Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3982 ggr
Naathaliiiie
0

vad fick du i julklapp?

som rubriken lyder, vad fick du i julklapp?
själv fick jag solsidan, säsong 1&2, och så fick jag 1200 kr, är jättenöjd :)
imorgon ska vi fira jul igen, då åker vi till släkten! då blir det mera pengar antagligen + att vi kör julklappsspelet, det är så kul :)

din tur!

Sugar Mist
0

Jag fick bodylotion, tvål, vantar, strumpor och ett par halkskydd. Sedan under helgen ska vi åka och kika på valp så jag är rätt nöjd, tror jag får 750kr att spendera på hundsaker sen också.

-

elinkw
0

Trosor, strumpor, en platta cocacola, presentbox med tvål, bodyskrubb och bodybutter, mössa, vantar, 2 jättefina ljus, rakgel och rakhyvel med fyra blad sen fick jag 600 kronor också så ja är nöjd 🙂

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[MsHammer300]
0

Mein kampf(bok), legenden(bok), pjamas, 1000 kr, tin-tin film, Monsters universety (stavning?!)(film), en ficklampa, just dance 2014(wii spel)

Vet inte om jag fick mer om jag ska vara ärlig XD men jag är nöjd :3

mejamylove
0

Strumpor och sockor, skitbra hörlurar, tre burkar directions och 3500 kr. Väldigt nöjd flicka :)

mikkan01
0

Pengar, en laptop, bingolotter, massa köksprylar, akrylfärger, böcker….och det är mer på gång. Så mycket mer än jag förväntat mig så jag är vääldigt tacksam. 😃

~mikkan

[einstein99]
0

Ett nintendo 3ds xl , 2 spel till den, 2000kr och tuggummin. Fick MYCKET mer än va jag trodde så e riktigt nöjd.

[Budgies]
0

JB tandborste, JB handduk, JB bok, speciallist borste, hårtork, magisk julgran sak, pyssel, ritblock, pyjamas, burkar, pärlhalsband sak, transbortbur, bok m.m + att jag ska få lite imorrgon oxå :)

[Tilde]
0

Av mamma och pappa: Mascara från Lancôme, body lotion från Clarins, parfym från Diesel, vitaminer och liknande, en glasskål (serveringsskål), strumpor, 500 kr, samt en flygbiljett till Sverige.

Av mormor: 1000 kr

Av syster: Godis xD

Av svärföräldrarna: En pyjamas, en hårklämma och 1000 dkk.

Av sambon: Får jag när jag kommer tillbaka till Danmark. :)

Tror det var allt. 🙂

Retrieversaga
0

3st vs body mist + en vs body lotion, en locktång, pengar, smyckeskrin, smycken, ridsaker, sidenpyjamas, och en iphone 5s   🙂
troor det var det, 

Sen så ska vi åka till min pappas sida snart där jag får mer ;)

[RC1393]
0

Choklad, presentkort på 150kr på lokala djurbutiken, en boll till hästen, en anteckningsbok, en pulsklocka, kameraväska, mugg, 100kr och en godispåse.

Scorpio97
0

En jättemysig filt med Amerikas flagga på, ett smyckesträd, en kokbok med olika efterrätter från USA och så en ny hårddisk till datorn.

Sen har vi haft massa choklad och så, även om vi inte fick en varsin ask (:

Smått roligt att det enda jag önskar mig är pengar, och det är oftast det enda jag inte får xD

//Jessie

dermot
0

#3 Var kan man köpa Mein Kampf? :O Jag fick 2200:-, 200:- i presentkort på h&m och en tröja :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

hund_katt
1

har inte fått allt ännu. önskade mig bara pengar, gta5 och en ny mobil. ska åka till mamma imorgon.

av pappa fick jag gta5 och 500:- . av farmor och farfar en tröja, 500:-  en bok(''1113 knasiga gåtor och annat klurigt'' heter den)och duschtvålar. av min farbror fick jag bio-kort(sånt typ presentkort som ser ut som ett bankkort) på 150:- och popcorn paket xD

sedan får jag nog massa pengar och säkert en ny mobil med(ganska lätt att få vad man önskar när man inte önskar så mycket) när jag kommer till mamma imorgon. tror min lillasysters lossas farfar och någon mer gubbe(vet inte vart han finns i släkten, vet bara att han är på min plastpappas släkt) kommer, samt min äldsta kusin och tjatmoster, och min kusins pappa med. sen är det nog ingen mer som kommer. hoppas inte jag får the sims 3 expansioner av min kusin, moster och 'morbror'. brukar få det, men har ingen dator att spela the sims på då ingen klarar av fler skivor, och vill hellre ha pengar. men sedan hellre the sims 3 expansioner än smink.. kan hända att jag får smink av dom… skulle aldrig använda smink. fattar inte varför man slösar pengar på det… tycker man ska se ut som man ska se ut :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Halcyon
0

