Sockerpiller?
Hej det är så här att jag har ätit p-piller i två månader nu och jag ska börja äta socker piller på lördag i slutet av kartan men min fråga är hur många sockerpiller måste man äta innan man får sin mens?
För mig kom blödningen alltid tre dagar efter att jag börjat med sockerpillerna. Om jag började med sockerpillerna på torsdagen så kom blödningen på söndagen.
okej tack då vet jag:)
Jag börjar med sockerpillerna på torsdag, men får blödningen tidigt på lördagen, så det varierar (:
//Jessie
Jag börjar med sockerpiller på söndagar, då kommer mensen på onsdagar. Så det tar tre dagar för mig med :)
För mig tog det alltid fyra hela dagar. Så om jag tog första sockerpillret på måndagen så kom mensen på natten till fredagen :)
Eftersom jag bara har ätit Cerazette så undrar jag vad sockerpiller egentligen innehåller? Måste man ta dem? 🤔
#6 Sockerpiller är bara för att det är enklare att komma ihåg att ta piller varje dag, än att komma ihåg piller tre månader och sedan skippa i en vecka. Det går alltså bra att låta bli sockerpillerna, dom har ingen funktion (: Jag brukar oftast hoppa över dom.
//Jessie
#7 Som jag trodde då. 😛 Då hade jag förmodligen bara skippat dem ändå, även om det är lättare att inte göra det, haha.
#8 I början åt jag sockerpillerna också, eftersom jag är glömsk och det då är lättare att ha vanan att alltid ta ett piller. Nu har jag alarm, så då behövs dom ju inte (: Däremot så tar jag bort ett piller ut kartan varje dag ändå, för att jag ska komma ihåg att börja på dom "riktiga" pillerna igen.
//Jessie
#9 Det är ju smart! 👍 Men jag håller mig nog till mina Cerazette forever and ever (tills jag vill få barn i alla fall). ^^