Märkliga husdjur
Har du något ovanligt husdjur? För dig kanske det kan vara en hund med "ovanliga krafter" eller en hamster som kan gå baklänges. Eller en orm eller en randig mus? :) berätta! Visa bild!
Min kanin är ju riktigt märklig! Syns tyvärr inte på utsidan förutom att hon är drymt söt. Hon har varit mit bästa kompis i snart två år och är helt underbar. Hon är typ "rädd" för sin svans och iblad kan hon kolla bak och fattar inte vad som händer xD.
Ibland blir hon så trött på sina hängöron att hon försöker pressa upp dom. Det är det jag kommer på för stunden. Hon gör alltid massa knasigheter varje dag 😉
Frida
Jag har väl ett sisådär ovanligt djur. Jag har 7 stycken snäckor. Afrikanska jätte land snäckor. De blir stora som en hand med vackra skal! Läs med om de på www.skalet.weebly.com
#5 å, ja :) de är så himla trevliga. Föder upp snäckor också! Snäckor är relativt enkla att ta hand om och är extremt coola! Min häftiga/ovanliga djur hemma: Mina snäckor: 2 A. Achantina som är 3 år, de heter Simba och Nala. De har mörkgrå kropp och tigerskal. Har även två A. Reticulara albinosar. Brunflammigt skal och vit kropp! :) sist är tre snäckor av arten A. Fulica (oj 8 st snäckor har jag ju) men dessa tre ska säljas/ges bort till min kompis På bilden ser du Kiara, en av mina A. Reticulara albinosar
#7 Gud vad coolt! 🙂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#7 Gud, vilken sötnos!!
#10 tack! Snäckor är något jag tipsar om! Är ni intresserade och undrar något. Skicka ett pm till mig. Har tre till salu och ägg som snart kläcks :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en katt som jag tycker är lite extra intelligent, hehe ;)
Hon kan än sålänge; Vacker tass (Kan också skilja på vilken tass hon ska ta upp), apport och puss. Hon kommer när jag ropar på henne (Det kanske inte är så unikt? Men min andra katt skiter totalt i om jag ropar på henne eller nått, haha)
TILL HALLONS
Alltså wow..Vilka coola djur (snäckorna)!! :O
Vill se meeera bilder!! :D
Min pojkvän har en gisselskorpion. nog det äckligaste jag sett i hela mitt liv och jag måste alltid försäkra mig om att de är i terrariet innan jag somnar haha.
Men coola är de C:
Gör inte bilden stor då det kanske är lite känsligt, Man får trycka på den lilla bilden för att se bättre om man vill hihi c:
Medarbetare på bildredigering! :)
#14 tack :) ja, snäckor är riktigt coola djur. Mina är framme och tittar fram utanför skalet både i buren och handen.
Jag har två marsvin som är lite roliga… När de hör ljudet av en salladsbit som crispar så blir de helt GALNA och springer runt och skriker ända tills de får smaka! De hatar att bli upptagna men om man har mat hoppar de upp i knät frivilligt xD En annan sak de älskar är hö. Om man skulle råka prassla lite med en hötuss så kommer de springande och vill ha! Ett av dem har faktiskt hoppat in i kaninburen för att få hö när jag glömt att stänga luckan… Fast som tur var så var kaninen snäll och slivkade honom.. Jag har degus och en kanin också, de är också roliga och smått galna :)
#19 Åh, det påminner om mitt marsvin Atlas som nu tyvärr är död sedan några år tillbaka.. Iallfall, när han hörde ljudet av att man skakade på en speciell kniv så att det lät lite så visste han att han skulle få sallad så då skrek han jätte högt flera gånger haha ;)
Jag hade en kinesisk ekorre för några år sedan. Det är nog ganska ovanligt :P Nu har jag dock en fruktansvärt konstig, men den sötaste kaninen nånsin. Jag tror han på vissa plan är smartare än mig.. :I
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Har råttor och har haft en som sorterade och staplade maten. Ibland efter längd ibland och ibland efter favorit mat. Super intelegent var hon :p
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Detta är min katt Fluffis. Han är väldigt speciell. Han brukar vara med mig överallt och ibland sitter han på badkarskanten när jag badar och skvätter vatten i ansiktet på mig.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Har lite diverse reptiler och arachnider. Trynsnoken brukar folk tycka är rolig.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#25 Nämen vilken fin filur 😍
Max, Axena och Toxic. Mina 3 axolotl ;)
#29 haha, vilka fantastiskt coola djur! :)
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Tack! Toxic ligger o kollar på vyn ;)
Diverse snäckor, räkor och vattensköldpaddor har jag :) Körsbärsräkor, posthornssnäckor, zebrasnäckor, Trachemys scripta scripta x2 och en Graptemys pseudogeographika pseudogeographika :3 Akvariefiskar har jag också, men det räknas nog inte som särskilt ovanligt :) Iallafall inte de arterna som går i mina kar. Egentligen räknas inte snäckor som ovanliga heller, men för icke-akvarister kanske det är liiiite ovanligt. ^^ #32 Haha, har alltid fascinerats av dina axolotlar :) De är fina och roliga små djur verkar det som! :)
#34 Nej, tråkiga! De ligger mest stilla.. men ibland kan man se dem gå en sväng eller simma lite, o ibland ser man dem i en rolig vinkel. Då ser de helt (ursäkta uttrycket) efterblivna ut. Ser ut som att dem skrattar, o med gälarna som sticker ut ser de ännu knasigare ut haha Toxic - Hon som alltid ser knäpp ut
#17 Åh herregud, jag har en sån fobi mot spindlar och allt med långa spindelben. Jag såg en sån där på tv idag och det var så vidrigt. Jag skrek och slängde bort mobilen när jag såg din bild och min pojkvän fick kryssa ner den haha! 😃
#33 Inte en till spindel! 😭
För övrigt så har jag bokat en jemenkameleont, återkommer på lördag med bilder när den har blivit hämtad.
Jag har två flygande hundar! 😎
En hjärtekrossare! 😊
Ett chillande marsvin! 😎
(Självklart har jag inte bara ett. :) Har fem. :))
Två galna hundar! :P
När jag hade guldhamstrar hade jag en tjurig hamster! 😉 (Hon var dock jättesnäll.
En rolig ödla! ;)
En skrattande ödla!
Och en lustig hamster. ;)
Ursäkta för bildbomb från min sida. 😉 Börjar nästan fundera på vad det är för djur jag har! 🤔 Skämt och sido, alla mina djur är underbara även om dem är speciella! 😊
Jag har en katt (utekatt, brukar jaga osv) som är rädd för mina råttor. Är dom i buren kan man sitta o kolla, men är dom utanför är det bäst att hålla sig på avstånd!
Råttorna är också speciella på sitt vis, men har inget bra exempel just nu, är mest småsaker som man bara märker själv men inte kan förklara xd
Roliga sovställningar har ju knaskatta min, så en sån bild får ni se å ^^
Min Python regius (Kungspyton). Och detta är då alltså.. Ja.. En marklevande art. 🤪
#47 Vad snygg han var!
#48 Måste hålla med! 😃