Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2488 ggr
Halcyon
9

Hundvalppppp!

Åååhh…. vi ska skaffa en hundvalp! Jag är så himla glad. Det är en tjej som har en kull med valpar just nu som är 9 veckor, som vi förmodligen ska få en valp ur. En svart liten bichon havanais tik. Våran familj har i flera år velat om vi ska skaffa hund eller inte, vi har läst på och läst på. Dock har vi varit så fundersamma då min äldsta lillebror är allegisk mot hundar och katter, vi har varit hos flera familjer med bichoner så han fått gosa med dom och verkligen fått känna om han tål dessa. (eftersom de är "allergihundar".) Han har inte känt av nånting. En uppfödare vi var på besök hos bad oss ta med ett lakan nästa gång vi kom dit som hon klappade och gnuggade försiktigt en av hennes hundar med som sen min lillebror fick sova på i två nätter. Hade han hostat, blivit snuvig eller nyst kunde det ju vara ett tecken på att han var allergisk. Men niet, ingenting! Sen har även min extrapappa varit fundersam till att skaffa en valp då vi är 6 barn i familjen och han har tyckt att det kanske blir lite mycket, men nu när vi flyttat ut på landet känns det så kul för oss alla. Och får vi nu inte lilla Mollie som hon förmodligen ska heta så finns det en annan kull med havanaiser på G. :) Känns så otroligt roligt och jag har längtat efter detta så länge! Mamma lovade redan när jag var 12 år att vi skulle skaffa hund och nu fyller jag 16 nästa månad. Så detta är något vi velat så himla länge. Kan knappt vänta tills i helgen då vi ska till Luleå och hälsa på lilltjejen. :')

Var bara tvungen att skriva av mig, hihi!!

we're always chasing that paradise

bellisan
0

Ååhh lyckost :) vill oxå ha skaffa valp.

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
silverfiisk
0

Åh, vad kul! :)

Jamie+Engla
0

Hahahaha va kul TS!!!

Vissa blir överlyckliga över att skaffa valp, och jag lycklig när vi sålde våra. Fast de e skillnad på att föda upp och köpa en ENSAM valp ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Halcyon
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack så mycket alla!! #3 Haha jag tycker det verkar så mysigt med massa små lurvtussar som springer omkring! :') Vi var och kollade på ett gäng vita valpar, så söta så man smälter! Dock tänkte mamma efter sen och förstod hur smutsig den skulle bli ute på landet haha ;) Det är ler/grusvägar där vi bor.. inte så mysigt för små vita valpar att gå runt i det haha. Men dom var så himla söta, Rosie som jag håller i här var gudomlig :')

[Tilde]
0

Gud vad sööööööt! Vad fuskigt! Jag vill också ha hund! 🤪

[RC1393]
0

Men vad roligt!🙂 Vad heter uppfödningen ni ska köpa ifrån? Min kommer från Luleå nämligen. 

Oja, de blir väldigt skitiga vår och höst. Mamma gråter floder ett par gånger om år när vi klipper vår tjej. Hon har overall på sig när vädret är som värst men blir tovig av overallen så vi klipper för att kunna ha overallen utan tovor, dessutom älskar hon att vara korthårig, hon blir så mycket gladare då🙂 

Är mycket pälsvård utan klippning. När vi hade henne oklippt blev det minst en timmes borstning per dag, nu har vi ben o mage nedklippta till ca 2-3 cm längd och resten runt 5-6 ungefär. Nog så jobbigt då tycker vi, haha. Dessutom är det bad varannan vecka men det är mindre jobbigt, tar bara tid att få hundstackaren torr. Tips är att vänja valpen vid bad och hårfön tidigt, vår tik kom till oss 8 mån gammal och tyckte att både och var jätteotrevligt, vilket hon gör än, men hon protesterar mindre.

Halcyon
0

#6 Ja, otroligt roligt!

Hittar inte hennes hemsida men den lilla valpen heter Effie. 

Ja, vi har läst mycket om hur mycket pälsvård det är med havanaiser om man vill ha pälsen lång, men oftast är ju det i utställningssyfte och därför har vi tänkt hålla henne någorlunda korthårig då vi inte kommer ha tid med utställningar, tyvärr. Och sen måste det ju även vara jätteskönt för hunden att ha pälsen kort + mindre jobb för matte och husse som ska kamma varje dag. 😉

Hos dom vi var hos som hade de vita valparna sa dom också att det var viktigt att vänja valpen vid kloklippning, bad osv redan när de var små. I våran tvättstuga har vi ett väldigt stort handfat som kommer vara perfekt att tvätta och bada både när den är valp och när hon blivit större! :)

Halcyon
0

#5 Haha ja, hon var ljuvlig :')

[RC1393]
0

Om de heter Trollhedens så är det samma i alla fall, de är väldigt duktiga och har fina hundar🙂

Glöm inte att bli medlem på bichon iFokus nu!

Halcyon
0

#9 Så kanske dom heter ja 🙂 Så himla bra!

Hade ingen aning om att det fanns! Så kul!!! Är medlem nu!

[RC1393]
0

#10 Nej vad kul! Vet du vem mamman till valparna är? Skitkul om er eventuella skulle vara halvsyskon med vår! Trollhedens Femi är mamma till vår🙂

Halcyon
0

#11 Nej tyvärr, vet inget mer än vad hennes namn är och att jag bara fått en bild på henne som hon skickat till mamma! Det är mamma som har haft kontakten med uppfödaren :) Ja det vore ju jätteroligt, får höra med mamma!!!

[EmmiieErixon]
0

Åh vad härligt själv har jag katter just nu men inte omöjligt att skaffa hund sen när jag skaffar hus eller större lägenhet så vi alla får plats :D men visst är de bara för mysiga valparna så länge de inte äter upp hela huset och allt i det haha :D

Halcyon
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HERREGUD. VI HAR FÅTT HEM MOLLIE. VI FICK HENNE. Tårarna rinner så mycket nu. Mamma hade pratat med uppfödaren och dom ska ta tillbaka henne under veckan vi är i London. Lyckan är total just nu. Hon är den finaste som finns verkligen. Jag är i chock <3

[Mintassen]
0

Gud så söt 🌺roligt med djur själv har man en kanin 🙂

partytjej
0

Grattiis :) Jag älskar själv hundar!!! :D Har 2 st och älskar dem mer än ngt annat i världen typ :)) <3 Supersöt var den :)

[EmmiieErixon]
0

åh vilken liten fluff boll :D

linn8
0

Åh vad härligt med valp! Själv har jag oxå en havanais:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Halcyon
0

Tack alla! Hon är helt underbar! 😘

[Sniff]
0

GRATTIS!!!! Måste få träffa henne! Åh så underbart, jättegrattis! Skrattar

imsuchadiva
0

Vad roligt, grattis! Hoppas bara din lillebror inte visar någon allergi mot vovven.