Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 875 ggr
[Emma J]
0

Måste skriva av mig

Ja, ni ser väl på rubriken vad det gäller. Varför? För att allt är skit. Jag har haft social fobi i många år, klarar inte av skola och har förlorat alla vänner. Mitt självförtroende är riktigt dåligt. Min pappa har varit arbetslös i flera år, så vi har inga pengar. Han och mamma ska skiljas, men efter över ett och ett halvt år på marknaden kan vi fortfarande inte få vårt hus sålt. Min lillasyster är kroniskt sjuk. För några dagar sen fick jag ta bort min hund efter lång tids sjukdom. Så är det min mamma. Det måste vara något som inte stämmer. Hon kan strunta i att betala räkningar. När hon skulle förlänga ett lån behövde pappa också skriva under, men hon gav det aldrig till honom. Inte ens när han frågade efter det. Och hon kan inte ens säga varför! Nu kommer lånet avslutas men vi behöver ju pengar. Hon verkar inte ens förstå konsekvenserna av sitt handlande. Hon har tre barn, hon kan inte göra sånt. Jag är deprimerad och otroligt stressad. Det finns ingen väg ut ur alla problem, det finns ju inget jag kan göra. Jag bara orkar inte.

solus
0

Låter som att du har det väldigt, väldigt jobbigt men hjälp finns :) Har du kontakt med BUP eller någon vuxen som du kan prata ut med?

ta hand om dig själv, det blir bättre :)

http://solus.blogg.se/ 

Fizzy
0

Jag har stora ekonomiska problem med just nu. Socialen hjälpte mig få kontakt med vård som dom betalar. Dom är villiga att göra allt för att man ska ut på marknaden igen.

Just får jag pengar till mat, kläder, hygien, telefon och TV så allt rullar på bra. Men det är inga extra nöjen eller saker jag får köpa utöver det.

Allt socialen ville ha var kontoutdrag, sjukintyg, lite räkningar och exempel på hur det ligger till, skattepapper som blickar över förra årets deklaration.

Dom vill då även ha ett möte såklart med individen/individerna det gäller.

Det är en process med mycket papper, möten och spring men det har hjälpt mig så att jag äntligen ska få vård. Mitt första vårdmöte är om 2 dagar.

May the Gerbils be with you :3