Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 2656 ggr
mandzh
0

vad klassar ni som smal/mullig?

Vad tycker ni är tjockt eller mulligt? 
Har hört att man kan ta sing längd minus 110 för att se hur mycket man bör väga.
Vad tycker ni?

ChristineL
4

Det stämmer absolut inte det där med längden minus 110 för då skulle jag vara underviktig om jag vägde så lite.

Men kan heller inte säga att en särskild vikt är "smalt" eller "tjockt" för det beror på hur personen ser ut.

mandzh
0

jag är 163 och väger runt 63 kg är det normal vikt till min längd? :0

Ellenfyrkant
0

Superindividuellt. Och BMI kan ljuga massor om verkligheten. Just BMI brukar kunna stämma någorlunda. Men detta med -110 har jag svårt att tro att det kan vara idealiskt för särskilt många. Jag som är 168 cm skulle vara smal om jag vägde 58. Inte underviktig. Men smal. Väger idag 67 och ingen annan än möjligtvis jag själv tycker att det vore trevligt att tappa några kilo. Så ja… -110 tycker jag skvallrar mer om gränsen mellan undervikt och normal.

Mvh Ellenfyrkant

Fridaaaa
1

Att ta längd minus 110 skulle aldrig stämma på mig, då skulle jag väga 55 kg = för lite. Jag har hört minus 100.

Men jag tror inte sånt stämmer, och BMI till exempel är bara riktlinjer inget man kan gå stenhårt på.

#2 Låter som en vettig vikt till din längd. Men man får tänka: två personer med samma vikt och längd kan ha helt skilda kroppsformer.
Gå efter dig själv, och inte andra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lupse]
6

Jag har två kompisar, båda är 170 cm långa. Den ena väger 55 kg och den andra 65 kg. Båda ser smala ut. Den som väger lite mindre har en ganska "rak" kroppsform utan former och är inte särskilt vältränad. Den kompisen som väger lite mer har lite mer former och är ganska vältränad. När man ser på dem båda skulle men nästan kunna tro att de väger lika mycket eftersom att båda är smala, men det visar att olika kroppsformer och beroende på hur tränad man är ser olika ut så man bör inte hänga upp sig på vikten :)

[einstein99]
0

Är 162 cm o väger 44 kg skolan klassar mej som underviktig o får hjälp för de asså har en assistent som äter med mej o en kompis :/ tycker att dom överdriver

[Majbot]
0

längden minus 100 är en bättre måttstock. Dock är jag 180 cm lång och väger i dagsläget 76, har som mål att väga närmre 72 eller 70, men det är för min deff och se mer definierad ut (muskulös). Jag äter mycket och blir med tiden starkare/mer muskulös så jag tror inte det skulle räknas som ohälsosamt. Kanske om jag skulle gå under 15% kroppsfett…? Är inte riktigt hundra på vilken % som gäller för tjejer. :p 

Iallafall, huruvida man är smal/mullig har inget med vikten på vågen att göra. Det har ju att göra med om du har en lägre fett% eller en högre.

[Lilyz]
6

Jag tycker inte man ska fokusera på vikt och vad som är det ena eller det andra. Vi är inte stöpta i samma form så det går ändå inte att tänka så. 🙂

Wenniz
0

Jag är helt klart normal :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Sugar Mist
9

Tycker de e för mycket tjabbel om vikt och för mycket tittande på siffror. Folk borde lära sig att sluta titta på vågen och börja titta på sig själva, och tycka om det dom ser.

-

Zevzi
0

Är man jätteöverviktig så visst man ska göra något åt det ifall det går för det är inte bra., men är man normal plus eller minus så spelar de inte någon roll egentligen. Det enda ja egentligen tänker på är att jag ska försöka vara hälsosam så jag inte förstör kroppen för det vill jag verkligen inte!

Så länge kroppen mår bra så kan den se ut hur den vill!

emmaaslund
2

Håller helt med #8. Jag äger ingen våg eftersom jag mycket hellre ser mig själv i spegeln än fokuserar på siffror.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Fizzy
0

Ne så bredaxlad som jag är skulle det inte stämma. Allt är nästan stort på mig haha. Huvud, axlar, fötter och sen har jag mina förbaskade cykellår.

När du inte kan leva en vardag längre skulle jag säga att du är för överviktig. Men vissa gillar att vara lite småmulliga. Jag har inga siffror på hur personer ska vara. Det är upp till varje individ.

May the Gerbils be with you :3

KesoMonstret
0

Beror på hur personen är byggd, vart man är ifrån och kultur

[Nothronychus]
0

Fast alltså så länge man inte är så mullig så det blir ohälsosamt så bryr jag mig faktiskt inte. Är dock väldigt underviktig själv men det är bara för jag har väldigt hög matsmältning.

Fridaaaa
0

Fast att vara smal/normalviktig betyder inte att man är mer hälsosam än en "mullig". Och vissa kallar kvinnor med former för mulliga fastän så inte är fallet.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaiPon
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är 170 och väger en… Sist jag vägde mig vägde jag runt 80-90kg. Lite mycket kanske men jag har slutat bry mig om vikt. Lärde mig det efter år av ätstörningar.

Älskar min kropp och även om folk kallar mig tjock/mullig så orkar jag inte bry mig.

Bilden är några år gammal men min kroppsform har inte förändrats så mycket ändå.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/