Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 1004 ggr
JohannaOlivia
0

vad ska jag göra? (x)

Hej! Vad ska man göra när man mår skit? Tappat matlusten, har inte en ända vän kvar, är helt ensam, massa är på armar, ben, magen, överallt, tappat lusten att leva? Jag går som sagt i gymnasiet, där fick jag en några vänner och speciellt en som blev som en syster för mej men nu är vi inte vänner längre och då blev de automatiskt att dom andra nt pratar med mej… de jobbiga är oxå att hela min familj verkligen tyckte om henne och då blir de typ jobbigare att säga att vi inte är vänner längre… Just nu sitter jag inne på skoltoaletterna medans dom andra äter lunch.. Asså vad ska jag göööra..? Jag vill inte leva längre.. Kram på er..

Karmatarerskanise
1

Gå till skolkuratorn!

Emmetem
5

Men du.. Så ska du inte behöva känna. Det finns massor av människor som varit i samma sits som du, till och med värre, och kommit ur det. Jag var likadan. Jag började på ett helt nytt gymnasium utan några som helst vänner i klassen. Kände 2 på hela skolan som jag aldrig såg till. Jag har utstött helt och hållet. Fick ångest, tappade betyg, mådde skit helt enkelt. Jag gick inte heller och åt eftersom att jag inte ville sitta ensam och äta i matsalen.

Men jag gav inte upp. Jag gick till skolan, jag kämpade för att må bättre även fast det bara gick utför. Nu sitter jag här, i samma sal där jag brukade sitta ensam på rasterna med min pojkvän - som till och med går i samma klass som mig. Jag har fått vänner och längtar till att gå till skolan på morgonen! Så GE ALDRIG UPP! Jag vet hur du har det, och jag vet att det inte är superlätt att ta sig ut, men jag vet också att det är så sjukt jävla värt det i slutändan så du anar inte.

Ge aldrig upp!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

solus
0

Prata med någon vuxen :)

http://solus.blogg.se/ 

Fizzy
0

Du måste verkligen söka hjälp. Att prata och rota ut allt ont hjälper. Skolkurator har aldrig hjälpt mig. Känns inte som om dom utbildat sig nog så jag har alltid sökt högre hjälp inom kommunen.

Jag går själv nu Vuxenpsykiatri då jag är för gammal men tror garanterat det finns något för folk under 20 i din stad :)

Jag har fått hoppet tillbaka trots att jag inte ens löst mina problem ännu men jag har tagit ett steg i rätt riktning och ska söka utbildning den 17:e Mars.

May the Gerbils be with you :3