Bild på ditt djur #1
Kör på! Bomba på med bilder på ditt/dina djur!
Berätta gärna om det/dem :D
Jag kan börja :)
Det här är min undulat tjej som eter Chica.
Iår så blir hon 3 år, hon är tamast av fåglarna och är ganska tuff.
Hon är ledaren och bestämmer mest i henne lilla flock.
Hon är tyvärr överviktig, kan inte hjälpa det då min andra är lite smal.
Chica är en bortskämd fågel som får flyga fritt varje dag.
Vi fick henne av en kompis.
Det här är min andra undulat Lucas (Sorry för liten bild)
Han är ganska otam, men är lite tam i ett rum.
I badrummet, han vill bara vara på min arm/huvud/axel eller liknande.
Han är en kille smo avskyr att vara ensam, om jag är ensam med honom i ett rum så flyger han till mig.
Om jag är med Chica i ett annat rum så blir han galen. Kvittrar som ***
Lucas är typ som Chicas slav, han är förädkad i sin syster men endå rädd för henne, han älskar att bråka med henne (undulater älskar att bråka) Lucas är lika gammal som chica, han får inte alltid äta när han vill. Chica kommer ofta och tar hans mat
Här är mina hoppande bönor.
De är 8 st, först hade jag 5 och min syrra men hon tröttnade på dem 3 så nu har jag 8 små liv i egna händer :)
De hoppade väldigt mycket förr, nu så hoppas väl nån ibland.
Den minsta och konstigaste bönan håller på att bli till en fjäril.
Den största och finaste heter Justin. Namn har jag inte på de andra.
Jag fick dem i posten, vi köpte dem på sidan Zoo.se
för 5 kr st men frakten gjorde alla 8 till 109 kr.
De är VÄLDIGT VÄLDIGT lättskötta, inte så roliga djur direkt :P
(Bilden är på mina 5 första)
Har en hel del djur, men jag skriver om hunden.
Karro är min ängel, en brutalt jobbig ängel, men ändå min ängel.
Hon är mitt sovsällskap, min vapendragare och min nallebjörn.
Jag har haft henne sen jag var typ 8 bast och de senaste 7 åren har hon drivit mig till vansinne men jag älskar henne väldigt väldigt mycket.
Jag kan inte ens föreställa mig hur många mackor, korvar och kakor den här hunden har snott. Men det rör sig nog om tusental utan överdrift. Jag kan inte heller föreställa mig hur många gånger hon har rymt, hur många gånger jag velat kasta ut henne med huvudet först och hur många gånger grannarna klagat på att hon skäller och gnäller.
Men trots allt detta är hon den snällaste hunden i världshistorien. Skulle aldrig skada någon, jag brukar stoppa in handen i hennes mun (lol) men hon puttar bara bort den.
Jag har massa djur… Börjar väl med kaninerna, mina sällskapsdjur och gosdjur 🙂 De heter Charlie, Willow, Pepper och Bailey. Alla har sin egna personlighet och den gosigaste, som jag kommit närmast, är Willow. Han är en snart 2-årig liten lejonhane, min lilla älskling.
Willow har en sån söt personlighet. Ibland är han på "kan själv"-humör och vill inte alls gosa, utan föredrar att utforska på egen hand. Men ofta är han på myshumör, då han istället för att hoppa runt på gräset, vill sitta i mitt knä och mysa. Försvinner jag en stund utom synhåll så springer han fram till mig när jag kommer tillbaka och vill upp i mitt knä. 😃 Han är som en liten hund, min lille tok. ❤️
Willow och Charlie har fått tre kullar totalt och Pepper är deras son. Han är svart wienertecknad och har halvt blåa ögon. Mamma Charlie är vit blåögd. :) Bailey är Peppers fru och hon är wienertecknad japan.
Här är Willow, min lilla fluffboll:
Vilka fina djur ni har och tack för att ni tog tid att berätta om dem :)
Alltid så kul att läsa om djur!
Har många djur, lagt upp i de andra trådarna om samma sak, så finns att se där 🙂 Orkar inte lägga upp igen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min vackra hamstertjej Estelle ❤️ Hon är född den 19 april 2012. Fick henne på min födelsedag. Eller rättare sagt, jag och mamma åkte till en uppfödare och där fick jag välja precis vilken bebis jag ville, och det blev min fina lilla tjej vilket jag aldrig kommer ångra! Och nej, missta mig inte nu. Jag hade haft 3 hamstrar före Estelle så det var inte så att jag fick henne av någon slump. Mamma visste att det var en till liten vän jag ville ha och det fick jag. :) Kan sitta och förklara i flera timmar om hur mycket denna lilla tjejen betyder för mig, men tänkte försöka ta det kort.
