Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2967 ggr
Halcyon
15

Lära känna varann!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste väl vara fler än jag som är nyyyyyfiken på vad det är för människor här på tif bortsett från sig själv? Tänkte det kunde vara lite roligt att göra en tråd där man får berätta om sig själv, kanske vilka ifokussidor man hänger på osv. Kortfattat som långfattat! Och kanske visa en bild på sig? :) Det gör man som man vill! Kan börja! Jag heter iaf Hanna, är en tjej på snart 16 år som går i nian. Planerar att gå samhälls med beteendeinriktning på gymnasiet. Har i nästan hela mitt liv varit otroligt intresserad och fascinerad av musik. Minns att på kvällarna när jag var mindre spelade pappa på gitarren och sjöng samtidigt och jag låg i sängen och grät för att det var så vackert! Han är otroligt duktig. Idag sitter jag här själv med två egna gitarrer och spelar varje kväll. Pluggar jag inte, är jag inte med vänner eller tränar så spelar jag i timtal. Finns inget bättre. I musikväg lyssnar jag mycket på blandad musik. Ellie Goulding är min absolut största idol och har varit det sen 2008, likaså Justin Bieber. Har även lyssnat väldigt mycket på Björk under min uppväxt! Annars så har jag 6 syskon så det är full rulle hela tiden. Är även väldigt intresserad av England och engelska och ska bo där nästan hela sommarlovet detta år och jobba vilket jag ser otroligt mycket fram emot. :) Är också en riktigt girly girl som älskar smink, kläder osvosv. Er tur nuuuu!!

we're always chasing that paradise

Halcyon
2

Sorry om det redan finns en sådan här tråd haha… :)

Disturbed-Angel
14

Mitt namn är Sara. Jag är 23 år så inte tonåring längre. När jag var tonåring hade jag det väldigt tufft och vill därför finnas här i gruppen och dela med mig av mina efterenheter.

Jag blev mobbad i högstadiet och jag hade också väldigt svåra psykiska problem vilket lede till att jag hamlade i extremt svåra självskadebeteenden. Det var inte för ens i vuxen ålder jag fick mina diagnoser Asperger, ADD, GAD med panikångest och Atypisk depression. När jag fick mina diagnoser var det en lättnad för då hade jag papper på att jag inte bara var lat och dum som många trodde. 

Jag har mött många svårigheter i mitt liv. Bland annat så dog min mamma sommaren 2012 och ett år senare fick jag diagnosen Multipel Skleros. 

Men jag kämpar på. Jag är idag helt självskadefri. 

Jag ska gifta mig om lite mindre än tre månader. Jag har tre underbara katter och jag driver en halvstor blogg som för det mesta handlar om mitt liv och min kamp att må bättre. Jag skriver mycket om just psykisk ohälsa för att jag vill bryta de tabut som finns kring psykiska olikheter.

[Tilde]
11

Mig känner ni nog till skulle jag tro 😃 Men jag kan väl berätta lite mer om mig, för er som inte är här inne så ofta eller precis har blivit medlemmar.

Jag heter Tilde, är 22 år gammal och bosatt i Köpenhamn med min danske sambo Mads (som jag brukar kalla för Masse, höhöhö) i ett sött parhus på 120 kvm. Jag studerar på ett arkitekturprogram i Malmö eftersom jag älskar att måla/rita och vara kreativ! Vet dock inte om jag vill arbeta med det i framtiden… En dröm vore att jobba i en tatueringsstudio!

Jag har fyra dvärgkaniner och min sambo har en trynsnoksuppfödning (det är ormar med trynen, hihi!). Älskar verkligen djur och vill i framtiden skaffa en finsk lapphund! 🤗

Jag är född och uppvuxen i Västerås! Där har jag min familj; mamma, pappa, storasyster (23) och lillebror (20).

På sistone har jag ändrat stil lite. Jag har alltid varit intresserad av mode och kläder/smink, men nu känner jag att jag inte orkar vara "mainstream" längre. Vill bara vara 100% mig själv och mitt galna drömmande jag! Ska därför färga håret i lite annorlunda färger så som silver och lilarosa, samt skaffa tatueringar som representerar viktiga saker i mitt liv. REBEL 4 LIFE YO!

