Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 789 ggr
shettis10
0

Husdjur?

hejhej! 

jag är 14 år och har djurerfarenhet, vi har 3 katter och jag har haft häst och hund.

men nu är det såhär att min foderhäst såldes för mamma skickade tillbaka den.. och jag känner att jag har mer tid för nått annat nu när jag inte har häst så kanske jag kan skaffa en råtta elr nått liknande! men när jag pratar med min mamma om det så säger hon att jag får skaffa det sen när jag är 18..

men om det ändå är jag som ska ha djuret då borde väl jag få det? jag har väl rätt till nån annan aktivitet nu? 

nån här på TIF som har/haft råttor?

förlåt för lång text! 

//en väldigt sur och ledsen tjej..

Frida B
3

Eftersom du bor hemma och är minderårig är det dina föräldrar som bestämmer ;) 

Har du kollat in råttor.ifokus? :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[ErikP]1
5

Eftersom du bor hemma så är det din mamma som bestämmer om du får ta hem djur eller inte. När du är 18 år och flyttat hemifrån så bestämmer du själv om hur många djur du vill ha :) Tyvärr…

shettis10
0

okej tack :/ 

#1 ja jag är medlem där :)

ylva00
0

Jag har råttor! ;) otroligt mysiga djur är de!

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

fridanordqvist
0

Jag har också råttor, helt underbara djur är dom, men det är tyvärr som dom säger här, är du inte 18 o bor hemma så bestämmer dom /:

Men du kan ju alltid ta fram fakta, säga hur du tänker ta hand om dom, hur du tänker betala för dom (om det är du som gör det, annars är en bra ide o säga att du hjälper till att betala (; ) och kanske försöka få med dina föräldrar till en uppfödare så dom får träffa råttor ^^

Har du tur funkar det som övertalningsmetod, men se till att du har massor av tid till dom små långsvansarna, o lycka till ;D

[RedHood]
0

Jag och min pojkvän bor hos min mamma och han är snart 21 och jag är snart 19. Vi har en guldhamster och två gerbiler och hon har sagt att vi inte får skaffa fler djur så länge vi bor kvar här. Vi tänker dock skaffa fler djur när vi flyttar men med tanke på att det är min mors lägenhet och vi bor där så får man acceptera det. Klart du kan ju läsa på så mycket du kan om till exempel råttor och visa att du har både tid och du sätter upp ekonomin osv för att visa att du verkligen kan så kanske hon ändrar sig om ett år eller så men så länge du bor hemma så bestämmer dina föräldrar. Även med tanke på att du är minderårig så bestämmer de mer.