Va anonym på facebook och kik?
Jag har länge funderat på att vara anonym på kik och skype för att jag vet att man kan få hot och vidare är det smart har själv fått hot där på kik.
Vill ha kvar de men va anonym helt så ingen kan veta nått om mej alls.🙂
Min kille fick otäcka upptäckter på sin kik och Facebook plus ringning av polis i kväll.
Det går inte, att vara anonym på sociala medier är som att driva moderaternas välfärdspolitik men kräva att inga människor hamnar i kläm mellan olika system och myndigheter med ångest och personliga tragedier som följd eller att driva socialdemokratisk politik utan bidragsutbyggnad och ams-åtgärder eller att vara feminist och motarbeta könskvotering och genusvetenskap, det går inte.
Jag tog bort min Facebook helt nu så Kiken vet jag inte hur jag ska göra med 😐 än skrev i alla fall anonym där så länge
På kik kan man välja så att bara dom som finns i dina kontakter kan skriva till dig :)
Hur gör man de ? 🙂
Gå in på din profil -> Notifications -> Ignore new people. :)
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
Klart det går att vara anonym på facebook. Välj ett namn som inte är ditt, ha ingen bild, ha starkaste säkerheten så att ingen som inte är din vän kan se något, ha få vänner och dela aldrig med dig om något som röjer din identitet. Visserligen tar det väl i så fall bort hela syftet med FB, men klart det går.
Jag delar med mig till mina vänner, men har i princip alla andra inställningar så att BARA mina vänner kan se mina bilder, statusar, kontaktinfo, osv. Det är naturligtvis inte anonymt, men det är mer privat än de som har allt öppet för allmänheten.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Ska fixa de känns bäst så faktiskt har fått ett hot via kik en gång är rädd att det händer igen bäst att skydda sig 🙂
Det hör väl till vanligt folkvett att man inte delar med sig med vilken information som helst. Typ adress, telefonnr, osv. Sen kan du få hot hur anonym du än är på internet, för folk kan hota en oavsett om de vet vad man heter i verkligheten eller inte. Däremot om man bara är relativt ansvarsfull och inte ger ut adress/telenr till främlingar brukar hoten vara rätt tomma. Jag har blivit hotad av folk i typ USA att de skulle åka hem till mig och slå mig. När de varken visste min adress eller ens vilken del av Sverige jag bodde i. Lycka till, säger jag.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"