När jag var yngre, sådär en 14 år, blev jag utstött och "mobbad" av mina bästa kompisar. Sedan dess har jag lärt att älskat mig själv och att vara stark, vad som än händer. Så trots att det var en hemsk upplevelse så är jag glad att det hände, för det har gjort mig till den jag är idag. 🙂

Här är jag med rött (orange) hår! - är naturligt blond och blond för tillfället.. men what the hell, jag ser ju så glad ut! 😎

Ja just det, kan väl lägga till att jag föddes med endast två framtänder. Eller alltså såklart föddes jag inte MED tänder, men det fanns liksom inga "vuxentänder" under mjölktänderna. Därför har jag ett ganska unikt leende eftersom "vampyrtänderna" sitter direkt bredvid framtänderna! 😂

KaiPon
6

HEJ HOPP!

21 år, blev medlem här på TiF när jag var 18-19 någonting. Bor i lilla Arboga, och sticker ut som bara den. Japanintresserad och det syns. Just nu har jag en egenklippt Visual Kei frisyr i rött, blått/turkost och svart. För att jag kan.

Glad tjej som sitter framför datorn så mycket jag kan. Har praktik på en teater i Köping tre dagar i veckan, annars rör jag mig inte ute så mycket.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

dermot
11

Jag heter Annika och är 17 år. På fritiden målar och fotograferar jag mycket och håller på med kaninuppfödning av rasen Sachsengold. Utöver kaninerna har jag även 4 akvarium, katter, 1 hund, höns, marsvin och undulater. En djurtjej alltså! Jag bor på en gård som gått i släkten i snart 100 år. Är således uppväxt här men hittar fortfarande grejer jag inte sett innan, typ gömställen i stallet och så xD Precis som Tilde ska jag också färga håret i en pastellfärg (troligtvis lila med blå slingor eller bara lila. Har inte bestämt mig än haha) till påsk. Lite snabba fakta om mig; *Jag föddes med realtivt små lungor, vilket gör att jag inte kan springa typ maraton lika lätt som andra - men vem fan orkar det ändå? #latmaskforthewin *Jag älskar The Walking Dead. * Jag har titan och skruvar i ryggen. * Min största fobi är döda grisar och även clowner. * Min favoritskådespelare är Och har alltid varit Norman Reedus. * Jag kan inte spela ett enda instrument HAHA * Jag har en undulat på rummet som heter Moa. * Jag kan typ leva på glass D: * De flesta och bästa vännerna jag har, finns över internet. * Jag och Moa tittar på Pewdiepie väldigt mycket. xD * Jag har aldrig använt smink :P Asså jag vet inte vad mer jag ska skriva .__. Här är jag och Moa hihi.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Hannaelvira]
5

Hej jag heter Hanna och fyller 16 i April! XD Jag älskar musik, dock inte svensk musik utan utländsk musik (på engelska för det mesta men andra språk är också intressanta)! Jag tränar kampsport och tittar väldigt mycket på serier, bl.a Vampire Diaries, Pretty Little Liars, The Walking Dead och Supernatural xD hahah Jag älskar att vara med mina kompisar och lära känna nya människor :D Jag tror jag ska välja teknik linjen till gymnasiet xD

Moalinn
7

Tjena! 👋

Om ni inte kan lista ut det så heter jag Moalinn och jag är 18 år. Går tredje året på estetiska programmet, media inriktning foto (fick dessutom världens sämsta klass på köpet men det är en annan historia).

Har egentligen tappat livsglädjen men whatever, livet rullar på. Musiken är en av de största delarna i mitt liv, vad vore en dag utan lite post-hardcore i hörlurarna 🎧 Konserter gör min vardag ännu lite bättre. Jag är som sagt också väldigt intresserad i fotografering och även djur. Har tre kaniner och en tant till katt, min bästa vän. Hos min far finns det en fluffig hund tillsammans med min katt's mamma.

Serier är livet. En dag utan ett avsnitt (eller 20) av en serie är ingen bra dag. One Tree Hill är och kommer alltid vara favoriten!

