Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 526 ggr
Wezza
0

Sommarjobb

Dum fråga, men hur fixar man egentligen ett sommarjobb? Ska man maila, eller gå dit, och vad är det man ska säga? 🤪

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Humi
0

Finns massor med sätt! Lättast och bäst i min mening är att besöka ett ställe som du vill jobba på och fråga om dom letar folk till sommaren och lämna in ett CV. Är det ett större företag kan du kolla på deras hemsida och vanligtvis fylla i ett formulär :)

Naathaliiiie
0

man kan ju söka via sin kommuns hemsida, fast det ska man göra tidigt så är nog försent nu. men kolla :)

silverfiisk
0

Du kan maila, men jag själv skulle åka till platsen där jag vill jobba och be att få träffa chefen för att lämna mitt cv. Då ser dom vem du är och att du är intresserad av att jobba eftersom du tar dig tid att åka dit.

fidojunior
0

Du får maila, ringa, sök via platsannonser eller gå direkt till platsen du vill arbeta. Oavsett vad du väljer att göra bör du ha ett personligt brev (+CV med meriter om du har några) där du beskriver kort om dig själv och varför du vill ha jobbet. Kolla även med folk i din närhet som släkt, vänner, bekanta osv om de har något jobb till dig.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg