Mc Donalds!
Hej söker någon som jobbat på mc Donalds har lite funderingar ska börja jobba där strax!
Okej! Jag är 19 år och kommer få heltidstjänst och undrar vad jag kommer känna i Tim ungefär?
Okej.. Phu trodde det va 70kr eller nått. Men då är det före skatt?
Jag tjänar typ 75 kr i timmen(har jag för mig) och jag jobbar på donkan deltid :L Fick 65 i timmen när jag började där för något år sedan.
Okej så om jag tjänar 75kr i timmen och jobbar heltid då kommer jag bara få ut 9000? :o
Ursäkta att jag hoppar in, men är inte det väldigt lite att få i lön om man är vuxen? 😮
Jag tycker också det låter lite..
Restaurangbranschen är dessvärre en katastrof när det kommer till löner :/
#9 Det låter så! Nu vet jag att lönerna är högre här i Danmark, men ändå… Det låter ju som lönen till en 15-årig sommarjobbare. 🤔
#10 Japp, tyvärr :/
Jaha men det låter ju ganska bra ändå! Är 19år!
#12 jag är 19, blir 20 i September :p
Är där så sällan så jag behöver inte betala skatt… Vet inte riktigt varför jag får så lite. Vågar ju inte ifrågasätta heller för jag vill ju gärna behålla jobbet haha.
Nu blev jag jätte osäker dom ringde mig nyss och fråga vad jag hade för storlek.. Jag har aldrig Jeans så fattar ingenting när dom sa att 30-32 dom tror att de passar mig! Och är skjortorna stora eller små i storlek? Hur räknar man byx size tänk om de inte passar mig!! Jag väger 59 och är 159 lång!
Får jag fråga vad du väger och hur lång du är? Vad har du för storlek i byxor på donken?
Förlåt att jag hoppar in med lite OT, men #16, det låter jättekonstigt att du inte ska betala skatt.. det ska man ju alltid!
#21 absolut, men det är väl något man får tillbaka från skatteverket i så fall? För man kan ju inte veta innan året har gått om en person inte kommer tjäna mer än det beloppet. Så skatten borde ju dras av lönen i vilket fall.
#23 Jo jag fick skriva under en lapp innan jag blev anställd just om att jag inte ska betala skatt. Som jag fick från arbetsgivaren. Jag tjänar - som står i #22 - inte över 18 000 om året.
Jag ska på arbetsintervju på Donken nästa vecka! Så jag har kommer ev. börja jobba på Donken. Whoop whoop
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se