Lite halvt galen i England och vill mer än gärna flytta dit en vacker dag .. keep dreamin'.

Kan vara lite cool och säga att jag har fyra storasystrar (26, 32, 34, 37 tror jag haha.), vilket betyder syskonbarn. De är i nuläget 9 stycken, men har 4 "bonus". Varit moster sen 1999 och de senaste kom 2011, tvillingar.
Intressant.

btw, hatar allt som har med smink och mode att göra. Jag går runt i mina  chinos och en sweatshirt/hoodie, deal with it.

heh, vacker bild 😎

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

:holmgreen:
4

Bra initiativ! :D Får väl ta o presentera mig jag med då! Jag är en 17årig tjej som heter Nicole och bor i Stockholm med min familj och våra djur. Jag äger för tillfället 6 råttor samt 2 kaniner som jag brukade tävla kaninhoppning med. Inte längre dock. Djurintresset har alltid varit stort, har haft alla möjliga hamstrar osvosv. Men jag är pälsdjursallergiker vilket gör att jag inte egentligen bör ha några djur alls. *säger tjejen som har 6råttor typ 2meter från sängen höhö*.. Djurintresset har dock blivit mindre på sistone, jag går andra året på gymnasiet på en väldigt studieinriktad skola samtidigt som jag är vääääldigt målmedveten. Det gör att det mesta jag gör nuförtiden, är att plugga. Om jag inte pluggar så är jag förmodligen och jobbar eller tränar. Ett liv som går ut på att jobba och plugga är inte så hållbart i längden har jag märkt. Jag har väldigt höga krav på mig, från både mig själv och andra, och det gör att jag kan må rätt dåligt i perioder. Men i somras hittade jag träningen.*dundunduuuuun* Den har hjälpt mig att klara av de höga förväntningarna som alla har på mig, att bara gå ut o springa och släppa allt för en stund, att veta att ingen kan stoppa mig. Jag springer var jag vill och hur långt jag vill.(Inte riktigt haha men u know what I mean) Dat feeling! Jag ska, som Tilde och Annika, färga håret i pastellfärger. Livet är för kort för att inte ha pastellfärgat hår. Tror dock att det blir dip dye för min del eftersom jag har väldigt indiskt hår, Lol xD Och jag älskar Moa, fågelsaken i #5. Mitt hår är typ guldbrunt at the moment, men orkar inte leta upp någon nyare bild hahah *lat*

Halcyon
4

Vad roligt att så många ville dela med sig! Tycker det är så roligt att höra vilka alla är här. 🙂

[MikeW]
12

Jag heter Mikael, jag är 17 år och vaknade precis upp.. Är lite trött så ursäkta stavfel osv xP

Jag älskar att teckna, men har även andra intressen som är att kolla på anime! och även så tycker jag om att lära mig om random saker, det mesta handlar om det "övernaturliga".

Är intresserad i att lära mig massa saker, inte typ matte eller så xD men mer saker inte så många vet om!
Bara för att.. .-.

Jag går just nu i ettan i resturang och livsmedel programmet, men har sökt om gymnasiet och vill börja på estetiska programmet i bild och form.

Jag har typ lite OCD, ibland måste jag bara göra en sak som t.ex. ställa mig på precis på det sträcket i marken. Annars känns det så jävla hemskt, ryser av bara tanken att inte kunna göra det xP

Har lite dyslexi, men tror det har blivit bättre(?) kanske.. Min dyslexi är inte så allvarlig.

Jag är öppen homosexuell.. Och en av mina favorit intressen är att kolla på killar ;D dem booties <3 :3

Har ingen annan bild på mig så denna får duga xD

Calcifer
9

Tjo!

Jag heter Bellatrix och jag är 25 år. Jag är för övrigt jätterolig också, bara så att ni vet. ;)

Född och uppvuxen i Norrland men har alltid varit lite på vift, så att säga. Har bott i England (London, Worcester, Woking, Reading och Birmingham) och Frankrike (Paris) tidigare och oftast inte stannat på samma ställe mer än 3-4 månader. Jag gillar att röra på mig, faktiskt. Just nu i skrivande stund bor jag i Tokyo i Japan och har gjort det sedan oktober 2013 och kommer bo kvar minst till oktober detta år. Jag pluggar japanska här.

