Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 4208 ggr
hund_katt
2

sova efter skräckfilm(snabbt svar!)

någon som har något tips på hur man ska kunna sova efter att ha sett en skräckfilm? jag vet… lovade mig själv att inte titta på någon mer, men… jag skyller allt på pappa :P han sa 'när du har sett Exorcisten så kommer du inte gilla djävulen lika mycket längre' och så sa han lite som hände i filmen, att hon vände huvudet bakochfram t.ex.

sen sa han 'nä, den ska du inte se' .. men vad hindrar det mig? första jag gjorde var att titta på den..

finns det något sätt att somna snabbare? om det finns något att göra.. kan inte sova för jag ligger och tänker på filmen hela tiden.. *ryser*

tacksam för snabbt svar!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

JohannaEkroth
1

Försök fokusera på något roligt. Planera sommaren. Tänk på bad och sol om du gillar det. Tänk på något djur. Någon du tycker om. Om du har en hobby, planera vad du ska göra härnäst.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

hund_katt
0

tack! ska försöka! tänker på lite anda saker, sen helt plötsligt kommer jag över på filmen igen utan att jag tänker på det…

Blanksteg
1

Kanske du kan testa att rationalisera det hela bara =) Tänka att det inte finns onda demoner/andar som kan ta över din kropp. Att sannolikheten att det händer är… obefintlig.

För mig brukar det heller inte hjälpa att tänka på annat. Det som dock hjälper är att acceptera läget. OK, jag är rädd. Men inget kommer att hända, det finns inga onda demoner. Efter några få minuter brukar jag kunna somna som vanligt, även om jag fortf. är "rädd". Man beslutar sig helt enkelt för att gå emot känslorna som får en att inte kunna somna.

viktoria91
4

Jag brukar se en komedi efteråt. ;-)

Fizzy
0

Vet tyvärr inte mycket om det. Testa med ha tänt?

Själv älskar jag skräckfilm och har sett nästan alla som finns ute.

May the Gerbils be with you :3

stinabest
0

Blää, vet hur det är. Har ett fönster i mitt rum som vätter ut mot skogen precis bredvid min säng. Efter jag sett en läskig film blir det alltid att jag sneglar åt det hållet och inbillar mig att det ska stå någon och titta på med typ såhär >:)

Men jag brukar sätta mig och läsa en bra bok tills jag lugnat ner mig. Det brukar funka :)

Portie
0

Jag brukar tänka ut hur jag vill att mitt liv ska se om om några år, typ tänka ut en historia. Brukar jag alltid göra när jag har svårt att somna och oftast så funkar det.

hund_katt
0

tack för svaren!

var svårt att sova.. var trött men vågade inte somna. så fort ögonlocken åkte ner ryckte jag till och vaknade igen..

men kommer nog bli svårt att sova i natt också… ska titta på någon komedi, kanske funkar :)

#5 får inte ha tänt för min syster :/ vi delar rum.

tusstuss
0

Sent svar, men jag brukar titta på typ MLP innan jag går och lägger mig. xD

Portal Is Love, Portal Is Life.

dermot
0

När jag och mina kompisar har Köttarkväll så brukar vi varva med Scary Movie xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Linneahorse12
0

Haha, jag älskar srkäckfilmer, men sen ska man ju sova och då ligger man ju där och tror att någon står utanför fönstret , brukar bara lägga mig i sängen, tänka på något roligt, sommaren, vad man ska göra nästa dag, eller så sätter jag på någon låt med YOHIO, vet inte varför men hans röst gör mig lugn och harmonisk

kittymallan
0

#10 dermot- yee, precis vad man ska göra! scary movie, bästa tipset ;) eller kolla på någon film man gilla när man var liten (mindre)

hund_katt
0

inatt gick det bra, men då gick jag och la mig före syrran, så hon var vaken och lampan tänd.

Fridaaaa
0

Jag lägger mig bara och somnar🙂

Annars är ett tips att titta på någon rolig/bra film efteråt eller tänka på roliga bra saker.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Portie
0

Ett avsnitt av Mumindalen (kanske helst ett där Mårran inte är med) och all skräck är som bortblåst!

hund_katt
1

#15 men mumindalen är ju skitläskigt! :o

Calcifer
0

Ett tips kan vara att dels kolla på en komedi efteråt och dels gå in på t:ex imdb och läsa om filmen. Trivia och sånt, där det står lite om hur de gjorde filmen och effekterna osv. Då är det lättare att komma ihåg att det trots allt bara var en film och 100% påhittat. Det gjorde jag mycket när jag var yngre och jag fortfarande reagerade på skräckfilmer på det sättet. Men annars är det en sån där sak som man helt enkelt får hoppas att man "växer" ifrån. Jag gjorde det och nu kan jag se typ vad som helst utan att det stör nämnvärt. Jag kan snarare få svårt att sova efter att ha sett en rejält bra drama film som fått mig att riktigt tänka och känna än en skräckfilm.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Dvärgis1234
0

Jag brukar kolla på något roligt efteråt :)

00eme05
0

Jag brukar se en komedi efteråt eller nåt sånt. Sedan brukar tänka mig själv vara mäktigare än karaktären som skrämmer mig. Tillexempel vinna enkelt i en fight. Sedan när jag blivit lugnare, lägger jag mig ner och tänker på saker jag önskar skulle hända och sånt

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta