Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1258 ggr
melissajuhlin
0

Näspiercing eller inte?

Jag vill jättegärna ha näspiercing (bara en sån liten plopp ni vet) 

men vågar inte ta det pågrund av iaf det svullnar upp runt nästan :/ Vill liksom inte till skolan med det om det gör de.. Vad tycker ni?

Är det vanligt att det svullnar upp? :o Vill så gärna ha det! :)

Karmatarerskanise
0

Svullnad är inget ovanligt. dessutom kan näsan vara väldigt svårläkt.

Jetaime
0

Näsvingen brukar inte direkt svullna, utan mer att det blir rött och irriterat och svider/gör ont. Däremot är det rätt vanligt att man får "blåsor" precis vid hålet.

melissajuhlin
0

Okej :/ Är det mkt svullnad ofta då elr bara lite? Hur länge brukar de ta innan svullnaden går väck?

Jetaime
0

Min blev aldrig svullen, men blev väldigt röd precis runt piercingen och den bråkar fortfarande med mig, men jag bråkar tillbaka, haha. Har mer problem med dessa jäkla "blåsor"!

melissajuhlin
0

Okej,syns blåsorna tydligt då eller?

[Tilde]
0

Hur gammal är du? Piercingstudios har ju åldersgräns först och främst, men jag tror annars att du kan gå till en studio och ställa frågor till personalen. På så sätt märker du ju också om du känner dig trygg där. 🙂 Det är ju inget krav att pierca sig bara för man går in dit.

Tror även att många inne på Bodyart iFokus kan svara på dina frågor utifrån egna erfarenheter.

RuiXue
0

Jag har haft min sedan November 2010 och det läkte väldigt bra trots att jag har en diagnos som kan påverka läkningen negativt. Svullnade aldrig upp ens 🙂 Det viktigaste att tänka på är att få det gjort hos en seriös studio med kanyl om du bestämmer dig för att göra det.

Jennie

melissajuhlin
0

Jag är 13 snart 14, men på butik Jasmin tror jag inte det är åldersgräns så såfall kan jag nog ta det där :)

Karmatarerskanise
0

#8 Gissar att dom gör det med pistol och det ska man absolut inte göra det med. Då ber man om att få problem med läkningen.Läs gärna här; http://bodyart.ifokus.se/articles/4d7149d1b9cb46222705d995-att-pierca-med-pistol?discussions-1

Moalinn
0

Hade min piercing i tre år och tror inte den hann läka. Skitjobbigt är det.

Det svullnade men den gav med sig ganska så snabbt det var däremot rött väldigt länge och så fort man pillar med den så blir det rött. Jag tappade min väldigt ofta i sömnen vilket var ett rent helvete att få i den på morgonen (hade säkert börjat växa igen haha). Detta är också anledningen till varför jag inte har kvar den, tappade den, fick inte i smycket igen och så var det kört. Går så fruktansvärt fort!

Jag säger inte att det inte är värt det, men jag skulle aldrig ta hål ännu en gång.

Förstår inte riktigt varför du inte skulle kunna pierca dig? Förutom om de skulle skjuta med pistol och sånt. Det finns ingen som kommer säga "haha, hon är svullen på näsan." För det första så är det ingen som bryr sig, för det andra så … är det ingen som bryr sig. Har man en piercing så är det inte så konstigt att man är svullen.

Min piercare sa att "blåsorna" är infektioner? 🤔 Fick såna i början när jag tvättade men när jag slutade så blev det mycket bättre.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

melissajuhlin
0

Men om man tar hål i öronen med pistol,är de också "farligt"?

Har liksom gjort de,och funderar på att ta fler hål i öronen.

Karmatarerskanise
1

11 pistol ska aldrig användas. Gå till en riktig studio med utbildad piercare.

lisora
0

Jag tog hål i öronen med pistol när jag var 10 år och satan så det bråkar med mig… det varar och svullnar och är bara allmänt jobbigt, vilket säkert beror på att de tog med just pistol, och då var det ca 10 år sedan nu :/

melissajuhlin
0

Jag tog också hål i öronen när jag var 10,men de bråkar inte alls med mig och jag tog också med pistol.

Karmatarerskanise
1

14 Det förändrar dock inte att pistol är dåligt. Läs gärna artikeln.

[rumelle]
0

För mig svullnade det inte märkbart, syntes bara en viss rodnad på näsvingen. Såret var läkt inom ett par veckor men det var lite ömt i näsvingen om man vidrörde den i nästan ett år efteråt. Det är väldigt olika hur bra det läker. Broskpiercingar kan vara lite knepiga eftersom man inte har lika bra blodförsörjning där som i mjukvävnad.
Och som redan är sagt så ska man absolut inte ta hål med pistol. Det finns så mycket som kan gå fel och de som gör detta är inte utbildade i anatomin och vad man ska göra vid eventuella komplikationer.

Saaara
0

Jag piercade mej i näsan när jag var mellan 13-14 år. Det blev inga problem alls å har fortfarande näspiercing å är 19 år nu^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

melissajuhlin
0

Ja okej :)