iPhone 5S (silver), 1000kr och två böcker. Men det var vad jag fick av min mamma och extrapappa, har inte fått av mormor, morfar, moster, faster, kusiner och farmor än. Haha :)

we're always chasing that paradise

youandyou
0

2 presentlådor med rosa britney spears parfymen mm 1150 kr Presentkort på mobilia 250:- Presentkort på emporia 200:- Presentkort sf bio 130:- Halsband, koppel, leksak, godis till vovven Rosa hörlurar Rosa filt

youandyou
0

2 presentlådor med rosa britney spears parfymen mm 1150 kr Presentkort på mobilia 250:- Presentkort på emporia 200:- Presentkort sf bio 130:- Halsband, koppel, leksak, godis till vovven Rosa hörlurar Rosa filt

nottheonly
0

En hallmöbel, lite prydnadssaker, armband&sjal, värmeskydd för håret, ett nattlinne, en filt med ärmar, choklad & pengar - sen fick jag 600 kr i presentkort på cdon, så då beställde jag Vikings säsong 1, Silver Fang, Band of Brothers & The Pacific 🙂

Nwmo
13

Sprängmedel, biljett till USA, bombband, Mujahideen-kläder osv. #deathtoamerica

- Emil

Thildalulu
0

Ny bräda, några mössor, några vantar, en ny eyeliner, ett headset

min finaste julklapp var ett spel från en vän ^^

[texel]
1

Kärnvapen och anatomiböcker

Fridaaaa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Presentkort på H&M
Pengar
Två par byxor
Underkläder
Öronhänge
Halsband
Armband
Hörlurar till datorn
En ängel i en "glasbubbla" eller vad man ska säga
Fotopapper (sånt man kan skriva ut på och sedan klistra lite överallt)
Von Benzoskiva ❤️
Huvtröja
Påslakanset

Och såklart: Roxy, hunden ❤️ Men var ju tidig julklapp/födelsedagspresent av svärmor ❤️

Fick bara sånt jag ville ha. Nöjd! 👍

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MsHammer300]
0

#12 ingen aning :/ har hört att boken kan finnas på bibliotek, men aldrig sätt den i affärer, kanske går att köpa den över internet? Brukar ju gå med allt annat 🙂

[Tilde]
0

#21 Hon är så söt! :) Vill också ha hund! haha

Fridaaaa
0

#23 Hihi tack 🙂 Hundar är livet 😉

Amalia.wahlström
1

Två dagböcker, två tröjor, en mössa, en väska jag kan ha till balen, 4 thomas sabo berlocker till mitt armband, ett iphoneskal med en egen bild på.

:)

Fridaaaa
0

Just det, en fotobok av syrran med 🙂

Flöffo
10

Jag fick glass. 😍

//Flöffo

majjasiimonsson
0

*Tv(ska bytas till modellen större)

*högtalare

*cupcake maker

*recept bok på muffins och cupcakes

*Tillbehör att ha på 

* I<3 one direction plånbok

*Biljetter till One directions konsert 13 juni

*Biljett till the fooos konsert 5 april

*tröja

*strumpor

*300 kr på hööks

*lite annat bra att ha saker typ shower gel, bady lotion och en hår lotion som gör håret mjukare!

Inaarah
0

Jag fick lite pengar, presentkort, nya UrbanEars, en pyjamas, badbomber, bodylotions, lite olika hår- och hudvårdsprodukter, stickade strumpor och tre böcker (en av dem på franska… Oh lord, haha!). Men jag är väldigt glad för allt jag fick! :) Dessutom blev jag bjuden på bio här i Malmö av mina kusiner innan vi åker hem.

Revolt
0

Jag har bara firat med mina föräldrar + mormor o morfar.

Men har fått hittils:

*3000 kr

*spotify premium i ett halvår

*presentkort på bikbok 

*leggings

*headset

*en resa till göteborg o 2 nätter på hotell där

*4 nagellack

*tröja

*ett sånt telefonfodral man spänner fast på armen när man är ute o springer eller gymmar eller nåt.