Fick i alla fall hem henne i juli någongång, åh den lyckan alltså. Världens finaste hamster! Minns att jag var så nojjig hela tiden, ingen fick dammsuga i mitt rum de första veckorna eller något liknande. Var man i mitt rum skulle man smyyyyga. Vet inte vad jag trodde skulle hända, att hon skulle äta upp sig själv? Haha. Efter några månader kände jag; asså tusan vad roligt det skulle vara att ta en kull nu på Estelle, hon är ju perfekt typad och har så fin färg och teckning. Hade läst på då väldigt länge innan då jag velat göra det med en tidigare hamsterkille också men det blev aldrig av. Så, jag gick in på iFokus och efterlyste en guldkille till min tjej. Och poff sa det, så var världens sötaste lilla krabat påväg till oss med buss från Piteå! Han stannade hos oss i närmare 5 veckor och första parningen tog inte, så försökte en gång till. Minns att jag var nästan helt 100% säker på att hon var skendräktig igen så klampade bara in i rummet och skulle gosa med henne när jag såg 7 små bebisar ligga där under henne i boet! Satte handen för munnen, la försiiiiktigt tillbaka locket och smög ut och där stod jag och hoppade av glädje! 😂 Tyvär så gick en bebis bort under natten, vet inte om den var sjuk eller liknande. Så där växte det upp 6 smågrisar som blev de sötaste jag sett! Det var så himla underbart med hamsterbebisar, ååh vad jag längtar tillbaka till dom nu!
Och nu sitter jag och Estelle här, 1 år senare. Hon börjar bli en gammal tant nu men oj vilken energi bruden har haha. Hon är det finaste jag har och kommer alltid vara det. ❤️
Haha oj vad långt det blev! Sorry..
we're always chasing that paradise
Putt :)
#4 Har jag rätt om jag gissar på att det är en keeshond? 😎
Har tre kaniner och en katt hos mamma, en katt och en hund hos pappa men vettefan om jag orkar skriva om alla. Tar min bästa vän, katten!
Hon är en katt med stor personlighet. Lite av en enmanskatt skulle jag vilja tro och hon trivs otroligt bra i min säng. Hon kommer in, äter, går och lägger sig i min säng där hon ligger i timmar. Lekfull är hon också trotts sina 6 år. Ibland går hon mig på nerverna, som när hon står och trampar sönder mina papper som jag har i sängen, eller till och med lägger sig och sover på dem (skriker efter uppmärksamhet haha!). Eller klättrar upp för mitt ben när jag sitter ner trotts att hon kan hoppa upp. Springer mellan benen när man går, vet inte hur många gånger jag har ramlat på grund av den katten alltså.
Men hon är min lilla tant, bästa Tiara.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Namn: Lukas
Kön: hane
Född: 30 mars 2010
Ras: huskatt
Färg: röd/vit (spökmönster, som det kallas, har han.)
Personlighet: busig, gosig, snäll, knasig.
Bor med: Jonna
Bor hos: min pappa
Tycker om: att vara ute, gosa, sova, godis.
Tycker inte om: Jonnas blötmat & vissa katter som vi har träffat ute, dammsugaren & hårtorken.
Namn: Jonna.
Kön: hona
Född: okänt
Färg: svartsköldpadda med vitt.
Personlighet: underbar & lite smått blyg, älskar att gosa och leka.
Bor med: Lukas
Bor hos: min pappa
Tycker om: Blötmat, kattmynta, godis, leka, gosa.
Tycker inte om: Okända människor & att vara ute i sele.
Övrigt; Levde som hemlös med kattungar innan hon kom in på katthemmet, det var där vi hittade henne 14:e december 2012.
Namn: Oskar
Född: 6 april 2013.
Färg: chokladmaskad med vitt (vita tår)
Personlighet: Busig, bråkig, gosig, knasig, underbar, snäll.
Bor med: Smille & Dixie
Bor hos: min mamma
Tycker om: att leka, äta, kolla på fiskarna, jaga Smille, pinne-under-mattan-leken, apport ibland. Han tycker även om selpromenader.
Tycker inte om: Tvättmaskinen, dammsugaren..
Övrigt; föddes på katthemmet som jag är volontär på så jag har följt hans uppväxt sedan han var fyra dagar gammal.
Namn: Dixie
Kön: hona
Född: okänt
Färg: svart långhår.
Personlighet: snäll, gosig, feg.
Bor med: Smille & Oskar
Tycker om: att bli klappad och vara i köket.
Tycker inte om: Tvättmaskinen, Smille, okända människor & åska.
Övrigt; Levt som hemlös i runt två år och vi adopterade henne från katthemmet den 29 december 2012.
Namn: Smille
Född: någon gång i september år 1999.
Ras: huskatt men om jag får säga det så har han 50% skogkatt i sig.
Färg: svart/vit långhår.
