Triangeldrama + ryktesspridning
Hej!
Jag skriver min fråga här i hopp om att någon har erfarenhet, eller bara känner sig lite klok, och vill hjälpa mig. Nu är det här en väldigt lång historia som jag ska försöka komprimera till något ni kan förstå.
I höstas var jag på fest och träffade en kille som jag "klickade" sjukt bra med, jag har aldrig klickat så med någon i hela mitt liv. Vi stod alltså och pratade i flera timmar innan jag skulle iväg (tidigt då jag skulle jobba dagen efter). Efter det så gillade vi varandras bilder etc. etc. och hälsade självklart i skolan! Vi skrev ingenting men det märktes att han var intresserad av mig. Jag var intresserad av honom också men jag är inte den som skriver först, det är en regel jag har.
Vi är båda med i samma politiska ungdomsorganisation (MUF) och skulle på en fest anordnad av den här organisationen två veckor efter att vi träffats för första gången. Jag hade hand om bordsplaceringen och satte självklart oss två bredvid varandra och tänkte väl i princip att jag skulle se ifall möjlighet till ett "oss" fanns! Var peppad prick varje timme veckan innan, jag kunde inte tänka på någonting annat. Men hur som helst (detta skulle ju bli kortfattat?) så kom han inte till middagen och på dessa fester är det väldigt mycket alkohol med i leken och jag hann bli rejält berusad innan han rullade in helt nykter vid midnatt.
Då satt jag gränsle i knät på en annan kille, pga ville hångla för det är ju hur mysigt som helst, och han ser mig. Tydligen blev han väldigt ledsen och är påväg att gå när min kompis drar mig i örat och berättar vad som hänt. Jag springer fram till honom och så sätter vi oss utanför så att vi kan prata lite.
Han erkänner för mig att han var otroligt intresserad av mig och att han aldrig klickat så bra med någon annan tjej i hela hans liv. Ja, jag citerar ordagrant. Det sitter kvar i huvudet. Men sen säger han att han har varit med en annan tjej hela kvällen, och de hade skrivit i ca. 1,5 vecka. TROTS DET (douchebag-alert, jag vet) kom han till festen för MIN skull för att se ifall det fanns något där. Nu ser jag ju hur dumt det var mot den andra tjejen… herregud. Då hade han väl tydligen bestämt sig och det rörde mig inte så mycket i ryggen egentligen.
Det jag vill komma fram till är att hans flickvän nu hatar mig av någon anledning? Hon är bästa vän med en kompis till mig. Den här andra kompisen, låt oss kalla henne för Anna, var tillsammans med en kille för 2 år sedan. 2 år. Men är fortfarande lite kär i honom.
Han och jag har skrivit lite och träffats några gånger, men jag vet inte om det är något seriöst än så jag har inte pratat med Anna om detta. Tåls att läggas till: han kontaktade mig först! Nu har Anna listat ut att vi träffats lite och har sagt att hon blir väldigt arg ifall vi blir tillsammans. Alla mina vänner har sagt att de kommer att stå på min sida och att de stöttar mig. "Låt inget stoppa dig ifall du är kär i honom", har alla sagt. Men nu verkar det som om de börjar ändra sig, de är inte lika uppmuntrande nu men jag vet inte ifall det är jag som tolkar in för att jag är nojjig och orolig.
Så jag sitter i skiten då dessa två tjejer båda ogillar mig, och antagligen kommer sprida fula rykten om mig. Jag är ingen tjej som tar andras pojkvänner kort efter att de gör slut och jag är ingen som någonsin har brutit ett förhållande, det skulle jag aldrig göra.
Dessutom vet jag inte hur jag ska göra med den här nya killen som jag typ dejtar. Är det värt det? Jag tycker om honom men är inte säker på hur jag ska göra. Nu är jag bara så arg på allting, det är klart att jag inte vill att folk ska tycka illa om mig. Jag är ju en bra och vettig person som har hamnat lite fel just nu bara.
HUR SKA JAG GÖRA?!