Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 828 ggr
stinakkarlsson
0

Flytta hemifrån, gymnasiet?

Någon här som har eller kanske ska flytta hemifrån för att gå på ett gymnasium i en annan stad? Eller någon här som är yngre än 18 och flyttat hemifrån?:-)

freck
0

Jag flyttade hemifrån när jag var 16. Först bodde jag på elevhem…så man fick ju frukost och lunch serverad på veckodagarna men på helgerna fick man fixa eget käk.

Sedan flyttade jag till ett inneboende med en medelålders dam med sina 2 äldre söner….blev mesta dels att man höll sig inne på sitt rum under dom 3 månaderna.

och andra året bodde jag nere i ett källarrum och hade tillgång till kök, vardagsrum och badrum två våningar upp….dock var han som hyrde ut det till mig inte så duktig på varken städa eller diska….

3:e året flyttade jag 125 mil från hemort och bodde då ihop med min flickvänns familj i 2½år….så jag har prova på de mesta…

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

stinakkarlsson
0

#1 Oj, vad spännande! Men hur fick du dina föräldrar att tillåta dig flytta när du var 16? :-)

Sugar Mist
0

Jag flyttar troligtvis ca 30 mil norr i augusti för att gå på ett gymnasium, och jag kan helt klart säga att jag längtar sjukt mycket.

-

hugoochip
0

Jag är 18 och har flyttat ihop med min pojkvän. Vi bor i en lägenhet nära mitt gymnasium vilket är sjukt smidigt! Går nu sista året och ska plugga vidare till hösten.

freck
0

#2 Jag har alltid varit mogen för min ålder, mina föräldrar var noga med att vi skulle hjälpa till hemma med olika sysslor vilket som sagt underlättar sen när man flyttar hemifrån att kunna klara sig sj.  + att jag fick växa upp väldigt snabbt då min pappa gick bort då jag bara var 14½. vilket gjorde att vi syskon fick ta hand om varandra lite mer för att vardagen skulle fungera.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[EmmiieErixon]
0

Flyttade ut förra sommaren när jag började ettan på frisör och tack vare mina föräldrar och lite bidrag så bor jag nu en en superfresh etta bara 2min från skolan vilket är super skönt…planerar att flytta in I en tvåa nu när min pojkvän bor med mig med våra två kissar och jag känner att vi skulle kunna ha det lite större :)

[Älskamig]
0

Jag valde gymnasie i en annan stad, pendlade till/från skolan varje dag, men blev jobbigt, så efter jul flyttade jag hemifrån. Bor i en 1a, och skulle aldrig kunna tänka mig att bo på skolans internat, som dessutom är dyrare än där jag bor nu….  🤫

Har alltid varit mogen för min ålder m.m, så att flytta hemifrån var inga problem :)