Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1145 ggr
//Horselover//
1

Utan smink!

Imorrn så ska jag gå och bada med min klass. Och då kan jag ju inte ha mitt smink. Om vi bara hade gått direkt till badhuset hade det vart fine, men nu har vi en lektion innan och jag vet inte varför men jag håller på att få en sån ångest! Det jag är beroende av är mascara, vilket inte sitter kvar när man badar… jaja, tack ni som orkade läsa, och om ni har några tips eller några stärkande ord, hade det hjälpt mig väldigt mycket!

MozillaFireFox
8

Du kan ha waterproof mascara (:

our actions cannot be undone, but can however be learned. thats how we gain experiences. experience is another key to success friend. keep in mind that youre important. 

KaiPon
5

Jag tycker att du kan väl prova? I värsta fall, om du verkligen känner att du inte klarar av det, ha typ maskara på dig den första lektionen, sedan när du byter om för att bada tvättar du av det, för att sen kanske sätta i mer maskara?

Jag vet inte, även om jag är tjej har jag aldrig varit beroende av smink. Visst, jag gillar att sminka mig när jag ska ut, men det är inget måste, så jag är kanske inte rätt person att ge råd om sånt här. x3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

KitoBonito
6

Jag gick jämt med smink förut. Men nu gör jag det nästan aldrig. Man mognar ju med tiden, men mycket handlar också om att förstå att smink inte betyder så mycket. Man ÄR fin utan smink också. Ingen tycker att man är ful och äcklig, trots att det är det man tror att alla tycker. Det är SKÖNT utan smink, passa på att plaska runt ordentligt helt enkelt. :)

silverfiisk
4

Helt ärligt så förstår jag inte problemet med att vara utan mascara en dag. Jag tror inte att någon bryr sig speciellt mycket om du är sminkad eller inte. Vill du absolut inte vara utan mascara så kan du använda vattenfast mascara, inte vara unde vattnet och inte gnugga i ögonen. Då sitter den kvar. Annars kan du, som #2 skrev, ha mascara på lektionen och sen ta bort den när du ska bada. Sen kan du ju ta med dig mascaran till badhuset och ha på igen när du har badat klart.