Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1642 ggr
wiixe
0

NP svenska del-A

Okej, nu är det såhär.. 

Jag går i ettan på gymnasiet och om 3 dagar ska jag hålla ett nationellt-muntligt föredrag på svenskan och jag har kört fast totalt. Ämnet är Olika världar, så jag tänkte vara lite finurlig och prata om den övernaturliga världen (dvs tex näcken, lite om andar, vättar mm) vet dock inte om jag ska hålla fast vi ämnet, då de går rent åt Hvete. 

Paniken är enorm, så nu ber jag er som läser detta att hjälpa mig med idéer till talet, eller rent ut av nytt tema.

Mhv Martina 

http://unknownsigh.tumblr.com

silverfiisk
0

Du kanske kan få hjälp med idéer om temat på övernaturligt.ifokus? :) Jag tycker att du har valt ett väldigt intressant tema iallafall!

Spade
0

Jag är i samma sits som dig.. har ingen aning om vad jag ska snacka om dock xP 

Funderade också på den övernaturliga världen, men vet inte heller om jag ska hålla fast vid det.. hm D:

Sweety
0

Jag hade idag, pratade om narkotika men fördjupade mig i cannabis. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Spade
1

#2 Har valt nu :3 blev Mesozoikum (Trias, Jura och Krita) - dinosauriernas tid, då jag tycker att det är fascinerande :3

[SophD]
0

Hade provet idag! Pratade om andevärlden och mina egna upplevelser inom det :) Sedan också att jag blir kallad dum i huvudet och likande för att jag tror på det… Sa också att jag tycker det ska komma lite mer forskning inom ämnet! 🙂

Blodfot
0

följer då jag är i samma sits!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Trongutten
1

Jag hade mitt för någon vecka sedan och pratade om att trots att vi alla bor i samma värld så är det inte lika för alla och jämförde typ olika miljöer, delar av världen, fattigdom och rikedom osv. :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

[RC1393]
0

Jag hade mitt i onsdags och pratade om förintelsen, de andra pratade om hur orten var förr, att klardrömma, andevärlden och spelvärlden av dem jag minns.

katerina_P
0

Hej! Tänkte också prata om det, kan du snälla ge mig några råd och punkter om vad jag kan ha med i mitt tal? :)