Halv fyra
Kan någon beskriva/ lägga upp bild på hur klockan ser ut när den är halv fyra?
Stora visaren är på 6 och lilla är på 4
är det inte bara att titta på klockan om en kvart så får du svar
eller googla:)
aaaaaaaaaaaangelina
Inte för att vara sån, men kan man klockan så vet man väl? 🤪
Jag går i trean och har inte börjat med klockan. ^^tack för hjälp
#6 trean.. Är man inte nio år då? Vad gör du här på tonåringar iFokus isåfall? :)
#6 veeenta, börjar ni med klockan nu? ._. vi fick lära oss det i 1an
Moderaterna har verkligen inte satsat på skolan. Vi började med engelska, matte och annat i förskolan. Inte avancerad men ändå.
Aja det kanske är något jag inte förstår så ska inte yttra mig för mycket.
May the Gerbils be with you :3
Herregud, jag fick lära mig klockan redan på förskolan/dagis. :/
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag kan inte heller klockan bra bara vanlig men inte allt annat runt. Lär de mej den i 9 🙂
Eller hur jag lärde mig också klockan i typ 2:an.. I fyran började vi med engelska .-.
Lite för sent att lära sig klockan måste jag säga..
Själv lärde jag mig läsa klockan av mina föräldrar. Man måste inte lägga allt på skolan. Men sen hade jag å andra sidan ganska långtråkigt när resten av klassen lärde sig klockan.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Jag var sen med klockan, inte digitala den kunde jag, men den analoga. Typ i trean hade jag typ samtal med nån slags special hjälp. Mitt problem var att jag hela tiden glömde om den lilla visaren skulle vara före eller efter det det var halv om..😃 Men tillslut lärde jag mej, nån mer som har haft det problemet?😂
Jag har kunnat klockan lika länge som jag kunnat läsa, så jag var väl 5-6 typ. Jag tycker man utsätts för klockan så pass mycket att man borde väl lära sig den långt innan man börjar med det i skolan? Eller? Kan inte ens minnas en tid innan jag kunde klockan, det har alltid varit självklart för mig.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag lärde mig också klockan jättetidigt.. eller kunde typ när klockan var 6 för då började Bolibompa XD
we're always chasing that paradise
#6 Inte börjat än?! Det börjar man med redan på förskolan lite smått, och sedan fortsätter det igenom skolan, min sambos småsyskon som går i tvåan lär sig klockan. Hmm…. Undra vad den skolan har för upplägg.
#10 Fast på förskola lär man sig inte engelska mm som man gör i skolan sen, då man inte har lektioner i förskolan 🙂 Det lärs ju via lekar, aktiviteter, spontant och så i skolan, men visst börjar man smått med det i förskolan, speciellt matte på olika sätt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 är inte du 18 år snart? Då måste man väl kunna klockan? ja lärde mig den på dagis..
#17 men kl18 kunde ju alla :D
Och helt plötsligt kan man inte ha svårt för klockan? Lika väl som att någon har svårt för något annat, höger och vänster till exempel.
Bra att ni kan klockan och lärde er den i förskolan (förskolan idag är dagis, just sayin. Vet ingen 5 åring som kan klockan helt utantill. Man är 6 år när man börjar förskoleklass "0an".), ts kanske inte ens gick på förskola (?). I vilket fall som helst så tycker jag att man borde svara på frågan utan att dumförklara.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
#21 håller med dig helt och hållet! Helt ärligt… vem bryr sig om ni lärde er klockan i förskoleklass…? TS startade inte tråden för att få veta det.
#21 Ingen har dumförklarat, dock blir man ju ganska förvånad när barnen får lära sig klockan i trean. Har en lillebror som går i trean och han kan klockan helt utantill. Det är ju inte TS fel alls.
Och sen, bara för att förtydliga, man kan säga både dagis och förskola, sådeså. Har 6 syskon och en av dem går på dagis och han blir galen om man säger dagis :P Nu för tiden hör jag bara ungar som säger förskola.
#23 Ja visst kan man säga bådeoch. Men förskola är det främsta 🙂 (läser till förskollärare nämligen) Dagis är med det "gamla".
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj shiiiiiettttt sorry #21 läste ditt inlägg fel haha.. trodde du skrev att man sa dagis och inte förskola men nu förstår jag vad du menar haha.. sorriieee 🤔
Lugnt, menade att förskola är det "nya" ordet för dagis. Precis som förskoleklass är det "nya" ordet för nollan.
Ja, det är lite förvånande att de lär sig den nu men det är ju inte hennes fel och hon ville helt enkelt ha hjälp. 🙂 Sen bör man inte jämföra med andra, bara för att någon kan den betyder det inte att alla kan den.
Vet inte om det kan ha något med det nya skolsystemet att göra eller om det helt enkelt är skolan som är sen.
I vilket fall som helst så har hon fått bra svar i de första kommentarerna!
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto