Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1586 ggr
siaames
2014-03-28 08:35
0

Snor post?

Fick reda på att min kompis brukar sno post, alltså när brevbäraren lämnar cykeln ute med all post så tar han lite och går iväg?

Han gör det med sina kompisar men mest för att det är roligt..

Vad kan hända om man snor post, är det ens nåt som kan hända även fast ingen ser att dom gjorde det?

nickiee
2014-03-28 08:38
15

du ska anmäla det direkt till posten å polisen det är ett allvarligt brott din vän gör

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

karinstens
2014-03-28 08:53
17

Du skall få ett exempel vad som kan hända den drabbade. Jag fick inte min kallelse till ögonkliniken och till följd av detta så är jag nu blind på ena ögat. Du skall absolut se till att detta får ett slut. Ta kontakt med posten eller polisen så att Du kan leva med vetskapen om att dessa personer inte orsakar skada och tragedier för sin omgivning!

siaames
2014-03-28 09:17
0

Tack för era kommentarer, men finns det inte ett annat sätt dom kan bli påkomna eller är det enda alternativet att jag tar kontakt med polisen och säger vad dom gör?

oh-la
2014-03-28 09:17
18

det kan bli jävligt tråkigt för den som inte får sin post. det kan vara allt från reklam (som man väl kan skita i) till räkningar, företagspost och kallelser till läkare. det sista kanske är lätt att förstå att det kan ställa till det som fan! är det räkningar som stjäls kan det också gå åt helvete. vissa skickar inte ut påminnelser, elelr så är det påminnelset på något man glömt. helt plötsligt har personerna hamnat hos inkasso, fått betalningsanmärkningar och får inte ens köpa en mobiltelefon, än mindre skaffa lägenhet eller ta lån. att sno post kan verkligen ställa till det som fan för andra, så jävla omoget och fruktansvärt oempatiskt. blir så förbannad på att det finns sådanna idioter!

nickiee
2014-03-28 09:23
1

nej det är polisen  + posten som gäller. jag hoppas du inser hur allvarligt brott detta är å läs vad nr 2 skrev det är 1 allternativ till att du ska göra det så fler slipper komma till skada

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[MikeW]
2014-03-28 13:00
3

Anmäl det. Helt klart.

[Tilde]
2014-03-28 13:06
7

Ursäkta, men vilka idioter! Det är ju folks räkningar, brev från nära och kära och provsvar från läkare, etc. som kommer med posten! Kanske även en liten notis om att man har ett paket att hämta ut som man har betalat massor för (det är inte alltid man får en andra chans). 

Jag hade absolut anmält! Annars kan du säga till dina eller på direkten deras föräldrar. Dock tror jag att polisen skrämmer mer och kan faktiskt få slut på ett sånt beteende.

[Lupse]
2014-03-28 19:13
2

Vi har fått våran post snodd av mina före detta klasskamrater som ansåg att det var skitkul att förutom att göra narr av mig i skolan sno vår post också. Det resulterade med att vi inte fick några fakturor och fick sedan betala böter för att vi inte betalat för då vi aldrig fick hem dem. Sedan har de även lyckats sno min pappas notis att ta ut sina mediciner från posten. 

Vi lyckades filma dem en gång och hotade med att anmäla till polisen och köpte en ny sorts brevlåda. Nu snor de iaf inte vår post längre. Fattar inte varför de gjorde så i början, så himla omoget. Det värsta var att detta var för två år sedan när dem alltså var 15, man skulle kunna tro att vid den åldern har man vett i skallen, men icke. Kan tillägga att de än idag kastar snöbollar på våra fönster eller busplingar när dem går förbi mitt hus.