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

cookiedough101
0

Jag fick:

En fleece/kofta

En skjorta

Ett par täckbyxor för skidåkning

Ett par byxor som man har under täckbyxorna vid skidåkning

"Twist" godis-paket 

Presentkort på Spotify, 600kr

1500 kr

Jag ska också få ett speciellt spån och ett trähus till min hamster, men det var lite strul med posten så det kommer snart 🙂

cookiedough101
0

Jag glömde att säga att jag också fick:

50 euro av farmor & farfar

25 euro av min faster

En mössa av min andra faster

En chokladask från min tredje faster, min fjärde faster och från 5 av mina kusiner (har en stor släkt😛)

felle-j
0

Jag fick en viss summa pengar, en konsertbiljett, tre böcker. en cd-skiva, en tröja, tofflor och en övningskörningsskylt xD

Haztparken
0

*Ett trimbord

*850:-

*Presentkort på arken zoo

*Trisslotter (som jag vann 150:- på)

*En bok

*Smink

*En ram med ett kort i på mig och min kusin när vi var små

Det var allt :) Önskade mig bara trimbordet, som var rätt dyrt, så är väldigt nöjd! :)

Kristall
0

Jag fick betydligt fler och finare presenter än jag räknad med eller önskat mig. Är riktigt glad över alltihop! 🙂

Av sambon fick jag en laptop cooler och ett riktigt vackert guldhalsband, exakt i min smak och precis vad jag önskat mig men inte riktigt vågat säga rakt ut eftersom jag tyckte det vore för dyrt… ❤️

Av min mor fick jag en gryta, ett halsband, ett virkat fodral till mobilen och pengar.

Av sambons föräldrar fick jag handdukar och ett påslakanset. 

Av sambons farföräldrar fick vi ett set med keramiska stekpannor.

Av min morbror fick jag choklad, och av min bror fick jag lottokuponger. Av min mormor fick jag pengar.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Fizzy
2

Assassins Creed: Black Flag, En pansarvagnsmodell, byxor, 3 par kalsonger, T shirt, Nytt gaming headset, Ny datormus, choklad, lite andra modeller till min hobby, Ryggsäck till jobbet och pengar till min hobby :)

Inte mycket. Men jag är sjukt nöjd.

Folk får otroligt dyra saker verkar det som :D

May the Gerbils be with you :3

[Tilde]
0

Fick idag en till serveringsskål av min moster (fast det var en hon hade fått som hon inte ville ha, haha)! Men den matchar jättefint i vår matsal så det blev jag glad för. 🙂

m4rkus93
0

Helt ärligt så här jag inte fått någonting…

Galopptjejen_98
0

Har inte fått så mycket julklappar :)

Men har fått detta:
* Ett äkta silverarmband med hjärtan från min pojkvän och hans familj
* Träningskläder av mamma
* Systemkamera Nikon, fast får den som en sen julklapp i januari :)
* Massor av kramar, haha ❤️

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

[Lillmatten]
0

Godis

Pengar

Morgonrock 

Kuddar med min hund som motiv och en på familjens förra hund :')

Gammeldags väckarklocka 

Påslakansett

Soptunna med lock (innan har hunden tagit grejor från soptunnan..)

Mugg 

Kaffe med chokladsmak 

En tröja

Moalinn
0

Hörlurar, ljuslyckta, skor, tröja, godis, urmysiga strumpor, fotopapper, fotlänk, kudde och ett halsband.

Ska iväg imorgon igen så lär väl bli något då också.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Michaela-N
1

Tröja, bok, presentkort på ansiktsbehandling, pengar, schampo, skidbyxor, en porslinstomte, 4 DKNY-parfymer bl. a :D Säkert glömt något men det var huvudgrejerna iaf :D

Ljusa
1

( sakerna e från mormor och morfar, morbror, föredra) Böcker: analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson, Agaat av Marlene van Niekerk, varma tumvantar och några sockor av Eva Trotzig, tiggarflickan av Alice Munro, Akademibokhandeln presentkort 150kr träningskalendern 2014, ANNAT 7 signum (ett spel) Laleh - colors Träningskläder Löparklocka med gps!!! 😍 Och i morgon ska vi till min farmor och farfar :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Splitter
1

Jag fick en gitarr (vilket jag är gladast över), ett skissblock, Marvels filmbox, ett mobilskal, ett halsband, en musikskiva (av Darin, jag har ingen aning hur min farbror tänkte, jag lyssnar inte på honom ^^), hörlurar och två böcker (Barnkolonin & Rubinröd).

