Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1424 ggr
tonååring
0

Nationella prov NO

Hej! På tisdag så kommer vi ha nationella prov på biologi och jag känner mig ganska osäker..

Någon som kan komma med tips om hur jag ska plugga på allt snabbt men ändå så att jag får med all viktigt information som jag kommer behöva veta.
Alla möjliga tips är välkomna!
Tacksam för svar :D

Trongutten
5

När jag hade det så läste jag alla sammanfattningar i slutet av kapitlen i boken vi hade tror jag :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

siaames
0

Har också på tisdag!

mejamylove
7

#2 Alla i hela sverige har samma tid.

nadilda
0

Säger som #1, läs sammanfattningarna i slutet av varje kapitel.

Haha, gud vad jag har nördpluggat inför detta provet. Mina sammanfattningar  som jag skrivit själv från allt i boken är 50 sidor 😛 Satt 11 timmar med dem i helgen och ca 3 timmar idag 😇

Men jag lovar att man inte måste plugga så mycket för att få ett bra resultat! Jag gör det för att lära mig inför gymnasiet också.

tonååring
0

#4 WOW..

nadilda
0

#5 Men jag är en tönt 😉

Att läsa bokens sammanfattningar kommer man långt på!🙂 Göra gamla nationella prov är också super smart! Finns att hitta på skolverket.

tonååring
0

#6 Tack för tipsen, det kommer nog gå super bra för dig! Lycka till :)

nadilda
0

#7 Tack detsamma! 🙂

Halcyon
0

Vi har kemi imorgon, känner mig jättenervös då jag inte pluggat speciellt mycket. Försöker dock ändå tänka att nationella är egentligen inte till för att plugga på, utan för att testa allt det man lärt sig från högstadiet! Är grymt avundsjuk på dig som har biologi, det är såå mycket roligare än kemi. :(

we're always chasing that paradise

tonååring
0

#9 Har samma känsla som dig..

Är glad att jag fick biologi i alla fall!

Jamie+Engla
0

Vi ska ha 3 prov imorgon. Alla i FYSIK. Inte roligt alls.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

nadilda
0

Har också fysik, vet inte om jag är glad eller rädd över det. 😛

Inaarah
0

Kan man fotosyntes och cellandning är det inga problem alls! Jag skrev nationella biologi för två år sedan - pluggade ingenting - och fick MVG. Och NO-ämnen generellt är verkligen inte min grej!

nadilda
0

Då så smäller det snart! Lycka till allihopa! 😃

tonååring
0

Nä fy, vad dåligt det gick för mig. :(

#13 Behövde veta betydligt mer än de tyvärr..

[gossi15]
0

vi hade i fysik…klarade en fråga haha

[134643]
0

Inte var det lätt inte.. Jag gissade praktiskt taget på alla frågor haha, men del 2 (med kolhydraterna) var rätt kul ändå :3

Ebba-Ö
0

Tyckte det var väldigt lätt, jämfört med andra biologi prov vi har haft iaf. Var bara en fråga jag inte kunde. Men tyckte labben var lite svårare och har försökt googla fram om jag gjorde rätt men hittar absolut ingenting :/

Frosstis
0

Hade kemi, tyckte första delen var rätt svår o gissade lite o skrev BS men de andra delarna var enkla:)

tonååring
0

Snart kommer jag/vi ha labb!

Några tips?🤔

Frosstis
0

Följa instruktionerna

tonååring
0

#18 Går du i nian?

Larissa
0

hahahaha jag hade oxå i biologi o de gick skitdåligt xd

Jag fattade typ inget av den sista delen där man skulle planera labben? potatisar och saltvatten o allt vad det var och jag ba what

Ebba-Ö
0

#22 yes

tonååring
0

#24 Aha jag trodde inte det för det står att du är 13 år 😃

Ebba-Ö
0

#25 har inte uppdaterat min profil på länge, inget där som stämmer xd