Vill ha honom...
Har ni känt så att ni vill ha en kille och behålla honom för er själva? Han ska vara din och ingen annans. Ja, jag är i den situationen nu. Jag vill bara honom och kan bli svartsjuk när han pratar med nån tjej i klassen. Sjukt töntigt jag vet. Han går i min klass (2a ring). Han ska ju vara min. Vill vara nära honom, kramas, ja ni fattar grejen! Problemet är att vi inte är så tajta vänner att vi kan ta det steget. Vi får ögonkontakt och jag ler omedvetet varje gång han säger nåt även om det inte är nåt jätteroligt. Vi kanske småpratar, då menar jag säger ubyter några ord med varann, inget mer. Blir galen på det. Vill mer!!! Vill lära känna honom bättre, men det rätta tillfället att närma mig honom dyker aldrig upp… Förstår ni vad galen jag blir av att vilja så mycket men allt jag får är fantasier om Oss. Tror han är intresserad av mig med men vem vet. Kanske tror det för jag önskar det. Tänker på honom så fort jag vaknar och ska sova. Vad ska jag göra? Blir galen! :(
Gå fram till han helt enkelt och fråga om han vill gå ut på dejt.
Samla allt mod du bara kan och bara fråga.
Gör det helst när ni är ensamma. Gå upp till han och fråga om du kan snacka med han ensam och sen när ni är ensamma fråga ut han på en dejt.
Vill du ha honom så mycket måste du göra något åt det.
Håller med #1 och han kommer jag säkert beundra dig för att du va så modig och frågade. Vem vet kanske det han i hemligthet hoppas på, bara kör du har inget att förlora 😉
Det känns som ett för stort steg. Vi pratar inte alls ofta med varandra och sen helt plötsligt bara fråga om en fika känns för riskabelt. Inte kul att bli friendzonad… Haha. Hur skulle ni gjort för att ta kontakt med någon som kanske inte är lika delaktig i konversationer, eller i dom konversationer man själv är med i. Där ligger problemet. Har svårt att få kontakt med honom. Försöker prata mycket i hopp om att han ska börja prata med mig, men antar att det är jag som måste vara konversationsstartaren och jag är inte bra på sånt…
faaaaaaceeeeeeeboooooooook
-
#4 Nu närmar vi oss en lösning! 😃