Ölutmaningen
Vad tycker ni om öl utmaningen som sprids som en löpeld genom hela facebook??
Jag tycker det är rent utsagt sjukt!😡
Jag fattar inte vad den går ut på, någon som kan förklara?
//Nike
#1 Om man blir nominerad så måste du halsa/klunka ett glas öl. Du har 24 timmar på dig. Om du inte gör det inom dem 24 timmarna så är du skyldig den personen som nominerade dig ett flak öl. Sen ska du nominera 3 andra personer du vill ska göra det.
Hoppas allt klarna upp nu! ;) :D
Jag tycker att den är töntig.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Man ska svepa ett glas öl (33cl, lika som en läskburk) bara. Sedan ska man utmana 3 stycken andra till att också göra en sån video och svepa ett glas öl. Om dom 3st som man har nominerat inte gör en sån video inom 24 timmar blir dom skyldiga den som har nominerat dom ett varsitt flak med öl. :)
En idiotisk tävling med andra ord :)
Så sjukt!!
Det som jag tycker är ännu mer idiotiskt är att man ska nominera folk under 18. Vet inte om det är en regel men alla som jag har sätt blivit nominerade var just under 18
Reglerna är ju lite som de är, här sveper man en halv liter.
Jag tycker den är galet onödig. Varför skulle man svepa öl för? Hej grupptryck.
Aha, gud vad onödigt
//Nike
Det är ju bara för att det är öl (alkohol) av någon anledning, tror knappast folk skulle göra såhär om det gällde vanlig alkoholfri dricka.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
så himla onödigt -_-
men om man inte vill vara med i tävlingen och man blir nominerad? va händer så?
Du blir skyldig den som nominerat dig en platta öl eftersom du inte har gjort videon…🤦♂️
men om man vägrar?
Att ge en platta öl till den personen? Ja..Inget? Ingen kan ju tvinga någon :)
Jag blev nominerad, men vägrar göra det. Det handlar om en principsak. Jag ska inte behöva göra något som jag inte vill. Det är ju bara hur fånigt som helst. Sen får människor tycka att jag är tråkig, men jag står för det jag tycker. :)
#14 ok :)
#15 ah D:
Tycker den är hel idiotisk. Dock så är det inte bara öl vissa dricker utan bland annat vodka också. Förstår bara inte det roliga utan verkar mer vara en ursäkt för att supa på vardagarna.
Jättetöntigt, men det är ju ingen som TVINGAS till det. Bara säg "F-ck off" och skit i att köpa öl till personen? Haha är inte svårare än så 😉
Känns som ett tillfälle för alla att skryta med att de får dricka typ, riktigt jävla töntigt. Blir jag nominerad så tänker jag dricka en alkoholfri-öl, bara för att
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se
Öl är ju inte ens gott D':
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#4 33cl? Alla jag har sett har druckit en halv liter, alltså 50cl vilket ja tycker är gaaalet! Inte coolt alls. Jag har själv blivit nominerad men jag vägrar att förödmjuka mig själv inför hela facebook. 😛
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Blir jag någonsin "nominerad" ska de allt få se på en som vägrar! Skyldig dig öl? i don't care -.-' *suck*
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Roligaste med hela utmaningen är ju alla runt omkring som gnäller :)
Fett kul ju haha
#23 woooord
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
ser ingen poäng med det
som med de flesta saker på facebook
Det är ju bara kul. Om man inte gillar det måste man inte svepa den? Herregud om jag inte gillar något bryr jag mig inte om det. Palla störa sig på något när man kan gå vidare i livet🤐
Idiotiskt.
#26 jag är inte en sån som brukar säga negativa saker till saker jag inte gillar men gjorde det här för TS frågade :)
Jag tycker den är lite smårolig, skulle gärna vilja bli utmanad själv men den har inte nått mina närmsta vänner än, så tvivlar på att jag blir utmanad! 😕 Vill man inte delta så får man väl låta bli och är det så töntigt så sluta titta, ingen begär att ni ska klicka upp filmen. 🤔
Det är bara en utmaning, och det är ingen skillnad på att svepa en bärs inför en kamera för att man blir utmanad, eller göra det på en fest.
Däremot är det äckligt med den andra utmaningen där man ska blanda i en jäkla massa äckligt man har hemma och dricka hela.
