Tips??
Hej, jag sover så dåligt på natten, några tips på hur man kan varva ner och somna fortare?
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
1. Minst en timma innan du går och lägger dig ska du sluta hålla på med mobilen och datorn. Det gör det svårare att sova. (p.g.a att det finns strålning som gör att det blir svårare att sova)
2. Var regelbunden. Gå inte och lägg dig vid 02:00 ena dagen och 21:00 nästa dag.
3. Gör saker på dagarna. Ta en promenad och var sådär allmänt aktiv.
4. Läs innan du ska sova.
5. Vakna ungefär samma tid varje morgon.
Ungefär de där råden jag fått utav min psykolog.
Med vänliga hälsningar, Joanna - medarbetare på Anhöriga
“The future belongs to those of us still
willing to get our hands dirty”
†
Tack så mycket #1!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag har stora problem att sova på nätterna. Det är just att somna in som är problemet, annars sover jag hela natten utan att vakna oftast. När jag inte kan sova och dom värsta nätterna somnar jag inte innan halv 2-2..Detta betyder stora problem när jag ska vakna..Att somna halv 2 och gå upp halv 7 gör att jag ofta (!!) försover mig och kommer sent till skolan och sedan är jag som en zombie hela dagen.
Det enda som jag har märkt funkar på mig är att ha en avslappningsskiva. Jag har en app på min mobil som heter pausa. Den får mig att somna ganska fort oftast. Ibland funkar den inte men ibland somnar jag jättesnabbt :)