Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 3332 ggr
Larissa
0

Rosa ombre, hur?

Jag skulle gärna vilja ha rosa eller lila ombre.

Jag har mörkbrunt hår nu, typ såhär:

http://bit.ly/1hBSn7V

Jag skulle då vilja ha rosa (eller lila) ombre..EXAKT såhär:

http://bit.ly/1g7EvTm

Ska jag då bleka håret där jag vill ha rosa och sen när jag blekt det så färgar jag rosa där?

Kan man färga såna färger annars hos frisören?

Sofy
0

Ta med dig bilden till en frisör för bäst resultat annars blir det bäst resultat att bleka där du vill ha rosa färgen.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

CupcakeGod
0

Gå till en frisör om du aldrig har färgat håret innan.

Larissa
0

Jag har färgat håret många gånger, men aldrig ombre, eller någon pastellfärg.

[Tilde]
0

Jag hade blekt längderna där du vill ha det rosa. Kolla på tutorials på youtube om hur man gör ombre. 🙂

[Nelley]
0

Köp en ombre färg så ljus som möjligt, ha gärna hjälp av en kompis eftersom ombre är ju mycket svårare än att få jämnt än vanlig färg. Ha sedan i extremfärgen och gör som det står på burken xD ..visst kan du färga hos frisören men dem har ofta inte extremfärger och då blir det säkert skitdyrt. Men själv är jag lite av en hemmapulare och klipper och färgar alltid håret själv men du gör ju som du vill:) Förresten ska du överraska familj och vänner eller berätta för alla i förväg?:D och hur gammal är du och hur ser dina föräldrar på saken?:D

Larissa
0

Tänkte överaska de ;)

Har sagt till tre vänner men annars vet ingen!

Mamma och pappa kommer nog inte säga "åh vad fint!" o mamma kommer nog inte gilla det så jättemycket, men hon kommer inte direkt bli arg tror jag..

Jag är inte "en sån tjej" som har såna färger på håret (som andra skulle se på det), och de flesta vet vem jag är här där jag bor så alla kommer nog bli förvånade och snacka men jag tycker det känns väldigt "jag" liksom så det skiter jag i :)

[Tilde]
0

Äh, gör som du vill! Så länge du är över 15 tycker jag att man kan få experimentera med sitt hår lite - det är ju trots allt inte permanent. Och livet är för kort för att ha "tråkigt" hår 😉

Larissa
0

#7 Håller med dig helt där :)

Längtar redan tills jag ska färga och tror jag kommer passa i det faktiskt! Kommer såklart bild ;)

[Tilde]
0

#8 Härligt! 😃 Det blir kul att se! Ska själv färga hela håret rosalila om 2 veckor! ^^

Larissa
0

#9 Åh va nice! Det blir nog asfint 😃

[Nelley]
3

#7 menar du att om man är under femton får man inte exprimentera? Jag tycker föräldrar(om det var föräldrars åsikter du syftade på) ska skita i (ursäkta språket) vilken färg barnen har:) De borde stötta och låta "barnet" göra vad dem tycker känns bäst.

[EmmiieErixon]
0

¨Ser fram imot resultat! 😃 så kul med hår, hade velat ha pastell men är färgad mörk 😕

[Tilde]
2

#11 Ja det menar jag, alltså om jag själv vore mamma. 🙂 Tycker man ska ta hand om håret så länge man kan och spara hårfärgning tills man blir äldre. Fast skita i barnens utseende gör de när barnet blir myndigt, innan dess har föräldern full kontroll över stora förändringar. Vissa är ok med det, andra vill att barnet ska vänta. Det är såklart upp till föräldrarna, men man bör absolut diskutera med mamma/pappa innan man gör stora förändringar och man är så pass ung. :)

[Nelley]
1

#13 Fast det är ju inte så stora förändringar, det är ju ingen piercing eller tatuering som man inte kan ta bort eller få fysiska nackdelar med. Förutom kanske allergiska och sociala reaktioner. Jag är fjorton och jag tycker att under tio ska man inte få färga sånt, då skulle det ju bli små femåriga barn som säjer till sin mamma, jag vill ha rosa hår! För att det är deras favoritfärg typ:) #6 och hur gammal var du? Du missade den frågan xD

[Tilde]
0

#14 Nej just detta tycker jag inte var så farligt, men å andra sidan kanske TS:s föräldrar tycker det, det vet jag inte. 😛 Piercing/tatuering FÅR man inte skaffa innan 18 på seriösa studios, så visst är det en annan sak på alla sätt och vis. Eftersom detta inte är permanent så är det ingen stor grej, men skulle min 12-åriga dotter vilja färga hela håret svart (om hon var blond) hade jag inte låtit henne. Inte för jag har något emot svart hår, utan för att jag vill att min dotter ska vara naturlig och ta hand om sitt hår när hon är så ung… Men det är ju jag. Känner att jag bara babblar på nu, haha😃

[EmmiieErixon]
0

#14 jo haha man får visst pierca sig typ i navlen och näsan under 18, tror att industreal (stavning) också är okej när man är under 18 MEN man måste ha med målsman/förälder då 😛

[Nelley]
0

#16 Jag skrev inte att man inte fick det:) Det är olika regler på olika studios, det finns ingen lag för detta.

[EmmiieErixon]
0

#17 OJ! förlåt blev fel! haha va ju svar till #15 haha fel det blev 😂

[Nelley]
0

;)

[Tilde]
0

#16 Okej, men i ansiktet då 😉

Halcyon
0

Oj så fint!! Så skulle jag jättegärna vilja ha också. Dock är min mamma extremt jobbig när det gäller mitt hår så får nästan inte göra nånting med det. Hon säger att allt förstör håret jättemycket. Aja, har fått färga det två gånger iaf så. :) Lycka till, visa gärna bild sen!!

we're always chasing that paradise

[EmmiieErixon]
0

#20 näsan sitter i ansiktet 😛 ne men jag vet inte men som sagt det är okej när målsman är med i alla fall 🙂

[Tilde]
0

#22 Vet inte hur det är med näspiercing på minderåriga, men i vilket fall som helst så tycker jag att man inte borde pierca sig i ansiktet när man är tonåring för det är så stor sannolikhet att man ångrar det i framtiden.. Men aja 😛 Tillbaka till håret 😃

Larissa
0

#14 är 16 år :)