Personlighet: lat, trött, seg, snäll, gosig men då ska det vara på hans villkor.
Bor med: Dixie & Oskar
Tycker om: att sova, äta, gosa med min mamma..
Tycker inte om: Dixie, dammsugaren.
Har 12 kaniner som man kan läsa om på min hemsida, som är länkad i min profil om man är intresserad men jag tänkte skriva om min häst och min ponny:
Hästen:
Evelyn som hon heter är min foderhäst som jag ridit i ca 1år och jag fick ta henne på foder efter sommarlovet och kontraktet är gilltigt under mina tre år på västerås ridgymnasium =) Hon är ett vackert sto förr 1999 och har tävlat upp till 1.40 klasser!! :)
Jag räknar Evelyn som min bästa vän och hon är mitt allt. Hon är den busigaste hästen jag ridit, bockar och reser sig varje ridpass nästan, haha! Evelyn är 1.70 i mankhöjd 🤪
Jag & Evelyn ❤️
Ponnyn:
Vera heter min lilla ögonsten och är en D-ponny som gått 1.20 hoppning och jag samt min syster har ridit henne i tre år :)
Vera är ett riktigt busfrö som har en stark egen vilja, ibland lite för stark vilja.. 😉
Hon är ett sto Född år 1998.

Finaste Vera ❤️
/ Linda :)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
#12 Du har alldeles rätt :)))
Åh vilka fina djur alla har! #6 Rango är lika snygg som vanligt ;) #21 Riktigt fin häst!
#33 Åh, vilken vacker kommentar! Tack! 🌺
Finsk lapphund är en av mina absoluta favoritraser! ❤️
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Börjar med min knasboll Ester, som varit våran i snart 6 månader nu
24e augusti -13 dök hon upp på våran gård, väldigt liten, mager och lite reserverad, men ändå tam.
Vi gav henne nåt att äta, vart korv då det var det enda vi hade hemma, eftersom det var ett tag sen vi hade katt
Hon följde med in, o vi lät henne göra det eftersom hon var så liten, och vi behövde ändå hålla koll på vart hon var medans jag o pojkvännen gick runt o frågade om nån visste vems det var (bor mitt i skogen, så fanns inte så många o fråga, o hon kunde inte ha gått så långt med tanke på storleken på henne). Slutade med att vi åkte till ica o köpte kattmat, hon kunde ju inte leva på korv tills vi visste om nån ägde henne eller inte.
Hade ingen kattlåda eftersom förra katten var utekatt, så tog en plastback vi hade hemma, gick ner till stranden o hämtade tillfällig sand.
Som ni kanske förstått så har vi inte hittat nån ägare, hon var inte märkt på nåt sätt, o ingen svarade på lappar osv.
Våran teori är att nån haft en katt som fått ungar, och den personen inte fått iväg alla, och dumpat henne på återvinningsstationen vid oss.
Nu är hon märkt, kastrerad och vaccinerad och fortfarande en aning reserverad, men ändå kelig när hon väl vill
Utekatt som jagar, men rädd för mina råttor, expert på att fly upp i tallar som hon inte kommer ner ifrån, o jag får klättra upp ca 6-7m för att hämta ner henne
Ett riktigt litet matvrak med energi till tusen är hon, min lilla gråa pälsboll ^^
2 av mina råttpojkar, Ninja (h) och Wazabi (v)
Ingen riktig koll på deras bakgrundshistoria, då vi (jag och pojkvänen) fick ta över dom från min pojkväns syster, då hon inte hade tid för dom längre, då hade hon haft dom i ca ett halvår. Köpta på arken så har ingen koll på föräldrar eller liknande.
Ganska fega råttor, som älskar att upptäcka nya saker, inom ett bekant område, typ ny inredning i buren, komma ut på ett nytt ställe i rummet osv.
Jättesnälla i personligheten, både mot människa och deras burkamrater. Aldrig bitits, inte ens under bad, som dom hatar (;
Mina andra två råttpojkar, Tor (v) och Oden (h), burkamrater med Ninja och Wazabi
Köpte dom här två långsvansarna av en kompis som födde upp för ormmat, men fick några över som blev för stora, och hon hade inte tid för fler råttor, så dessa räddades från avlivning i stort sätt.
Föräldrarna arkenråttor, så vet inte så mycket där heller (lovar att försöka köpa från uppfödare nästa gång! ;D)
Snälla mot alla, iaf när det gäller människor, Oden hade vi problem med under introduktionen, men gick bra tillslut
Samma råtta har även jagat iväg min katt från buren och sängen några gånger, därför är hon rädd för dom.
Annars låter dom vem som helst hålla i dom o klappa på dom, tolererar det mesta sålänge det inte gör ont, då piper dom till, men bits inte.
