Rökning?
Idag skulle jag och min kompis följa med 2 andra att röka men jag och min anta kompis röker inte och vi sa att vi inte tänker röka men det första dom gör när vi kommer dit är att försöka få oss att röka men vi sa nej men då fortsatte dom att säga att det är så gott och så. Ska jag säga till mina föräldrar vad dom gjorde?
Wille, Puffe, Doris
Visste ni att dom skulle röka?
aaaaaaaaaaaangelina
Följ inte med dem nästa gång de röker, fortsätt säg nej. Man kan faktiskt umgås och vara kompisar utan att alla röker, accepterar de inte ditt nej så håll dig borta från dem. Rökning är bara negativt.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Vill du inte röka sätt ner foten och säg nej. Jag sa nej till en killkompis som flera gånger frågade då han ville ha en att stå ute och röka med men aah :p Han fick acceptera det men följde med honom ut ändå och höll honom sällskap^^
-
Ja jag kommer aldrig röka för jag är bara 13 och det är dom oxå Ja vi visste att dom skulle röka
Wille, Puffe, Doris
Jag började röka när jag var 13, nu sitter jag här 11 år senare och har JÄTTESVÅRT att sluta.
Följ inte med dom ut, och meddela en vuxen. Det dummaste dom kan göra är att börja röka!
Du bestämmer själv om du vill berätta för dina föräldrar eller inte. Det är inget måste, men vill du att dom ska veta så berätta! Fortsätt att stå på dig, fall inte för grupptrycket. Tjatar dom igen så är det bara att gå därifrån. Jag förstår inte hur en 13åring kan få tag på cigaretter, eller ens koma på tanken att börja röka. Hemskt! Jag tycker att du gör helt rätt som säger nej. Fortsätt med det! :)
Vi ska inte följa med dom nån mer gång vi ska prata med några vuxna i skolan imorgon
Wille, Puffe, Doris
#7 helt rätt!
Det är jättebra om du berättar det för dina föräldrar också. De kommer bli glada av att höra att du stod emot kompistrycket.
Jag berättade för min mamma nyss hon vart jätteglad att jag berättade men jag ville inte säga vilka som rökte
Wille, Puffe, Doris