(X) Anorexi
Anorexi?
Jag har alltid haft komplex för min kropp
vill gå ner i vikt, mår dåligt när jag äter, försöker träna ofta och ibland försökt svälta ( gick inge vidare )
rider 3 dagaer i veckan och byggt upp väldigt mycket muskler på det, men ja ser ju fet ut, det kan väl inte vara muskler då?
Kan ja ha anorexi?
Det är ju svårt att säga så här över nätet, och jag är ingen läkare, men jag tycker tyvärr att det låter som att du ligger i riskzonen.
Jag är helt övertygad om att du inte ser fet ut, oavsett vad du säger själv.
Hur gammal är du? Jag tycker du ska prata med dina föräldrar/kurator/skolsköterska/annan vuxen du kan lita på om hur du känner. Snälla gör det?
Det finns många kriterier för att bli diagnostiserad med anorexia. Är du orolig bör du uppsöka läkare och psykolog, istället för att sitta och fundera över det själv. :)
Tar bort min kommentar, vill inte lägga mig i.
#1 13 år är jag, pallar inte prata med någon, då jag inte har något problem med att det är såhär, vill ju bli smalare
#4 Alltså jag förstår precis hur du känner. Men jag står fast vid mitt råd. Du säger ju att du mår dåligt när du äter, vill du verkligen fortsätta ha det så? Tänk att kunna leva ett liv utan att behöva bry sig, fatta vad skönt!! Du funderar ju tillräckligt mycket över det för att fråga här, det är i mina ögon en signal om att det faktiskt är ett problem. Finns det ingen i din närhet du känner att du litar tillräckligt på för att prata med?
Jag vill tipsa om Tjejzonen som har en speciell chatt för dig som funderar i såna här banor. De har öppet söndag-torsdag mellan kl 20-22. De har tystnadsplikt, och så kanske det känns lättare att prata om det över en datorskärm än irl? Här hittar du chatten.
Ja, ska testa tjejzonen, tack för iden #6
Du har kanske inte tränat dina muskler tillräckligt på dem ställen du känner dig "fet".