Det här med smink
Jag undrar vad ni killar tycker om tjejer och smink. Tycker ni att tjejer "ska" ha smink och se helt perfekta ut eller föredrar ni naturliga tjejer utan smink?
Gör en liten undersökning så det vore toppen om så många som möjligt svarar!
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Finns ingen som är perfekt, oavsett hur man ser ut.
Man har smink på sig om man känner för att ha det, inte för att andra tycker att man ska ha det. Utan till var och en. jag personligen har inte mycket smink på mig: kajal, mascara och ibland ögonskugga.
Läpsyl ibland för torra läppar 😉
Jag tycker att jag ser piggare ut med smink, min sambo skiter i vilket så länge jag inte överdriver med smink (inte snyggt enligt mig heller) 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Spelar ingen som helst roll tycker jag. Vill man ha smink så får man ha det.
Jag använder inte smink. Har aldrig gjort. Vissa killar och tjejer (framförallt tjejerna) på skolan (och från andra skolor, t.ex. på rasterna) kan komma och knuffas och retas, och lämna lite elaka komentarer om att jag inte har smink. Det var jobbigt i början, men sedan lärde jag mig att strunta i dem (vilket ökade mitt självförtroende otroligt mycket ^^). Dem flesta (killarna på min skola alltså) bryr sig inte om man har smink eller inte, och det finns några få som säger att dem tycker att det är finast ifall man går osminkad. Det är nog olika från person till person skulle jag tro.. :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Jag är inte kille men tycker att du är lite nedlåtande när du skriver "Tycker ni att tjejer "ska" ha smink och se helt perfekta ut", så vill reda ut det..
Smink är ett jättebra redskap för att förhöja och förtydliga ansiktets konturer. T.ex. så använder vissa ögonskugga för att förhöja deras ögonfärg m.m.
Visst är det fel med tjejer som sminkar sig överdrivet mycket eller "ändrar" mycket på sitt ansikte, men smink är inget negativt.
Jag har inga problem att gå ut osminkad, jag kan tycka vissa dagar att jag ser bra ut redan på morgonen med morgonfrilla och allt, men smink är verkligen självförtroendehöjande om man är nöjd med resultatet 😃
#4 Det var inte alls så jag menade eller ville att någon skulle uppfatta det som. Personligen har jag väldigt sällan smink och är bekväm med det, dessutom påverkar inte andras åsikter mig.
Som jag skrev är det en undersökning. Var kanske lite otydlig med det men jag har inte valt att jobba om det här själv utan det är genom skolan.
Tycker att alla får se ut precis som de vill och ska bli accepterade för det, uttryckte mig tydligen dåligt men det jag undrar är om killar föredrar tjejer med eller utan smink.
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.