(X) förlorar kontrollen
Jag kommer snart förlora kontrollen och ta mitt liv.
orkar inte med all ångest
orkar inte att alla jag bryr mig om bara drar
orkar inte ligga vaken på nätterna och gråta
orkar inte låtsas vara stark
jag är så jävla svag
Ingenting blir bättre av att du tar ditt liv, för då tar du bort alla chanser till ett bättre liv! Kämpa istället och tänk: det blir bättre, TILL SLUT. Jag har suttit och sitter till viss del fortfarande i exakt samma situation som dig. Jag vet hur jobbigt livet är många gånger, att man känner att man orkar inte längre. Att man känner hur livgnistan inte längre finns kvar. En morgon vaknade jag och bara kände: Jag har inget att leva för längre, varför lever jag ens? Det var det första jag kände under dagen i flera veckors tid.
Men du, låstas inte vara stark! Öppna dig för den eller de personen/-rna du litar på mest och som du kan anförtro dig saker till. Om du inte har en sådan person, ta någon över internet och bara prata ut! Över internet får du kanske inte en klapp på axeln, men du kan få tröst och känna att livet faktiskt kan bli bättre, oavsett hur långt ner i botten man sjunkit!
Jag vill säga det att om du skulle behöva någon som du kan skriva med så finns jag, det är bara att skriva ett PM till mig så kommer jag att finnas där för dig.
Om du tar ditt liv så förstör du chansen att det kommer att bli bättre, självmord är en permanent lösning på något som kan bli bättre men försök att prata med en vuxen och kontakta BUP med dina föräldrar om du inte är vuxen :) Du är starkare än vad du tror!
http://solus.blogg.se/
lilla vän.
hej. jag är en tjej på 15 bast. jag har haft det skit jobbigt i mina dagar. haft ätstörningar, skärt mej, försökt begå självmord, haft otur i kärlek osv osv osv. jättemycket bråk, har aldrig haft en mamma för hon dricker och knarkar. pappa och jag har varit i slagsmål. dethär var för ett halvår sen. då ahde jag EXAKT likadana tankar som du har just nu. precis de orden du använder snurrade i mitt huvud och jag fick inte nog av tanken att försvinna.
idag mår jag bättre. har en pojkvän som jag ska få bo hos över sommaren för att ta en paus från min familj en stund, så att vi slipper bråk hemma. går jättebra i skolan. har droppat "jagärfet" attityden och självskadebeteendet. och jag VET precis hur det känns att må dåligt. jag vet inte varför du mår dåligt, men det spelar ingen roll. för även om du upplever det som om alla som du bryr dej om bara drar, så finns det ALLTID någon som bryr sej om dej. och jag vet att du är stark. titta tillbaka i ditt liv. någonstans i ditt liv måste det har varit en situation där du har varit stark. jag tror, att i varje individ så finns den starka sidan, det kniviga kan vara att hitta den. men om man kämpar, och om man hittar styrkan i att hitta det som är vackert och bra i sitt liv, så kommer allt att bli mycket bättre.
vill du ha någon att prata med är det bara att PM:a mej. ta hand om dej, tänk först gör sen. kram <3