Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 2625 ggr
[sessie98]
0

Tolka en killes signaler?

Åh jag blir så frustrerad!! En av mina två bästa killkompisar tror jag att jag har lite mer känslor för och ibland känns det som han har det för mig också men jag kan verkligen inte tolka hans signaler. Aldrig haft pojkvän eller ens i närheten och är 16 år och jag tycker det är så jäkla svårt att tolka :/ Några tips?

Underbarn
0

Jag var 16 innan jag hade min första relation (fortfarande min enda, r i lag än och vi är nu 21) så lugn :) Hur som helst så kan man märka det om de kanske tittar lite extra på en. Blicken kanske fastnar en extra liten sekund/ögonkontakt? Ler eller gärna umgås och pratar extra mkt med just dig? Eller så är han mot det mer blyga hållet och då är det svårt tycker jag. Smsar ni något? Där kan man snappa upp mkt. Snabba svar kanske, smileys, mer flirtigt? Smsar mycket/ofta? Gå på bio, ät ute tillsammans med gemensamma vänner först? Tillslut kanske det blir hemma ensamma till en film eller bara umgås och då kan man märka det tydligt. Killar i den åldern är svårare/blygare men vill de umgås med en tjej ensamma är det inte ovanligt att de vill mer än vänskap.

[sessie98]
0

Han är inte blyg av sig alls, dock vet jag inte hur han är med tjejer som han tycker "mer" om. Igår till exempel när vi var hemma hos min bästis så var det jag, han, min andra killkompis och min bästis. Min bästis och den andra är typ "på g" och det vet alla om men min bästis säger också att det ser ut lite som att han jag gillar vill vara extra med mig, sätter sig bredvid mig hela tiden o.s.v. Men då i slutet av kvällen låg vi alla fyra i hennes säng och bara snackade om allt möjligt och jag höll på att ramla ur så han sa att jag skulle lägga mig på sidan och typ benet över honom ungefär och då lutade han sitt huvud mot mitt och så låg alla fyra typ och pratade tills killarna var tvugna att gå hem. Har aldrig varit så nära en kille förut och han brukar alltid krama mig först när vi ska säga hejdå och vi har varit ett helt gäng även fast andra står i vägen går han fram till mig. När jag fyllde år i tisdags sprang han fram till mig, nästan hoppade på mig och höll om mig och skrek grattis mitt i kafeterian medan min andra killkompis stod bredvid, skrattade och sedan bara gav mig en blick och klapp på axeln och ett grattis. Åh vad jag blir frustrerad! Nu när det är lov kommer vi inte träffas på över en vecka för min bästis åker bort och jag skulle aldrig våga fråga om han skulle vilja göra någonting själv med mig. Så nu är jag lättretlig och sur på allt för det är typ som abstinens fast från honom :(

[sessie98]
0

Vi skickar snapchat varje dag nästan och det kan vara helt obetydligt men båda bara fortsätter svara.

jojjon
1

Varför vågar du inte fråga? :) Du kan ju säga typ "jag har jätte tråkigt..kan inte vi träffas? :)" eööer nått i den stilen :)

[sessie98]
0

Jag är blyg och ganska stel utan min tjejkompis :/ Tog flera dagar att våga fråga honom till balen

[sessie98]
0

Ska verkligen försöka fråga någon dag i veckan men jag undrar hur jag ska tolka allt det jag skrev förut? Som bästa kompis eller kanske mer?

Underbarn
0

Tycker mer… Jag gör då inte sånt med mina killkompisar (eller det där med grattis kanske, men inte huvud mot huvud eller ligga tätt intill eller kramas hejdå - fast vet att vissa kramas ändå. Men inte jag) Och jag skriver aldrig så mkt/snapchatar om jag inte är lite intresserad :) Jo perfekt att börja umgås själva under lovveckan. Tex ni snatchatar som vanligt, så kan du säga att du har tråkigt, "vill du ta en glass i solen?" :) om det är sol haha :) det behöver inte vara nå komplicerat alls!

[sessie98]
0

Okej! Jo men för ibland känns det verkligen som han vill vara typ nära mig men sen efter ett tag drar sig undan lite och sen vill igen :/ ska köra på det där med snap!

Underbarn
0

#8 kan vara så att han funderar lika mkt som dig? Han vet inte heller om du är intresserad av honom? Han kanske drar sig tillbaka lite för att han tror du inte vill eller att du vill ha lite eget space. Han vill inte vara för på… Bra val enligt mig då :) inte alltid bra att vara för intensiv.

[sessie98]
0

Jo jag har tänkt lite så också men sen så har jag ganska dåligt självförtroende och tänker " varför skulle han tänka så om mig". Han har sagt att han gillar när tjejer vågar säga vad de tycker. Som när jag vågade fråga honom på balen, då blev han jätteglad och så. I vanliga fall säger jag verkligen vad jag tycker och mina åsikter men inte så mycket om känslor :/ vet liksom inte hur.