Detta är det jag kommer ihåg att jag fick, haha ^^

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Revolt
1

Juste jag fick oxå ett dyrt schampoo o balsam jag önskat mig, en Victorias secret body mist, halsband, örhängen o lite olika smink! :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

skeppskátten
2

Fick Assassin's creed black flag av mamma och en paradis ask, Sedan fick jag en helgkurs för hund av min syster, vilket jag verkligen behöver och en spårsele, halsband och koppel, och vinterjacka till min vovve, regnjacka och lätt fodrad regnjacka till henne, bara massa hundgrejer ;)

Freestyla dig rakt ut i ovissheten och släpp taget

Medarbetare på Sorg ifokus

kolpa
1

Operationen plus undersökningen av min råtta, plus en nu bebisråtta. Ett stort sminksätt, pengar, mjukistofflor, rubikskub, symaskin, smycken, mera smink, Håkan Hellström film, ljus, body lotion, värmedynor, klocka, kort på min brorsdotter, har säkert glömt något:)

nadilda
0

Av mina föräldrar: En ny säng, bokhylllor till mitt rum, en värmefilt (❤️), en träningslinne, solsidan säsong 4, två ps3-spel (18-års gräns på både till mig på 15 och min syster på 12, hahaha 😉 Go pappa!), en väska, en hurrta hundträningsväst, 4 koner (till hundträning), en bok, ett pussel, kommer inte på mer just nu.

Av farmor och Tore: En fin stickad tröja, ett regnställ från sbk och så massa böcker: "Träna och tävla rapport", "Med sikte mot tian", en agility bok som jag inte kommer ihåg vad den heter, "Sandmannen. Vet att det var mer, men vet inte vad just nu 😛

Av min syster: Kakor och en fin duschtvål

Sedan så ska jag få från resten av släkten senare. 😃

Sedan så bjuder morfar mig och min syster på en veckas resa till Island med honom 😃💋på dig morfar och 💋på dig mormor som låter oss åka.

Odd
2

Lite godis, ett par strumpor, en bok och 1000kr som jag måste spendera på en ny telefon eftersom min förra hamnade i havet samma kväll 😕

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

amandaerslid
0

haha, min lilla lista kan jag ju skriva upp med då,

One direction biljett- 14 juni (Tidig julklapp då den köptes när biljetterna kom ut)

SIHS biljett till finalen i stockholm horseshow, tidig biljett då det ägde rum den första december :) 

Iphone (En månad tidigare fick jag den, men räknas ändå som julklapp då jag fick den i början av december)

2000:-

Presentkort i köpcentrum (500:-) 

hårfön

väckarklocka

en trädlampa om man nu kallar det de?

Hantlar 

smink

Och sen så kom en julklapp lite efter och det är att vår hund fått valpar och mamma har lovat mig en valp ifrån den kullen :) 

Är jäkligt nöjd över de här fina julklapparna!

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

[texel]
6

Nu kommer jag nog få en jävla massa hat från er alla men fan! "Uuh jag fijk ein ny eiphån fjem äss i julklapp, skidresa och 80 000kr" Fan vad jävla bra ni har det då! Hade jag varit så lyckligt lottade hade kag skämts. Jag hade inte gått in på ett forum och skrytit häcken av mig när jag vet att folk mår riktigt dåligt av att läsa att andra har det så utomordentligt bra. Jag mår dåligt av det, inte för prylarnas skull utan att mänskligheten är så jävla självisk! Men gör ni vafan det som ert samvete klarar av

mejamylove
9

#51 Om man tycker att sånt här är jobbigt att läsa får man väl låta bli att läsa tråden? Man vet väl själv vad man ger sig in på om man klickar på trådens titel? eller?

Jag skäms inte ett dugg för att jag är lyckligt lottad, men det betyder inte att jag inte tycker synd om dom som har det sämre. Ytligt att tänka så.

[Xani]
6

#51 Varför läser du tråden då? Om man vet att man mår dåligt av att läsa behöver man ju inte klicka in på tråden överhuvudtaget. Och man kan inte rå för om man har en familj eller släkt med gott om pengar som tycker om att ge saker. Ska man inte ta emot julklapparna man får då eller? Hur vidrigt är inte det? Väldigt elakt av dig att säga att man är självisk bara för att man får t.ex en Iphone. Vet du en vad ordet självisk betyder? Hmm, verkar inte så.

