Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmat-och-dryck
Läst 13543 ggr
partytjej
1

14 års fest

Jag fyller snart 14 år och ska då ha en fest med mina vänner,det är min första fest så ska bjuda mina närmsta alltså typ 5 tjejer, vi ska hitta på galna saker och dricka gott :) 

Men när började ni festa? 

Och vi kommer dricka cider med 2.25 vol i och powerking men har ni mer tips på goda drinkar? :) Bara skriv om ni har tips på snacks,dricka,galna saker att göra osv vad ni tycker man ska göra på en fest :))

Karmatarerskanise
18

Låt bli alkoholen är mitt råd. Den som köoer ut till er begår en olaglig handling och kan bli straffad.

[rumelle]
14

Alkohol och energidryck bör inte intas vid samma tillfälle.

Sugar Mist
14

14 år och dricka? Jisses, varför inte röka på också. Nä, skippa alkoholen, finns bättre saker och dricka när man är så ung :p

-

Fridaaaa
11

Alkohol och energidricka är farlig kombo.
Samt att en 14 årings ska inte dricka massa sprit i mina ögon, ingen sprit alls.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yen-Chan
28

14år "dricka gott" = Cola, Fanta,Sprite…? 😃

Sajtvärd SydKorea Ifokus

Ljusa
29

Citronsaft, lantchips och Harry potter maraton! Det är vad jag och mina kompisar kommer göra på min födelsedag (fyller 14)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

partytjej
0

Kom på de med att powerking,så vi ska skippa de men cider med 2,5 elr 25 (kom inte ihåg hur mkt de var i) är så pass lite att vi får dricka det men vi kommer självklart ha massa läsk/saft också :) 

#6 Smart :) 

Vad kan man mer göra för roliga/knäppa saker? ;)

Fridaaaa
4

#7 Nej, det får ni inte göra, inga alkoholaktiga drycker alls igentligen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

partytjej
0

Okey tack för svaren

[Tilde]
8

Cider med 2,25 eller 2,5 är inte speciellt mycket. Varför inte bara dricka alkoholfritt? 🙂 Vi vill inte direkt uppmuntra minderåriga att dricka alkohol här på sajten. 

Jag började inte festa förrän jag var myndig. Eller, jag var på fester innan, men som nykter då. Nu för tiden dricker jag mig berusad endast enstaka gånger om året. :)

Det finns massa roliga lekar man kan köra! En klassiker är ju den leken där alla har varsitt papper och skriver 1. Ett pojknamn och sedan skickar sitt papper ett snäpp till vänster. Sedan skriver man 2. Ett flicknamn, 3. Träffades på/i/hos….. 4. Han sa….. 5. Hon sa….. 6. Det slutade med att…..

Efter varje sak man skriver roteras papperna åt klockans håll så man skriver på varandras lappar. Resultaten brukar bli jätteroliga att läsa upp, speciellt om man skriver om folk alla känner. 😃

partytjej
0

#10 Tack så mkt för det svaret :) ❤️De ska vi verkligen tänka på :)

[rumelle]
5

Något riktigt gott är att blanda apelsinjuice i sockerdricka eller fruktsoda och sen lägga i ett par frysta jordgubbar! :)

ozzybozzysmatte
1

jag har verkligen för många minnen när jag är alldeles för full och vet knappt vart jag är eller vem jag är.. det som är så farligt är när man göra goda drinkar så tänker man inte på hur mycket sprit det faktiskt är  i det, för att det ä'r så jävla gott att spritsmaken dämpas. nej, skippa alkoholen, jag själv är 15 och slutade dricka för någon månad sen, det tjänar ingenting till.

partytjej
0

#12 De låter gott, tack för tipset :)

Okej :)

[RedHood]
6

Jag har en känsla av att de kommer dricka cider bara för att det är alkohol i.

Baconsnacks är gott, samt läsk och det ni kan göra för roligt är att kolla roliga filmer, ha filmmaraton eller liknande.

Jamie+Engla
7

Kolla på en serie ingen av er sett innan. Och ta en med en hel säsong färdig. Då hinner ni väl kolla på en säsong den kvällen? Något jag o mina kompisar brukar göra (dock när de är varmare ute) är att vi köper vars en sprutgrädde och sedan har vi krig. Men när kriget börjar vet man inte. De kan hända precis när som, typ när någon går på toa. När h*n öppnar dörren ut, står en eller flera och sprutar grädde!!! Att jaga varandra ute på ett fält, i skogen eller på standen (bästa) är sjukt roligt. Sen kan man leka att man är zombies eller rabies smittade ;-) Haha, antar att vi är lite knasiga ;-)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Pelzi
3

2.25 cider räknas inte ens som alkohol det är butikerna som satt egna åldersgränser. Och det går inte att bli berusad av 2.25 cider. Så det spelar ingen roll om ni dricker 2.25 eller inte.

Med alkoholdryck avses en dryck med en alkoholhalt som överstiger 2,25 volymprocent. (kopierat från wiki)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

tusstuss
8

Cola är väl fan lika bra som cider? 😃(Colaälskare här, he he… blev fan full på cola på närcon, nån cider behövs inte här, nehe. XD) ha ett maraton med bra filmer!

Portal Is Love, Portal Is Life.

silverfiisk
9

#17 fast åldersgränserna finns ju av en anledning.. Varför ska en 14åring dricka cider liksom?

Karmatarerskanise
1

17 Det spelar roll eftersom alkohol skadar levern även i låg procent.  Vilket är farligt speciellt då man växer.

mausan
0

Upp till 2.5% är lagligt för mindreåriga

@ the gym

Jamie+Engla
7

Vad är anledningen att dricka alkohol över huvud taget för någon som fortfarande växer?Jag är 16 år och inte rört något med alkohol i. 
Frågar alltid om där är i, känner att det inte finns någon mening.
Man har minst lika kul om man är trött och kollar på roliga videos. Där kan man få skrattattacker och kramt i både mage och kinder så mycket man har skrattat. Mycket roligare och mycket "snällare" mot din kropp 🤪

silverfiisk
0

#22 håller helt med dig! Jag fyller 17 om några dagar, och har inte druckit alkohol. Ser inte heller någon mening med att göra det. Man förstör kroppen och gör saker som man ångrar.. Man kan, precis som du skriver, ha minst lika roligt utan alkohol, och då kommer man dessutom ihåg det:) Nä TS, skippa cidern så länge som möjligt. Du och dina vänner kan ha superkul utan alkohol.

Jamie+Engla
0

Yeah! Gräddkrig! ;-)

partytjej
0

Tack för tipsen :) Tyvärr gillar jag inte cola :/ inte ngn läsk faktiskt men saft och sånt gillar jag :)

Karmatarerskanise
10

25 Då gillar du ju knappast cider heller.

Köp hem olika sorters saft och juice.

[Tilde]
7

#25 Ja det är ju kolsyra i cider, så tycker du inte om läsk av någon slag borde du heller inte gilla cider? :o

partytjej
0

Kolsyrat har jag inget problem med men just smaken,fy ;)

Cider har iaf en god smak, men vi har bestämt att vi inte ska ha cidern.

Men ville ha tips på lekar och sånt,så strunta i det andra :)

Sugar Mist
4

Gillar ni smaken av cider finns det alkoholfri läsk med "ciderkaraktär", smakar precis lika gott som cider :)

-

Inlägget är låst för nya kommentarer