Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 975 ggr
thenewbreed
1

Avsluta ett förhållande

Min pojkvän är det bästa som hänt mig. Vi var helt klart bästa vänner i några månader innan vi blev tillsammans. Vi träffas varjedag i skolan och pratar alla vakna timmar på dygnet.

Men nu vill jag avsluta relationen efter 9 månader tillsammans. Jag mår inte så bra just nu och det har påverkat vårt förhållande negativt och mina känslor för honom har sipprat iväg. Sexlusten är borta och jag blir extremt obekväm när han säger att han älskar mig. 

Jag älskar honom med. Jag kommer alltid älska honom, men inte på det sättet. Och det gör ont i hjärtat varje gång han pratar med folk om hur vi ska ha massa djur när vi flyttar ihop sen och hur vi ska bo osv. 

Nu till mitt stora problem. Jag är så extremt rädd för att göra slut. Jag har aldrig gjort det förut och jag vet att han kommer bli riktigt förbannad på mig och inte ledsen eller så. Så lite är jag rädd för honom trots att han aldrig varit aggressiv mot mig förut utan bara andra personer. En annan rädsla jag har är att jag kommer bli helt ensam. Jag har inga kompisar kvar just pga att jag mår dåligt, (de vill inte ha med mig att göra för att jag är jobbig med min deppression och allt) Så den enda jag har är min pojkvän och hans kompisar. Sen att jag kommer behöva se honom i skolan varje dag sen enda tills jag tar studenten osv. ugh

Jag vet att det är elakt att dra ut på allting, men jag är verkligen livrädd och han betyder så himla mycket för mig. Jag försöker bara hitta styrkan att göra det här. Men jag vet inte hur. Aldrig i livet att jag skulle våga göra det face to face. Fegt… jag vet. Men han kan bli riktigt läskig när han är arg och slår sönder saker osv och jag skulle nog inte klara av att se honom i ögonen heller.

Medarbetare på bildredigering! :)

Gasoline
3

Bästa är ju att berätta för honom hur du känner och vad du vill, resten brukar lösa sig naturligt och tids nog 🙂

att göra slut är aldrig kul eller lätt, men det blir bättre med tiden.

thenewbreed
0

#1 jo precis, jag är bara så .. rädd. 

Jag är bra på att förklara hur jag känner osv. Jag vet inte, jag behöver bara stöd från någon eftersom jag inte har några vänner. Ja medans jag gör det eller nåt. Så mycket enklare om han kunde göra slut med mig, då slipper jag känna mig som "the bad guy".

Leon1973
0

Håller med #1, snacka ut och säg vad du känner/inte känner, vad du vill osv. Vem vet, det kanske kommer en nytändning sen. Men om du redan nu känner att du vill göra slut så tycker jag att du ska göra det istället för att dra ut på det.

Ps. gör slut på ett schysst sätt, ett sätt som du själv skulle kunna acceptera..   Personligt, mellan 4 ögon, utan att vara taskig och otrevlig, men ta inte tillbaka bara för gråt och tårar.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

thenewbreed
0

#3 jag har försökt göra så schysst jag kan, jag har skickat mitt meddelande nu. Jag kan och vågar inte göra mellan fyra ögon. Och han kan inte bli arg på mig för det då han själv gjorde slut med mig för ganska många månader sen över internet. 

Jag har förklarat allt i detalj och nu väntar jag på att han ska se det. Jag är inte rädd för att aldrig hitta kärlek igen eller så. Utan för att jag kommer bli HELT ENSAM nu tills jag tar studenten om några månader.

OlgaMaria
1

Det låter samtidigt som att du inte vet riktigt vad du vill? Du är deprimerad nu och då är det inte konstigt att känslorna inte är där de ska vara. Kanske är det en ytterligare press att känna att du borde känna en massa saker som du inte känner att du kan känna nu?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

thenewbreed
0

#5 ja. Helt klart. Men jag har känt så här i några veckor nu. Tänkt att känslorna kommer tillbaka eller så.

Men saker som jag kunnat stå emot och ignorera förut i början börjar komma ikapp nu, så som att vi är uppväxta med helt olika moral och åsikter om saker och ting, men också mognadsgraden är väl inte jämn heller. Samt att han är en sjukt pessimistisk människa och när man försöker bli frisk från depression är det jobbigt att i varje mening höra någonting negativt. hur dåligt allting är, hur fula alla är osv. Jag orkar inte det mer.

OlgaMaria
0

Okej. Ja. Det kan nog vara bra för dig att gå vidare. Kanske kan du då också bygga upp ditt liv igen i lugn och ro. Önskar dig det bästa.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

thenewbreed
0

#7 ja, tack!

SJB
0

Oj vad jobbigt! Hur gick det då?

thenewbreed
0

Såklart hade han planerat att överraska mig och komma hit. Så ungefär 40 min efter att jag skickat meddelandet så knackar han på dörren och har ingen aning om vad jag precis gjort. 

Jag fick såklart inte ur mig något alls som gick att förstå mellan hulkningarna och tårarna. Men ja, sen orkade han inte så då tog han upp datorn och så vips fick han läsa allt medans jag satt bredvid och grät och grät och grät. 

Han stängde ner datorn, satt bakom mig och grät och vi grät i typ 20 min. Sen tog han sina saker, vände hjärtat med text på som jag fått av honom in mot väggen och sen drog han. Usch jag mår så jävla dåligt just nu. 

Värsta jag har gjort i mitt liv.

Inaarah
0

Åh, fy, vad jobbigt det låter. Kram på dig! Hur som helst tycker jag att det låter som du fattade precis rätt beslut, och även om det var jobbigt att han kom helt ovetandes, kanske det var lika bra. Då fick du se hans reaktion samtidigt som han fick se din.

thenewbreed
0

#11 jag kollade bara ner i golvet hela tiden, men jag kunde ju höra och känna hans reaktion. 

Han var super ledsen och besviken. Fast iof får han känna hur det var för mig när han gjorde slut med mig två gånger på typ en vecka. Även fast det inte var min mening och få honom att må dåligt så får det mig att må bättre att han redan har gjort så här mot mig TVÅ gånger. 

Usch, vet inte om jag ska till skolan imorrn eller inte. Det sprider sig så jävla snabbt i vår skola. Alla känner alla typ. Jag har redan missat massa skola den här veckan, jag borde åka till skolan imorgon. Men vet inte om jag kommer kunna koncentrera mig eller om jag kommer sitta och gråta oavbrutet. Usch.

SJB
0

Gud vad jobbigt, men gå till skolan! Ligger du hemma hela dagen kommer du må mycket sämre, är du i skolan så kommer du i alla fall ut lite, lovar att det är bättre så.

Inaarah
0

Hur har det gått för dig?

thenewbreed
0

Han har försökt flera gånger att ta tillbaka mig och jag var har varit såå näraaa att gå tillbaka. Men kom fram till att det ändå inte skulle gå. Speciellt när han vill flytta ihop o så. 

Känns rent förjävligt att jag förlorar min bästa vän med nu. Men vad kan man göra liksom? 

nej usch, nu får vi hoppas att det slutar göra ont snart.