Jag har nästan lite för mycket fantasi och jag använder den till att skriva. Har skrivit klart min första bok och skjuter lite på att börja redigera den då jag vet vilket otroligt jobb det kommer vara. Den boken ska även få en fortsättning men måste göra massor med research först innan jag kan sätta igång. Pust, det är inte lätt att vara författare! Annars så läser jag så många böcker jag bara hinner och kan, pluggar japanska, hänger med mina vänner, spelar datorspel och har starka åsikter om i princip allt.

Det folk brukar märka mest angående mig är att jag har rejält med skinn på näsan och är absolut inte rädd för att säga vad jag tycker. Jag blev mobbad i 12 år, har varit deprimerad så länge jag kan minnas, har asperger och lider av panikångest. Så jag vet hur det är när livet inte är på topp, kan man säga. Det är också mycket anledningen till att jag står för mina åsikter och har noll problem att uttrycka dem. Jag spenderade hela min barndom med att vara tyst och aldrig vara mig själv och det är slut på det nu.

Sen är jag mest som en blandning mellan Tjorven och Lilla My!

Jag är en stor "tönt", älskar datorspel, tv-spel, filmer, serier, böcker. Bryr mig alldeles för mycket om karaktärer som inte ens finns på riktigt och sörjer dem rikligt när de dör. Sarkasm är ett språk jag talar flytande.

Är även Sajtvärd för mobbing.ifokus och misshandel.ifokus. Ni är alltid välkomna in till oss!

Bjuder på en av de få bilder på mig som jag laddat upp här.

Hare gött!

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sparkle
2

Jag har 8 syskon :P

Stressa inte...

MEN SKYNDA DIG DÅ!

Fridaaaa
4

Tjolahopp!

Frida heter jag, är 90-talist och bor tillsammans med sambon och våra djur ute på landet i Blekinge. Har ett "mini-zoo" säger min sambo haha. Jag läser till förskollärare på högskola, tuff och svårt men får gå! Ett måste tyvärr, så man får stå ut.

Mina intressen är: djuren och fotografering främst.
På min fritid brukar jag vara ute med hundarna, pyssla med djuren, fotografera, umgås med sambon, sitta vid datorn och lite annat smått och gott 🙂

Älskar leopardmönster, döskallar och nitar 🙂 Lyssnar en hel del på rockmusik men lite "allätare", finns dock vissa jag inte klarar av (nämner dock inte det här).

När jag ser på tv/datorn tittar jag gärna på sjukhusprogram, polisprogram, filmer, djurprogram främst.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridanordqvist
5

Ja.. heter precis som det står, Frida, bosatt ca 2 mil utanför Sundsvall hos mina föräldrar med mina 4 råttor och en katt.
17 år gammal, fyller 18 i mars, studerar naturbruk med inriktning djurvård på Realgymnasiet i Sundsvall.

Pojkvän på snart 16år sedan snart 1 år tillbaka, även han jag har råttorna tillsammans med, fick ta över 2 av dom från hans syrra, och utökade sedan flocken med 2 till ^^

Allmänt så är jag oftast glad, social och kan prata med dem flesta, om det mesta :3

Gör lite som jag själv vill, bryr mig oftast inte om vad folk säger, har haft både blått och lila hår, för tillfället svart men ska snart bli nåt annat, springer oftast runt i mjukisbyxor o har aldrig smink till vardags.

Har praktik på en bondgård där det finns köttdjur (nöt), har terrängkort, kan köra traktor o håller på med bilkörkortet

Drömjobbet är nånting med djur, eller köra lastbil, ju större bil desto bättre :3

Bilden är en av dom få bilder som existerar då jag har smink på mig, skulle tagit en annan, men sitter vid skoldatorn så ja.. fanns bara den

Michaela-N
7

Michaela heter jag, är 16 år och bor i Sollentuna utanför Stockholm. 100 %-ig musiknörd, älskar det mesta inom EDM-genren, housemusik är min drog 😎 Tävlar även i hundsport med min hund. 

