Tjäna pengar
Hej
Jag är en 16 årig tjej som undrar hur man kan tjäna pengar lite smidigt? Bor i en stad så klippa gräs kan vara ett lite kenpigt jobb då det inte är så mycket gräsmattor här haha. Några tips ska knåpa ihop ett CV men om någon har bra förslag så svara gärna :)
Tanken är att få ihop någon tusenlapp :)
Hund eller kattvakt?
/Maria
Jag är reklamutdelare, tjänar runt 1500kr/månaden. Dock har jag två bildistrikt, så jag tjänar lite mer än om man har ett vanligt distrikt. Bilersättningen är mer än själva lönen. Det tar ungefär två-sex timmar per helg, beroende på hur mycket reklam det är.
delareklam.nu är hemsidan om du vill läsa mer/söka jobb (:
//Jessie
1# jo det går inte riktigt hade gärna varit det men har redan mina två kissar och tror inte de skulle uppskatta mer sällskap an våran lilla familj redan. Men att ta hand om någon annans djur här i stan i deras egen lägenhet skulle funka, passa på att vattna deras blommor osv om de ska åka bort, men känns ju inte helt troligt att man lämnar ut nyckeln åt någon främmande. :)
2# tack för tips…kör bil kan jag men haken är får inte, (16 år) så cykla med reklamen skulle annars funka haha :)
#3 Jag har en snäll mamma som skjutsar mig, men annars går det att cykla/gå också (:
//Jessie
Putsa fönster?
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#4 jaha ne men jag bor själv så måste gå att fixa på egen hand…men som sagt bor centralt och inget är omöjligt om man ger sig fan på det (ursäkta min svenska) :)
#5 Känns inte som något jag kan tjäna pengar på precis, menar du då att jobba på nån städfirma då kanske för privat personer lär ju ha egen fönsterputs och trasa :)
#6 Erbjud vuxna bekanta att putsa deras fönster för 500kr / hus. De får stå för allt material och alla verktyg. Det är något som alla borde göra men ingen orkar. Vi köpte det i julklapp till mina föräldrar, 2000kr tror jag det var från en städfirma med egna prylar för en villa.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#7 okej tack ska lägga på minne helt klart :)
Barnvakt? iallfall där jag bor en tjej fick hur mycket napp som helst
Det är ju sommar snart, då finns det ju en del sommarjobb att välja mellan :)
#9 menar du då att man är som en dagmamma då eller? :)
#10 jo jag vet men kommunerna betalar ganska dåligt :)
#11 men typ på helger om typ mamman eller pappan vill ut å gö nått ensamma eller nån kväll eller så :)
Ni har ingen familjevän som har barn som kanske skulle behöva barnpassning på ev. helger och dyl?
we're always chasing that paradise
#13 jo jag har några här och var som börjar skaffa barn allt efter som…kan ju lägga erbjudandet hos dem :)