Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2668 ggr
saaandras
1

få större bröst genom vikt (X)

Satte X i rubriken pga att detta handlar om vikt, även ätstörning nämns.. Vet inte om det behövs, men bättre en gång för mycket än en gång för lite. 

Till att börja med kan jag säga att jag är underviktig. Mitt bmi ligger runt 15/16 och den bör ligga runt 19. Jag har extremt små bröst pga detta så nu till min fråga.

Går det att gå upp i vikt (och på så sätt få större bröst) men ändå typ träna mage och lår så att man fortfarande är väldigt smal? Jag skriver väldigt smal då jag, tyvärr, har en lite annorlunda uppfattning av smal och inte smal när det gäller min egen kropp. (antagligen en ätstörning, får hjälp med det…) Jag har inget emot att gå upp några kilo men vill fortfarande se vältränad ut, så egentligen är jag bara ute efter större bröst. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men om ni förstår, tror ni att det går att göra så?

You will never see me cry. 

[Majbot]
3

Fett% fördelas jämt över kroppen, så nej det är inte möjligt.

saaandras
0

#1 det vet jag, men om jag går upp i vikt och sen tränar de delar jag vill ha lite smalare? För brösten blir väl inte mindre av att jag tränar magen?

silverfiisk
0

Försök att vara nöjd med din kropp som den är! Du får större bröst genom att gå upp i vikt, men tränar du mycket så blir dom mindre. Jag kan av egen erfarenhet säga att stora bröst inte är speciellt roligt. Ont i ryggen, svårt att hitta BH och bikini som passar osv. Var nöjd med hur du ser ut, du är säkert jättefin som du är!

Geru
1

Det beror helt på dina gener. Ingen träning eller så funkar för att träna bort fett från specifika delar av kroppen, och beroende på gener så är det inte säkert att din kropp lägger mycket fett i just brösten. Men du kommer behöva gå upp rätt mycket för att ens se om dom blir större.

Min rekommendation är helt enkelt att du lär dig att tycka om dig själv så som du är ^_^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Moa-]
0

Muskler tar plats och det är därför svårt att träna sig smal. Däremot går det att träna sin vältränad, att vara smal är inte att vara vältränad, det är en stor skillnad mellan detta. Det viktigaste är att vara hälsosam.

saaandras
0

Jag har inget problem över huvud taget med min kropp, anledningen till att jag vill ha större bröst är helt enkelt att jag nu har extremt stora problem med att hitta bh:ar som sitter bra. Har inte en enda som sitter som de kanske borde, och det kanske blir lite lättare om det inte är så att man har extremt små, men ändå behov av en bh..?

[Moa-]
4

Jag vill dock påpeka för folk i denna tråd att vi ej bör uppmuntra till ett konstant BMI på 15, detta är ej hälsosamt och bra för kroppen i längden. Sedan kan det ligga lägre under perioder, exempelvis då du växer då BMI ej är anpassat för barn och ungdomar, nu vet jag ej hur gammal TS är, men det är något att ta hänsyn till.

arandeira
1

#6 I feel you, sitter i precis samma sits. Tyvärr så kommer våra önskningar nog aldrig gå i uppfyllelse… Precis som #1 säger så är fett något som fördelas över kroppen och beroende på dina gener så läggs det mer på vissa ställen än andra.

Jag, tex, har en väldigt smal överkropp och har nu accepterat att jag aldrig lär gå upp i fettprocent runt axlar och bröst, utan det lilla fett jag lyckas gå upp läggs runt höfterna/rumpan. 

Det går inte att punkt förbränna fett. Tränar du mage och kommer upp i den intensitet och tid som behövs för att börja bränna fett så ryker fett från både mage, ben, bröst osv. 

Samma sak gäller om du går upp i vikt - det behöver nödvändigtvis inte lägga sig på brösten utan kanske istället hamnar på magen eller låren.