Annars gillar jag att träffa vänner, gå på bio, äta mat och lära mig om logiska grejer, typ matte, men är inget A-barn i skolan om man säger så 🤪 Om man lär känna mig och skrapar av mitt "yttersta skal" så döljer sig där en sjukt skum tjej med väldigt annorlunda humor som är rätt så mycket besserwisser om det jag kan (och inte kan, uppenbarligen.)

Nu får ni ingen vacker modellbild på mig direkt för jag har inga fina bilder på den här datorn. Så skickar med en webcambild 😃

Amorita
3

jag heter Aurora och är 15 år, fyller 16 om mindre än en vecka WOOOPWOOOP! :D Jag bor med min familj i Stockholm. när jag inte är i skolan brukar jag umgås med vänner, sittta vid datorn, lyssna på musik, jag har en väldigt blandad musik smak. men jag älskar the pretty reckless, så himla grymma låtar!  och jag älskar att kolla på serier. one tree hill, pretty little liars, how i met your mother, the vampire diaries, gossip girl osv… ♥ och så älskar jag att shoppa, fast är lite fattig just nu så har inte varit någon shopping den senaste tiden :) snart är det dags att söka till gymnasiet och jag kommer troligtvis välja naturvetenskap, men är lite rädd för matten. hahah

Jojaton
9

Jag heter Johanna, är 20 år och bor i en liten by (ca 3000 invånare..) i Skåne. Jobbar atm på McDonalds, men ska till hösten flytta till Göteborg för att gå bibelskola.

Mina största intressen är musik, mode, smink och film. Lyssnar mest på elektronisk musik, men är uppvuxen med allt från rock, punk, synthmusik, pop, indie osv. Favoritgenren är "action-drama-thrillers", typ Inception, V for Vendetta, Fight Club, The Departed mm, eller fantasy!

Annars älskar jag att umgås med vänner, käka och skapa minnen. Samlar på tior, vinyler och "länder" (älskar att resa, och vill besöka så många jag bara kan!)

I början av både grundskolan och gymnasiet var jag rätt utanför, i gymnasiet hittade jag inte riktigt någon att umgås med och min mamma blev väldigt sjuk så det var en jobbig tid. I grundskolan blev jag aktivt utfrusen och "mobbad", vilket gjorde att jag blev ännu tystare och blygare. Hittade dock vänner ändå, både äldre, yngre och i samma ålder och idag är jag sådär lagom social :)

Johanna - Instagram

Wezza
6

Tjaa….Jag gillar pannkakor 😂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Josse5233
4

Hej! :) Josefin heter jag, fyller 18 år till sommaren. Musikintresserad (sjunger), djurintresserad (har två chinchillor, en leopardsköldpadda och en hund). Tycker även om att skriva och att träna (löpning främst) och sedan umgås med vännerna. :) Bor i Södra Sverige, Skaraborg. Går just nu på en musiklinje och vill gärna arbeta med musik efter gymnasiet. Skulle vara jättekul att lära känna lite nya människor! :)

Ha en trevlig dag! 

Josse5233
0

Älskar fotografering också :D

Ha en trevlig dag! 

Halcyon
2

#17 Så himla fin!!

Sugar Mist
4

Jag heter Frida och blir 16 i sommar, är rätt galen och impulsiv av mig. Jag gillar när det går fort, och AVSKYR folk som snackar skit om mig. Är rätt hård och säger som jag tycker, skämtar mycket också. Går i specialskola på grund av komcentrationssvårigheter och på grund av att jag var utfryst och mobbad i 10 år. Har haft ett självskadebetéende som pågick i ett par år som nu slutat nyligen. Jag har många intressen, hårfärgning, rita, pyssla, träna, gnagare m.m. men de största är Hund och Hundsport. Jag brinner för hundar, och äger för tillfället en Australian Shepherdvalp på 16-17v, finns även en pudelflicka här hemma också. Jag har sökt in på ForshagaAkademins Hundsportslinjen då jag känner att det är min ultimata skola, hundnörd som jag är. Jag tränar mycket sök, spår, agility, freestyle m.m, och har tävlingsambitioner. Jag gillar det mesta inom musik, men främst rock- och varianter av rock. Asking Alexandria, Bring me the horizon, nirvana, the white stripes m.f. ä band jag gillar^^ Här är jag och min valp, som för övrigt heter Flynn :)

