Era favoritböcker just nu?
Just nu läser jag böckerna i Bloodlines-serien skriven av Richelle Mead - är på den tredje boken The Indigo Spell. Så är ganska inne i den världen just nu, haha!
Och eftersom jag är ett fan av Vampire Academy så är det roligt att fortsätta läsa om den världen & karaktärerna som har presenterats där, speciellt Adrian Ivashkov 😍
Love it!
Divergent och Insurgent!
Även hunger games-serien ^^
Just nu har jag förälskat mig i Stephen King's böcker. Hans "Drömfångare" är väldigt bra, och rätt konstig (men det är alla hans böcker) (:
Annars är Isfolket-serien bästa böckerna jag läst.
//Jessie
Margit Sandemos trilogi-serier (Sagan om Isfolket, Häxmästaren, Legenden om Ljusets Rike) ligger helt klart överst på min lista. Har kommit halvvägs i Ljusets Rike och väntar bara på lönen så att jag kan beställa några böcker till. :P
Juste! Isfolket rekommenderar jag också! ^^
började på Dracula i fredags. bara läst 100 sidor, och har redan fastnat i den :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
hhihihih drar till biblioteket i morgon så nu har jag lite att låna >:)
Sagan om ringen trilogin 😎.
Favoritboken är White fang av Jack London, helt underbar och jag kan läsa den hur många gånger som helst!
Läser även The kite runner just nu och den är också otroligt bra. Lär nog lägga den till favoriterna också.
How I live now - http://en.wikipedia.org/wiki/How_I_Live_Now
Både boken och filmen är väldigt bra. Även jag som inte läser så mycket började böla vid flera tillfällen när jag läste boken.
Den handlar om en amerikansk tjej med mycket problem och ett dåligt attityd till världen. Hon åker till sina kusiner i UK och ett krig bryter ut…
.
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
Jag håller på att läsa Sagan om Isfolket just nu, är på bok 18 av 47, hehe 😛Visst är de mysiga men än tycker jag inte att de är sådär wow direkt.
Några av mina absoluta favoritböcker däremot är Sagan om Valhalla-Trilogin av Johanne Hildebrandt. 👍
Säger som TS, the fault in our stars. Så fruktansvärt fruktansvärt bra, är kär i den.
#14 Blev du också kär i Augustus? *-*
Börjat läsa serien GONE och efter bara några sidor är man fast…
sankta psyko, så grymt bra och så spännande! :)
http://www.wwd.se/Bocker/Bokpresentationssida/?isbn=9789146221227
"The Betrayer"
"Galaxy in flames"
"The flight of Eisenstein"
"Metro 2033"
"Metro 2034"
"Signal"
Mest engelska böcker kopplade till min hobby.
May the Gerbils be with you :3
Läser just nu om Diana Gabaldons böcker :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
#15 du, jag skulle gifta mig med honom utan tvekan om jag fick chansen.
det är dock ingen engelsk bok men
rum 213 är så bra jag läste den för ganska längesen men älskar den fortfarande den är en spökis men det är också en romantisk,
och mystisk bok I L-O-V-E that book so much
divergent, ska köpa de två andra ur serien och även the fault in our stars:)
assassin's creed forsaken ❤️
Åhhhh, jag älskar "förr eller senare exploderar jag". Grät när han dog😕
Tusen strålande solar ☀️
Läser också ''förr eller senare exploderar jag''
Behöver jag säga att jag älskar boken? ;)
#15 jag blev hehe
läste Fallen ängel i vintras och har aldrig känt så förut om en bok. tänkte på den helatiden, i skolan, på morgonen, på kvällen ja alltid. var helt kär i den, speciellt Patch
Just nu försöker jag läsa Beautiful Creatures, men tycker inte den är så bra i och med att jag hela tiden jämför den med Fallen ängel.
hälsningar cornelia med kanin och hund
(har bara haft den i en dag)
Älskar djur så Hunden som läkte en familj är jättebra, många djurhistorirer :) Och Min systers dotter har många pappor.
Gone Girl av Gillian Flynn! Bästa boken på länge! 😃
- Nederlandse Kooikerhondje -
#2 Tycker du inte om allegiant?😭
hehe fast jag håller med dem är skitbra, mina favoriter just nu.😃
#31 inte hunnit läst den ännu!
Lär ju tycka om den också! ;D
#32 You better😂 och jag läser dem på engelska, bättre så.. tycker du också borde det😊😛
#33 faast.. nu har jag ju dom 2 första på svenska så.. xd
Jag läser Historien om Leon - Shindlers yngste arbetare. Den är otroligt bra :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Aha aa dem är säkert också bra, men jag tycker liksom originalet typ ger historien bättre;D
#28 Jag ÄLSKAR de böckerna jag har glömt bort hur måga gånger jag har läst de. Patch 😍 åhh alltså jag kan inte förklara…😍han är bara så…
Åhh NINJA 
Läser Boktjuven just nu, hiiiiiimla bra!!
#38 Jag älskar boken och filmen. Jag har nog sett filmen tre gånger!😍
Åhh NINJA 
Den är helt under! 😍
Min favorit bok/böker är hungerspels serien, har läst alla bökerna 11 gånger var😊 har även läst the fault in our stars den är såå himla bra, stor grä dom sista 70 sidorna.
Har många favoritböcker hehe The Hunger Games av Suzanne Collins. Speciellt första boken är riktigt bra 😍 Fallen ängel och Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick. Har bara läst dom två böckerna (finns två till tror jag) men kommer helt klart läsa mer av dom:) Ismarkens krona av Stuart Hill. Fantasy o handlar om en fjortonåring prinsessa som blir drottning och kämpar för att försvara sitt land. Va min absoluta favoritbok för ett tag sen🙂 Cirkeln, Eld och Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Gillar att det är bra balans mellan rädda världen-grejen och deras vanliga liv:) O sist men inte minst Divergent!! Helt kär i dom böckerna😍
Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)
Divergent!