Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1432 ggr
valorous.kid
0

ont i magen

I helgen åktejag på hajk med scouterna och vi sov i vindskydd i två nätter. andra dagen började jag få ont i magen, bara lite men så att det kändes. sedan dagen efter var magontet nästan helt borta och vi åkte hem. sedan på kvällen vart det värre och i morse kändes det som om någon tog tag i mina inre organ och slet. sedan blev det bättre igen på dagen. och nu gör det så J*VLA ont. jag är hungrig men om jag äter mår jag illa. Det gör ont under revbenen på höger sida. om jag ligger helt still känns det inte men så fort jag rör mig gör det ont. Jag misstänker blindtarmsinflammation och vi ska antagligen till vårdcentralen senare idag. men man vill inte gärna spendera 8 timmar på vårdcentralen i onödan. vad tycker ni att jag ska göra?

[hannaaeeriksson]
0

Blindtarmen är längre ner, nere vid höger höftben. På vilket sätt gör det ont? (Bränner,trycker,hugger,drar…) Har själv massa problem med magen , opererat blindtarm och gjort alla möjliga undersökningar på tarmarna :S Under höger revben sitter magsäcken, där man kan få magsår, magkatarr, många födoämnesallergier känns där… Gör det extra ont om du lyfter höger ben? Gör det ont när du trycker eller när du tryckt och sen släpper snabbt? Har du ont någon annan stans i kroppen än just magen? Vart som helst tänker jag* Finns miljarder saker som har med magen att göra , så svårt att märka över internet vad det verkar handla om*

silverfiisk
0

Magkatarr, gallsten, kramp i muskel, något med levern. Det kan vara vad som helst. Jag tycker att du ska kontakta sjukvården. Vill du inte gå till hälsocentralen så kan du ringa 1177, där kan du få hjälp med vad det kan vara för fel och vad du kan göra åt det.

valorous.kid
0

vi åkte in till VC och det var blindtarmen, ska opereras idag. wish me luck ^^'

[hannaaeeriksson]
0

Lycka till , det går bra ska du se !:) du kommer att vara jätte hög när du vaknar upp , så du och den som är med dig kommer nog kunna skratta ordentligt ;)

[Tilde]
0

Oj vad tråkigt! Min mamma har opererat bort blindtarmen men jag har sluppit hittills och hoppas jag inte behöver i framtiden… Lycka till och vilken tur att de snabbt kom fram till vad som var fel. 🙂