Jag får själv mycket och dyra saker men det betyder inte att jag inte är tacksam över det, tvärtom är jag väldigt tacksam och förstår inte varför min släkt ger mig så dyra saker när jag hade blivit minst lika glad för en billigare sak. Så säg inte att man är självisk bara för att man är lyckligt lottad, för det är man inte!👋

Denna kommentar har tagits bort.
dermot
5

Det enda man borde skämmas för i så fall är att om man får många dyra saker och ändå inte är nöjd för att ex. färgen är fel. Man kan ju dock inte hjälpa vad man får i julklapp. Lol.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[texel]
0

#55 true

mejamylove
0

#54 Why?

[Xani]
2

#54 Haha nej, om någon borde skämmas är det du. Varför vara elak mot folk som får dyra julklappar? Man kan ju inte göra något åt vad man får i julklapp?

[texel]
0

#58 Ojoj här satsar vi

mejamylove
2

#59 Jag tycker synd om dig, hoppas du har familj och vänner som bryr sig om dig iaf. God jul och gott nytt år! 😊

[texel]
0

#60 tack (: ja tyvärr har jag familj.

[Xani]
0

#59 Men vad har jag gjort dig?

[Xani]
0

#63 Men herregud.

[texel]
0

Där sjönk du till botten av sjön. #64

[texel]
0

Där sjönk du till botten av sjön. #64

[Xani]
3

#66 Lägg av nu. Du beter dig illa.

[texel]
0

Tack för infon.

[Xani]
0

#68 Aja, jag ska inte svara nå mer här. Slösar inte min tid på sånna som dig. Men jag tycker iallafall det är synd att du mår så dåligt i dig själv och att du är avundsjuk på de som får dyra julklappar att du måste vara elak. Hoppas du haft en bra jul, bye.

:holmgreen:
2

Och nu lägger vi ner och går tillbaks till vad tråden ska handla om.

Läser jag ett till personligt påhopp här så låser jag tråden.

[Xani]
0

#71 Åh tack

Zevzi
0

Jag fick 3000 kr.. En britney Spears parfym Penslar som man doppar i nagellack och gör mönster med (hpller intr på med sånt så onödig julklapp) Nagellack med lång smal borst typ så man ska kunna göra mänster ( också onödig julklapp) En "palett" med 2 ögonskuggor ( använder inte smink så onödig julklapp) Nagel"pärlor" typ stjärnor hjärtan och sånt man sätter på naglarna 2 sugar nail nagellack Så kom de ju med typ ett lim å nåra grejer så de skulle underlätta att sätta på domdär nagel " pärlorna" Ha en bra dag/natt/kväll:)

dyoxide
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick en massa bakgrejer, formar och sånt kul 😃

En pizzaslicer (fyllt 18 i år så har önskat mig lite "vuxensaker" som kan vara bra att ha när man flyttar ut)

600kr (fick inga pengar av pappa/hans fru, istället betalade pappa saker till mig på mellandagsrean 😃)

Presentkort på Kicks på 300kr (dock tål jag nästan ingenting där inne xD men det är tanken som räknas! 🙂)

Strumpor (OH YES, PRECIS VAD JAG BEHÖVDE!!!!!) typ 10 par!

2 Limpistoler… Både pappa och pojkvännen hade köpt till mig xD

En resa till Nordirland 😃

En BJD+ kläder, peruk, diverse tillbehör och ögon (min vackra Mei, hon på bilden <3)

En fin låda att lägga mina navelpiercingar i, så dom inte ligger huller om buller på mitt skrivbord 😛

En sockervaddsmaskin! 😃

Halcyon
0

Har fått resten av mina julklappar nu! Är supertacksam för allt!
- iPhone 5s (silver)
- Två böcker
- Två olika högtalare
- 1500kr
- Urbanears (vita)
- Justin Bieber-bäddset
- Två skal till telefonen
- Två tröjor från Hollister

Tror det var allt. Och som sagt, är verkligen väldigt glad för allt och brukar aldrig få såhär dyra klappar! Menmen.. kanske var extra snäll iår. 🙂

we're always chasing that paradise

Denise.E
0

- Macbook air

- iPhone5s

- Kläder

- Ikea 1000kr

- Shopping 1000kr

- Hööks - 500kr

- Klädställning

- Godis

- Småsaker

- Iphoneskal

- iPadskal (har iPad4 med retinaskärm)

- Sail racing jacka ( den för 3999kr)

Vart supernöjd ett + var att våran utomhusbastu vart klar , det är en barack med bastu och sånt.

CupcakeGod
5

Den bästa julklappen var tacksamheten och leendet från en hemlös kvinna som fick några bullar från mig.

ozzybozzysmatte
0

jag fick inga julkappar, jag var utkastad från mitt hem över jul..