Tjena grupptryck! Men ni får ta det lungt med allt gnällande..Sen kan jag förstå att ni tycker att det är fel för folk under 18 håller på med denna utmaningen men det är inte så ovanligt att man är 14-17 när man dricker för första gången :)
Tycker själv att det är roligt med utmaningar :)
http://solus.blogg.se/
#29 vill inte skapa något bråk eller något men… "ingen begär att ni ska klicka på filmen".
Kan säga att jag tittar inte på deras utmaningar, men man blir ganska irriterad när ens facebook fylls upp av supande tonåringar :s
Sajtvärd SydKorea Ifokus
#31 - Jaha? Men bläddra vidare snabbare då? 🤔
Jag hade älskat att bli utmanad. I mitt umgänge är öl = kärlek. Jag dricker oavsett dag om jag känner för det likaså mina vänner. Dock är vi en bit över 18. Och vi halsar bärs i vanliga fall så att ha chans att styra en platta genom att halsa är ju helt perfekt :) Lättförtjänta bärs :P Dock blir jag kanske inte utmanad :(
#33 - Även jag är 18 och vi kör samma sak här. Men verkar inte heller bli utmanad. ;)
Vi får väl utmana varandra om inget annat ;)
#35 - Haha det tycker jag vi kör på! ;-)
Töntigt, känns som att alla är ute efter uppmärksamhet!
väldigt mycket fjortis beteende över det hela 🙂 rent ut sagt löjligt!
Extremt löjlig, även med andra drycker.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#35 - Haha nu blev jag utmanad!
Jag vägrade då jag enligt lag inte får dricka och jag är vän med en del släkt på facebook. Min utmanare ringde mig och var rent ut sagt förbannad då jag vägrade ge honom pengar eller ett flak. Det är en lek, en lek som jag inte sagt att jag vill vara med i och därför tycker jag att det är såå töntigt att lacka över att någon inte "följer reglerna".
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
ORÄTTVIST!
#42 Haha tänkte på dig! Min polare vägrade, men hon gick med på att ge mig ett flak XD
Tycker det är idiotiskt rent ut sagt.
En i trean på min skola bröt strömmen, så istället för att svepa en öl betalde hon en sjuksköterskas lön någonstans i Afrika.
Nästa hon nominerade valde att gå och ge mat åt uteliggare.
Och nästa gick till Espresso House och köpte kaffe till personen bakom sig i kön.
Det handlar inte om vad man gör, bara det är en god gärning! Jag har själv aldrig blivit nominerad, men jag har dock skrivit upp mig själv i donationsregistret! :)
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Detta hade jag missat men det måste vara det töntigaste på länge. Jag förstår ju att det ska vara en kul grej men jag har aldrig förstått det roliga med alkohol. Jag är glad att jag bara är 15 än så jag slipper bli utmanad, jag hatar verkligen utmaningar!
Vad skönt att veta någon tänker på en ;)
Ja det är rätt vägras det ska det betalas med bärs! :P
Denna nominering uppmanar ju bara unga till att dricka alkohol
#47, det finns alkoholfri öl också :)
En kompis till mig gjorde om tävlingen till något bra. Hon sa i videon att hon tyckte det var grymt onödigt att göra detta, då det inte gjorde något gott för människorna som blir nominerade. Hon blev utmanad och gjorde ett eget spel av det, hon filmade och sa "Jag tycker det är löjligt att svepa öl, speciellt när folk har jobb att gå till, eller för dom yngre som har skola och dessutom är under 18. Jag valde istället att göra något bra av det, jag donerade min organ, här har ni beviset. Mer organ åt folket !" så filmade hon beviset genom datorn där det stod "tack XXXXXX för din donation, osv osv osv" så fortsatte hon att nominera folk, som faktiskt också donerade sina organ. Riktigt bra gjort tycker jag.
Öl utmaningen är bara löjlig.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Jag tycker att de e ju onödigt om dom gör de bara för grupptryck..
Men jag orkar inte riktigt bry mej i å klaga på dom, för mej får dom göra som dom vill. Jag tycker de e rätt kul å kolla på.
Skulle dock säkert va lika kul å kolla på om nån drack äpple juice så jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. (:
Usch nu ångrar jag vad jag skrev här innan, har nu nya tankar och tycker att det är super löjligt och bara i Australien har 5 dött av detta :( försökte själv göra något bra av detta och utmanade mina läsare att göra något bra som att säga till sina föräldrar att du älskar dom och ge dom en kram 😃 Du vet bättre!
http://solus.blogg.se/