Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 704 ggr
Naathaliiiie
0

tjäna pengar

någon som vet ett bra sätt för att tjäna pengar till en ''grupp''? jag och några kompisar vill åka på en resa utomlands tillsammans efter vi gått ut trean, (går nu i ettan) 

iallafall, så skulle vi behöva tips på vad man kan göra för att tjäna ihop pengar! 
kan man sälja nått? vi har hittat det om att sälja salami, tulpaner m,m, men kan man göra det om man inte är en klass utan bara en grupp kompisar?

sen vill vi gärna ha mera tips om nån har! :)

Piixy
0

Sälja newbody kan man ju göra med ett lag har jag för mig. Eller sälja kakor, eller skinka. Lycka till :D

bellisan
1

Kanske inget ni e intresserade av men man kan ju rasta folks hundar, klippa gräs, tvätta bila mm :)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Naathaliiiie
0

#1 ja, det har vi oxå kollat lite på, tack! :)

#2 ja, det kan ju med funka bra! :)

[Moa-]
5

Sök arbete var för sig? Alla får betala sin resa, tror att det är det i särklass enklaste för er.

Denna kommentar har tagits bort.
Scorpio97
0

Det brukar gå att sälja saker även om man är en grupp bara, istället för en klass. Dock kan det ju bli att ni får sälja mer istället då.

Själv delar jag reklam. Sortera samt dela ut då, tar några timmar per helg och jag tjänar 1500 kr/månaden. Det kanske passar bäst för en person, men det går ju fortare om man delar på arbetet (då kan man ju ta varannan helg eller så också om man är många).

//Jessie

Naathaliiiie
0

#6 bra ide :) hur gör man få att börja med reklamutdelning?

Scorpio97
0

#7 delareklam.nu

Sen beror de ju på om dom har något ledigt distrikt i närheten också, annars kan man stå på kö (:

Lönen varierar väldigt mycket också. Jag har tekniskt sätt två distrikt (men dom är rätt små), och dessutom är det bildistrikt så jag får bilersättning. Bil/bensinersättningen är mer än vad själva lönen är.
Så om man bara tar ett distrikt, och det inte är ett bildistrikt, så får man bara några 100 i månaden. Men det kan ju vara värt att kolla upp ändå (:

//Jessie

Naathaliiiie
0

#7 okej, men ska kolla! :)

Dvärgis1234
0

Tycker absolut som någon annan nämnde new body vi sålde 2 veckorna våran klass och det var bara 8 st som sålde av 26 st och vindrickande 6000 kr efter inlämning av pengar till new body

silverfiisk
4

#5 skulle det där vara roligt? Extremt onödig kommentar..