Lär dig acceptera din kropp istället :) Jag håller just nu på att träna fram en fin rumpa istället då jag tyvärr insett att några perfekta bröst lär jag aldrig få (😭)

saaandras
0

#7 jag är 14, och jag vet själv om att det inte är bra. Nämnde även att jag BÖR ligga runt 19 (:

[Majbot]
0

Du kan inte punktförbränna fett. Därmed går det inte att få större bröst genom fett% utan isåfall styrketräning och ökning av muskelmassa i bröstpartiet. Men de musklerna formar ju inte sig som 'vanliga bröst'. Arbeta istället på din självbild skulle jag säga :L

silverfiisk
0

#6 om du har så små bröst att det är svårt att hitta en passande bh så kanske du inte är i behov av en? Bh står ju för brösthållare, och har man inga bröst så finns det ju liksom inget att hålla upp, och då har den ingen funktion. Om du känner att du vill ha något ändå så kanske du kan prova en topp av något slag? Ginatricot har många fina modeller, både med och utan axelband. http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/underklader/ccollection-cunderwear-p1.html Uppercut.se har också fina bh-liknande toppar som kanske skulle passa.

[Moa-]
0

saaandras; ja, du har insikt, men många andra i tråden verkar inte ha det. Dock är BMI inte relevant vid din ringa ålder…

arandeira
0

BMI är sällan relevant och enligt mig ofta missvisande. Bra i många avseenden men borde, min åsikt, inte användas så ofta som det görs…

saaandras
0

#11 tyvärr är jag ju i behov av bh ändå, men de små brösten gör att de sitter lite "konstigt" på något sätt… Svårt att förklara.

#12 Har faktiskt inte själv koll på min bmi, anledningen till att jag vet den nu är för att min läkare och psykolog kollade upp den till mig då jag precis påbörjat en utredning ang en eventuell ätstörning.

Idakarrlsson
0

Eftersom du är 14 så är det några år tills du är "färdig" alltså alla former,brösten m.m.

Jag tycker du ska vara nöjd med dig själv och tänka som Clara Henry. Hon har t.o.m gjort en video om små bröst. Om positiva saker med små bröst. Kanske ska cheacka in den videon? :D Den fick mig att tänka lite mer positivt.

Om dina bröst är små men du måste ha en bh kanske du ska testa en sport-bh som är bekväma men samtidigt ger stöd åt bysten.

Själv har inte jag dem största brösten och kan tycka det är jobbigt med andra kompisar som har det. Men jag har lärt mig att gilla min kropp. Ta en titt på det positiva och försök lägga det negativa åt sidan.

Lycka till! 🙂

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

KesoMonstret
0

#2 Nej. Du kan inte punkt- träna. Om du tränar mage och lår så får du muskler där. Men fettet bränns inte där bara för du tränar,

[cookies]
0

#2 Tyvärr kommer även brösten bli mindre om man tränar mage. Samma här att det dras ganska lika, men tränar du mage och får lite mer magmuskler kan du ju ha tur att det tar lite mer från magen och att brösten blir mer framhävda :)

Saaara
1

Jag gick upp i vikt och mina bröst har blivit betydligt större ^^

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

CupcakeGod
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här videon kan hjälpa :) 

Om killar kan få en C kupa så borde det funka för dig med.

trogenkille
4

Big boobs don't count if you're fat

saaandras
3

#20 antar att du inte läst jättemycket, för då skulle du veta att jag är underviktig ;)

Caf_Roy
0

Jag har inte observerat det själv, inte ens tänkt på det faktiskt, men min lillasyster observerade häromdan att underviktiga otränade personer kan se ut att ha "mage" medans vältränade personer kan vara smått överviktiga utan att få "mage". Hennes teori är att vältränade muskler håller saker och ting på plats och sen lägger sig fettet liksom mellan musklerna, medans om man inte har så mycket till muskler lägger sig det lilla fett man har utanpå och bildar "mage".

Så jag tror att du mycket väl kan träna och samla på dig lite mer fett att vaddera din byst och dina muskler med. Ju större muskler desto större springor mellan musklerna att fylla med fett utan att det syns så mycket. Eller syns kommer det ju att göra. Det kommer synas en positiv förändring.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"