min lillebrorsa
hej! jag vet inte om detta är fel forum men jag undrar… jag är 14 och min lillebrorsa är 9, det går ganska bra för mig i skolan och jag är duktig och hjälper till hemma. men min brorsa är raka motsatsen… han skiter i skolan och sitter bara och tittar på tv när han e hemma. och han glömmer allt! detta leder såklart till bråk mellan han och mina föräldrar, de försöker få honom att lyssna och göra det han ska. han lovar att ändra på sig men sen redan nästa dag glömmer han någonting i skolan, t.ex. hans bok, hans överdragsbyxor eller liknande. detta börjar bli sjukt jobbigt och jag är orolig för honom! men jag undrar om det finns något jag kan göra? jag vill verkligen att han ska bättra sig. ps. jag kan inte prata om det för då blir han bara sur och går iväg… snälla hjälp!
Det är inte meningen att du som 14-åring ska behöva uppfostra din lillebror. Han borde få TV-förbud tycker jag (om det nu är TV:ns fel). Viktigt att göra något åt det tidigt, för annars blir det bara värre. :/
Det bästa du kan göra tror jag är att uppmuntra honom med att bli bättre! om du fattar vad jag menar.
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
det går över ska du se. JAg har också varit en nio årig pojke och känt mig uttråkad
hanö är 9och kommer troligtvis ändra isg
aaaaaaaaaaaangelina
när man är 9 år vill man ha kul och inte plugga för onödiga saker. som #4 sa kan han ändra sig. det är några år kvar tills de blir "allvar"