Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2247 ggr
linn8
2

(X) spricka i käken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Förra året så satt jag på ett stenbord och min kompis, han började dra i mina ben så att mitt ansikte var emot kanten. Jag höll i mig på andra sidan bordet. Sen släppte han och jag for in med ansiktet i kanten. Det knackade och var ömt i 1 månad. När man känner på vänster sida så känner man att det buktar in typ. Det gör inte ont längre men känns som sagt som något haha fattas? Min käke är ganska sne överhuvudtaget. Så vilka åtgärders görs om det nu skulle vara en spricka? Eller gör man ens något? Tacksam för svar! (Ps på bilder visar jag bara hur sne min käke är, mina tänder är!inte så gula utan det är lim pga att mer än halva ramlade ut och sen limmade tandläkare ihop tänderna och limmet blev gult när det torkat)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Delfinen02
0

jobbigt!

Delfinen02
0

vet inte, du kanske ska gå till doktorn och kolla?

Afturelding
0

Man brukar inte göra någonting åt sprickor öht, de brukar få läka av sig självt (ibland med stöd om man har en spricka i benet eller armen t.ex)

Var det dessutom förra året så har det förmodligen redan växt ihop.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

linn8
0

#3 men det är ju det att man känner en fraktur på käken

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[134643]
0

#4 Oavsett så gör man nog inget åt det. Gå och fråga skolsköterskan om du är osäker ändå :) Jag har ett lite missbildat finger från en avramling av en häst, men eftersom det är läkt går det inte och behövs det inte göra något åt det c: