Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1034 ggr
Mli.H
2014-03-06 07:42
0

Finnar

Någon som har något tips mot finnar? Det är alltid välkommet! :)

nlinds
2014-03-06 09:29
0

Köp tvålen/dread-schampoot "Knotty boy"  bästa jag nååågonsin har provat ! Och har provat de flesta kassa krämer på apoteket, allt ifrån Basiron till utskrivna krämer/mediciner som inte har hjälpt ett smack. ^^

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

IdaKw
2014-03-06 12:06
0

Bra hudvårdsrutiner och rengöring, krämer som passar ens hudtyp :).

Jag har mest saker från body shop just nu och det funkar extremt bra, har blandhy kan jag tillägga.

Använder Tee tree scrub någon dag i veckan (fick köra med den varje kväll i 1-2 veckor när jag började för att jag hade så oren hud, men någon gång i veckan är bättre), sen har jag "Seaweed cleaninsing facial wash" varje morgon/kväll, "aloe vera serum" innan jag tar på dag/nattkrämen som också är i serien aloe vera. Så har jag även Tee tree ansiktsmask någon gång i veckan :). 

Och jag brukar inte ha en finne! Jag var dock väldigt klantig och slarvade bort min dagkräm och hittade den inte på en vecka, då av någon anledning fick min hy tuppjuck med finnar och annat. Så viktigt är det! :D

Finnar kan ju komma från att man inte återfuktar tillräckligt :)

[rumelle]
2014-03-06 15:09
0

Vitamin B5 ska vara väldigt effektivt har jag hört. Men så beror ju finnar i tonåren ofta på hormoner, och då kan det vara svårt att påverka det själv.

LosGinos
2014-03-10 07:34
0

#3. Jag själv har påbörjat en "behandling" med vitamin B5 just nu. Visst är det individuella resultat som beror mycket på individen. Men som jag känner just nu, efter ca 2 veckor så verkar det riktigt bra faktiskt!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Cazzos
2014-03-10 07:57
0

Mina bästa tips för att vara finnfri är

• En bra kost är A och O. Skönhet kommer från insidan.
  • Torka inte ut din hud med massa olika produkter. Gör en ansiktsskrubb med socker nån gång i veckan och smörj med olivolja efteråt. Gör detta på kvällen!

- Övriga dagar så tvättar du ansiktet med varmt vatten.
Inga produkter 😃

Bra för både miljö och plånbok!