Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 628 ggr
stinabest
0

Dela plats på Ullevi?

Jo hej! Nu är det så att jag och två kompisar tänkte gå på Håkan på Ullevi i sommar. Sedan så ville en annan kompis hänga på och då hade vi redan bokat men då undrar vi om man skulle kunna dela plats? Hon och jag är väldigt små och alla kommer ju antagligen stå ändå (vi har sittplatser). Så jag undrar bara om det skulle funka om hon nu skulle köpa en sittplatsbiljett och sedan då dela en stol med mig? Hur låter det? :)

Skulle en vakt lägga märke till det och be henne flytta på sig då?

Inaarah
6

Nej, det tror jag inte skulle funka. Du får tänka dig att det är precis som det är på bio - där har du köpt en numrerad sittplatsbiljett, och för att komma in måste du passera en biljettkontroll. Hur skulle det då se ut om du "tar med en extra"? 🙂

Så nej, det går med största sannolikhet inte att dela plats. Det innebär ju att en extra person får se konserten utan kostnad. Och i så fall hade det ju varit lika bra att göra en gratiskonsert.

stinabest
0

Nej men hon köper ju en egen biljett såklart bara att hon sätter sig och delar plats med mig. Tror du att det skulle kunna funka då? :)

Inaarah
0

#2 Jaha, du tänker så. :) Med tanke på att det sålts ca 20 000 sittplatsbiljetter till just den konserten är jag tveksam till om det skulle märkas, men det känns ändå lite osäkert. Dessutom är ju arenan stor och det är olika ingångar och sektioner, så det kan ju bli väldigt osmidigt för er. Så det säkraste kortet i så fall är väl att försöka få tag på en biljett inom samma sektion.

stinabest
0

Har kollat och det ska finnas en biljett på samma sektion, fem rader nedanför. Låter det rimligt att försöka på det? :)

[mansolsson57]
0

Ja

Inaarah
0

#4 Ja, det låter ju bättre :)