Väldigt nyfikna och klagar inte på att följa med till nya platser, bara folk ger dom uppmärksamhet, samtidigt som dom springer ifrån än. Uppmärksamheten vill man ha, men man har inte tid att kela, det ska nosas o kollas överallt ^^
Även dessa två hatar att bada, men måste man så måste man, men man kan ju alltid bajsa i handfatet i protest!
#14 wooww otroligt vackra ögon!:D
Jag har en australian shepherdtik vid namn Zuki som fyller 2år den 30 juli. En brimahane, Ozzian som fyllde 11 år i januari, lite gammal och skröttig tyvärr. Och sist och även minst två kaniner. Lillskrutt, teddyvädur som fyller 4år i maj och Nessa (egenuppfödd) som blir 4år i slutet av april!
Nessa på bilden! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Lite bättre bild på Skruttis. Visserligen bebisbild, men han är så söt ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En av mina dvärghamstrar Camie (Snögatans Blanche) som är en liten busig fis hehe 😃 ❤️
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Trippelinlägg
Jag har två små bebisar just nu så jag tar dem en i taget :D
Först ut är Fluffie!
Han är en kastrerad huskattspojke, han är 75% norskskogkatt och det är därför han är så långhårig. Han är världens mysigate och kan sitta och trampa på min mage och spinna i evigheter. Trots att han är döv så är han väldigt enkel att kommunicera med. Vill jag att han kommer så vinkar jag bara eller klappar på sängkanten om jag vill han ska hoppa upp. Honom har jag haft i snart ett halvår om inte mer och han är som en liten bebis och vill alltid med på spännande saker och vill vara med familjen.
Han älskar att kasta ner mina blommor och lampor och hatar människo bebisar. (jag förstår honom haha)
Det bästa han vet är när han får komma ut och gå i kopplet och får vara center o attention haha!
#51 fiiin😇
Sen Sissi!
Sissi är ny i våran familj och är fortfarande lite försiktig med det mesta plus att hon är väldigt försiktig i personlighet med. Hon är en kastrerad Exotic flicka som är väldigt snäll och mild i sitt temprament, om inte Fluffie slickar henne i öronen för då skriker hon högt för det tycker hon inte om. Hon va i början väldigt anti att man lyte upp henne och bar på henne men hon är förvånansvärt okej med det nu och säger inte ett ljud om det. På morgonen väcker hon mig med att nosa mig i ansiktet och nysa på mig. Och hon kommer ALLTID springare när hon hör att dörren öppnas när jag varit i skolan.
Hon hatar dammsugaren fast inte lika mycket längre då hon märkt att Fluffie älskar den och hon älskar när man gnuggar hennes nos det tycker hon är supermysigt!
Det bästa Sissi vet är är när man kommer hem och jag går in på toa, då kommer hon springande med turbon i och kastar sig upp i mitt knä och vill kela.
Har haft massa djur när jag var mindre men idag har jag endast en häst och två hundar. :)
Har en Islandshäst vid namn Frodi som älskar långt hår, spelar ingen roll vad man är för typ av figur… bara man har fint hår. Han gillar tjejer, han är lite speciell och har lite humörsvängningar ibland men är i för övrigt jätte snäll.
Har sedan en Whippet vid namn Morriz, det är en tjej så alla vet. Vi tränar lite olika hundsporter men just nu ligger det mest fokus på Agility, Rallylydnad och Racing. Älskar närhet och matte är nr 1 i hennes liv, ett litet levande plåster. Hon har typ haft otur i alla hennes 4 år, då pratar vi om skador som inte har varit roliga. Matvrak, älskar mat och gör allt för att få tag…. spelar ingen roll om det är mission impossible.
Sheila är min 7 åriga Siberian Husky/Border Collie mix, hon har vi haft sedan valp och blev räddad från avlivning. Hon är väldigt speciell för mig då hon har funnits under alla mina svåra år och hon är en mycket speciell dam som föredrar människor framför allt. Vi har kämpat igenom mycket tillsammans och idag kämpar hon igenom rehab efter en stor operation. Gillar att bli kliad på mage och älskar att glo på folk med "puppy eyes". :) Det är Sheila på bilden.
- Nederlandse Kooikerhondje -
#28 har avlidit. 🌺
#55 oj neej😕 fast 20 år är väl ganska mycket för en ko? Du kan iallafall trösta dej med att Marble bor i drömmarnas land nu, där dör man aldrig.❤️🌺
#56 Ja det var inte direkt oväntat, men det är inte roligt ändå. Jag kände henne bara ett år så det kunde väl varit värre iofs. Mike däremot har haft henne sen hon föddes. Och vi har kvar hennes dotter så hennes gener lever vidare här på gården. :)
#57 🌺
#60 ååh en holländare! Så fin! :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
hell is empty. All the demons are here