Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1114 ggr
MoaE
0

Lockigt hår

Någon som vet var man kan köpa en bra hårtork med diffuser för torkning av lockigt hår? 

Skulle även vilja veta några bra produkter för att motverka frissighet :)

Har självlockigt, väldigt torrt hår, kan inte heller få speciellt långt hår innan det blir superslitet så tar gärna emot alla möjliga tips om hur man kan få till det snyggt! :)

[Tilde]
0

Jag behöver också en hårfön med diffuser! Just nu använder jag en hårgelé från Wella (shockwave tror jag den heter), som är väldigt bra mot frizz och för att definiera lockarna. Ska testa Jessicurl confident coils. Den är skapad just för lockigt hår och ska tydligen vara riktigt bra. 🙂

Om du inte redan gör det, testa balsammetoden! Lockigt hår är ju naturligt torrare än rakt, så att sluta använda schampo och att endast använda vårdande balsam gör under! :)

MoaE
0

#1 Balsammetoden kör jag på, mycket bättre så verkligen! :) Tack för några tips :) Tycker håret blir frissigt otroligt fort nu, speciellt om det är fuktigt i luften!

[Tilde]
0

#2 Håller med dig! Just nu orkar jag ofta inte bry mig, eller så plattar jag håret… men jag ska försöka ta bättre hand om lockarna och ska köra på Jessicurl. Kan berätta vad jag tycker om det då. 🙂

MoaE
0

#3 Vore toppen om du ville berätta vad du tycker om det då 🙂 Plattar lite ibland jag med, men har ganska tunt och inte så långt hår så plattar jag det så kommer tunnheten fram ännu mer. Brukar ibland vara en nödlösning för mig när håret är kaos, hehe 😃