-

Jojaton
0

#21 Men åh, tack sötnos 😍

Johanna - Instagram

Halcyon
0

Puttar!! 😊

dermot
1

#17 Shit du är ju lik Lea Michele! Skitsnygg btw! C:

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

stinabest
4

Stina var namnet och är en 13-årig (snart 14 … jag var bara tvungen att skriva det ja) tjej med en förkärlek för Håkan Hellström, chokladtoppar, serier och böcker. Jag blir lätt sur över småsaker men har för det mesta alltid humöret på topp. Jag tycker om att vara med mina vänner och att läsa och skriva. Eller så tittar jag på serier som The Walking Dead (lovelovelove) eller Friends (lovelovelove). 

Har en hund som heter Svea och en katt som heter Signe. Brukar också fotografera en hel del med min kamera och redigera bilder osvvv….

Egentligen är jag inte någon så speciellt intressant person så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva här sedan så jag antar att jag är klar här :)

Wenniz
4

Mitt namn är då Amanda, 17 år och lever i Kentstaden Eskilstuna. Studerar just nu på gymnasiet med Naturvetenskaplig och Djurvårdsinriktning, tanken är att jag senare ska plugga vidare till Djurskyddsinspektör för att slutligen få bofästa mig i Skottland eller England. Jag älskar skottar bara för jag tror att alla i Skottland går runt i kilt. ;) Mina största intressen idag är mina två hundar, min häst och foto. Brinner även för historia och sedan är jag galen i TV serier, skulle inte ljuga om jag följde över 30 program haha! Älskar att läsa och fantasy och vikinga nörd är jag. Tycker det är roligt att titta in killar men jag är för blyg för något annat :) I flera år har jag blivit mobbad av både "barn" och vuxna som tyvärr har satt sina spår, idag lever jag med OCD och har flera irriterande saker för mig - sedan rycker jag av mitt hår men jag vet inte vad det nu heter. Stress och ångest är min vardag. Har även RLS och ibland känns det som om man vill bara kapa av ena benet ibland haha! Men på något sätt tack vare att jag har varit mobbad i flera år har jag blivit en sådan person som säger när något faktiskt är fel och jag tar inte skit från någon när det bara handlar om bullshit och idag ser jag mer saker från den ljusa sidan :) Hahaha jag kanske lät jätte deep nu men aja haha :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Halcyon
2

#27 Styrkekram!

Wenniz
1

#28 Åh vad gulligt av dig! Kramar till dig med!

• Nederlandse Kooikerhondje -
knugi
1

#27 jag har också RLS

high five!

nlinds
1

Natalie heter jag, är 20 år gammal. Hänger här fortfarande för att ta del av andras historier och försöka hjälpa så gott jag kan. Hänger också på Hundar iFokus samt akvarie iFokus väldigt mycket. Jag har 3 hundar och 2 akvarier samt en tammus, är bosatt i Göteborg sen 2 år tillbaka. Mina intressen är smink, teckna, fotografera, hundträning, akvarier.
Jag Ska påbörja en utredning om Borderline om ett par veckor, vilket ska bli både intressant och nervöst.
Jag är en planerande person och är beroende av rutiner. Jag försöker vara så positivt inställd som jag bara kan. Har varit självdestruktiv tidigare men tog mig ur allt det för ca 2 år sedan och vill hjälpa andra som är fast i det betéendet.
Jag har för närvarande inte så många vänner, eftersom alla olyckligtvis flyttar här ifrån. Jag jobbar även som dagmatte och har som mest 6 hundar hemma (inklusive mina egna). Har livserfarenhet av hundar samt att jag har gått en 3 årig hundutbildning på Dingles naturbruksgymnasie. Jag vet inte riktigt än vad jag vill göra med mitt liv, men en dröm vore att hitta en trogen vän att öppna en djurbutik med !
Jag är en lättroad , ärlig person med hjärtat på rätt ställe, och gör allt för mina vänner !

Kram från mig🙂

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi