Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 826 ggr
Splitter
0

Olyckligt djur

Rubriken blev konstig igen, men jag kom inte på något bättre. Här kommer en liten Om du text som jag hoppas att ni skulle kunna hjälpa mig med :) Om du visste att du inte gav ditt djur allt den behövde vad skulle du då göra? Du tror att den skulle kunna få det bättre hos någon annan människa, som är erfaren och har möjligheten att ge ditt djur det du inte kan. Du är rädd att djuret inte är lyckligt, och känner dig både skyldig och ledsen för att lämna bort djuret, även om det egentligen kanske skulle vara för djurets eget bästa. Du känner dig som en urusel människa, men vet inte vad du skulle kunna göra åt situationen. Vad gör du? Tack i förhand!

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Anna-Helga
3

Låter någon annan ta hand om det för djurets bästa.

Splitter
0

Okej, tack!

[rumelle]
7

Jag hade absolut gjort det som var bäst för djuret. Ibland får man sätta sina egna känslor åt sidan för att göra det rätta. Om man hittar någon bra person att lämna över djuret till så kan man ju fortfarande ha kontakt och få träffas ibland.

Scorpio97
1

Jag skulle också göra det som är bäst för djuret.

//Jessie

Flöffo
0

Jag har varit med om det. Kände mig hemsk men bestämde mig till slut. Vad jag känner spelar ingen roll. Jag vill bara att djuret ska må bra, det är det viktigaste. Jag lämnade helt enkelt över honom till en person som jag vet att han kommer det få otroligt bra hos. Och det har han, för vi håller fortfarande kontakten.

Visst kände jag mig sjukt oansvarig, som väldens sämsta djurägare. Men jag är glad att jag gjorde det och jag ångrar inte att han flyttade. Han hade det bra här, men han har det mycket bättre där han är nu.

//Flöffo

Splitter
0

Jag har tänkt samma sak, att jag ska lämna över henne till någon som vet och kan, men jag behövde bara höra det av någon själv. Hon förtjänar bättre än vad jag kan ge henne. Jag ska prata med mamma idag.. :)

Anna-Helga
0

Osjälviskt av dig! Lycka till! ♥

Wellcraft
0

Läsa på mer om djuret. Lägga ner tid & kostnader på djuret.

Engagera mig mer.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Blodfot
0

jag skulle lämna bort det, det är det bästa!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

[Budgies]
0

Om jag inte kunde så mycket skulle jag läsa böcker och på internet om det djuret men om jag inte skulle klara av att ta hand om det skulle jag sälja den hos den säkraste ägaren.

Frida B
0

Även jag skulle fixa så att jag kunde ta hand om djuret. Jag har omplacerat en hund en gång… Det gör jag aldrig om igen. Det har nästan gått ett år, och jag gråter mig fortfarande till sömns ibland. Jag älskade den hunden, dock var det inte mitt beslut att omplacera henne. Men det var min hund. Och jag gör aldrig om det igen, det var det värsta jag gjort i hela mitt liv.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)