Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettbilder
Läst 1288 ggr
beaast
1

Ditt största komplex [bildtråd]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vet ej om man ska skriva (x) i rubriken men.

hej jag tänkte se o man kunde göra en bildtråd på våra/era komplex,
ni som inte vet vad det är.
så kan jag förklara

era komplex = det ni är missnöjda på er själva

(elr har jag fel? )

Det jag inte gillar på mig sj är rätt mkt tyvärr^^
Mina ögon(ibland faktiskt haha)
min mage, höfter, o lår

Mei
13

förstår inte det intressanta i den här tråden då alla bara kommer att jämföra sig etc

Calcifer
2

Jag tror ett X i så fall behövs i rubriken. Det finns många med komplex som kan finna det "triggande". T:ex då säg någon som är överviktig och försöker gå ner i vikt, och ser att du inte är nöjd med din mage. Då är det tyvärr lätt för dem att tänka "hur vidrig måste inte min mage vara, som är enorm i jämförelse"…

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tilde]
7

Å andra sidan är det väldigt bra att tala ut om sina komplex, kanske inte göra en tråd där man jämför och så, men att få skriva av sig och berätta om vad man inte gillar och varför. Detta är inte för att få höra att "du är fin som du är", utan för det är ganska terapeutiskt att bara få ut det och våga. :)

MalinMalvina
0

Jag hade komplex över mina bröst, är nu opererad så det komplexet är över.

I mina tonår var jag grymt överviktig, gick ner ca 30 kg på 2 månader så har mycket lös hud vilket är jobbigt, men detta har jag lärt mig att leva med trots att det inte är "supersexigt" 

Min sambo älskar mig, för mig :)

Tova.O
0

Mina fötter är nog det jag är mest missnöjd med. Jag har försökt att acceptera dem men det är inte lätt, särkilt inte när de flesta har flera storlekar mindre än mig och att fötter anses vara äckliga. Det har dock blivit bättre med åren tack vare mina fina vänner. :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

saaandras
0

Har kanske inte direkt sådär jättestora komplex, går lite i perioder men brösten och fötterna skulle jag nog ändå säga. Och min extremt bleka hud, men det fixar niveas brun utan sol, haha.

You will never see me cry. 

CupcakeGod
4

Jag har lärt mig att älska vissa saker som inte går att förändra :)