Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3738 ggr
hund_katt
0

näsblod..

fick näsblod nyss för ca en och en halv timme sedan. det ville aldrig sluta!! när jag dragit ut två stycken 'blodådror'(ser ut som det, :P typ.. jättelånga snorkråkor gjorda av blod..) som inte kommit ut förrns efter typ 20 min minst efter konstant rinnande blod ur näsan. det rann så mycket så det droppade inte ens som det brukar, utan rann. ville inte sluta.

har kollat att man kan bränna ner blodådrorna i näsan så man inte kan få blod, och vet fler som gjort det utan biverkningar, sedan har jag sätt på reklam, någon sak som stoppar näsblodet direkt.. mamma sa 'det är säkert bara skräp, och kanske ger dig biverkningar'..

aha.. ska jag gå och tappa massa blod och försvinna nästan en hel lektion(om jag är i skolan)?? plus bli yr..omtänksam mamma man har som tjatar på att jag måste bli bättre i skolan, när det är ganska svårt när man måste gå ca 30 min från skolan ungefär 2 ggr per vecka? och sedan anklagar lärarna mig för skolk, även om jag säger att jag haft näsblod, och det finns bevis på toan där hela papperskorgen är full med helt nerblodat papper.. så säger de bara 'det är ologiskt att ha näsblod en hel lektion!' även om det bara var en halv lektion, och att det är logiskt eftersom det händer mig..

sedan går jag yr och svimfärdig hela dagen..

.. ville bara skriva av mig.. och om någon vet något som stoppar näsblodet snabbt så får ni gärna skriva.

/ps. visste inte vilken grupp jag skulle sätta tråden i.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

annzoo
0

Om du är i skolan hade jag gått till skolsyrran. Blöder man mer än 1 timme (tror jag de var) måste man kontakta läkarvården.

Har du kollat blodtrycket? högt blodtryck= blöder mer näsblod

Scorpio97
0

Om du ofta får näsblod, så kan det vara bra att kolla upp varför. Både järnbrist och järnöverskott kan orsaka näsblod, exempelvis. Har du varit till en läkare? (: 

Jag brukar ta ett papper och blöta med väldigt kallt vatten, eller en påse med is i och trycka mot näsan, då brukar det sluta för mig. Var dock många år sedan jag hade näsblod senast (och då var det pga järnbrist)

//Jessie

hund_katt
0

för några år sedan var det bedrövligt, hade näsblod minst 1 gång om dagen.. då tänkte vi åka till vårdcentralen, men som vanligt blir det aldrig av… allt mamma planerar händer nästan aldrig… måste varit en gång som vi faktiskt åkte till sjukhuset för att kolla magen då jag hade ont i magen konstant..

så, nej. har inte varit hos läkare.

skolsyster sitter på andra sidan skolbyggnaden, så blir ganska jobbigt att gå till henne så ofta.. och det är sällan hon är i skolan. hon är inte så hjälpsam heller, det mesta hon säger är 'avvakta kom tillbaka om det inte bli bättre' ..

men sådan 'grejsimojs', om ni vet vad jag menar, som stoppar blodet direkt. någon som testat? hur funkade den?

silverfiisk
0

Kyla gör så att blodkärlen drar ihop sig, och då slutar det blöda. Prova att ha kallvatten på ett papper i näsan. Om du blöder ofta och mycket så tycker jag absolut att du ska ta kontakt med en läkare. Du kan ringa till 1177 så kan dom hjälpa dig.

Flöffo
0

Jag blöder näsblod typ varje gång jag är förkyld. Har varit så sen jag var liten. Ibland kan det vara riktigt mycket. En gång blödde jag i två timmar, fick verkligen panik eftersom det inte ville ta slut, var skit rädd att jag skulle dö av blodförlust. Vet hur det känns. Senast jag blödde var igår kväll.

//Flöffo

molam
0

Jag brände i näsan för ca 13-14 år sedan (var5-6 år) för jag blödde i massor nu kan jag få en tegelsten i ansiktet över näsan utan att blöda ^^ Men sen receptfritt på apoteket finns det ju nått som stoppar näsblod direkt funkar as bra! Mina småbröder är kungliga på att blöda mycket och länge, med detta slutar de direkt, det funkade till och med på hundan som hade klämt svansen i dörrn och tappat hela svanstippen, så det är verkligen nåt man kan rekommendera

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

hund_katt
0

#6 ja, va det kanske den jag menade som gick på reklam? har för mig den såg ut som en eltandborste?

molam
0

Nej, har kollat upp den, den heter Nozohaem Det är en låda med 4 små "tuber" man köper, det är nån sorts "Gel" Funkar Superb! Och lätt att ha med sig ^^

hund_katt
0

#8 aha, okej, ska kolla.

partytjej
0

Min bror blödde näsblod jätteofta innan så mamma åkte ju in med honom till sjukhuset då och han brände då näsan där,och då fick han inte de längre  så de är bra :)

molam
0

Dom bränner inte näsan längre