Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: mode-och-skönhet
Läst 2338 ggr
Fridaaaa
0

Trekvartsbyxor i jeans

Tänkte kolla runt redan nu efter det, då jag behöver köpa inför sommarjobbet (vi får inte ha byxor som går över knäna samt inte mjuksbyxor). Vart kan man köpa det till vettigt pris? Viktigt att det finns ficka också. (obs inga engelska sidor, förlitar mig inte på storlekar, ska helst vara i tum).

Vet att det förmodligen kommer att fyllas på mer och mer i butiker nu i vår. Men tänkte, om någon visste 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Jag hade chansat på H&M eller Cubus. I värsta fall kan man ju antingen vika upp vanliga jeans eller klippa till dem? 😃

Fridaaaa
0

#1 Vikt upp har jag gjort på vissa, men många av mina jeans går det inte att vika upp så långt, då jag i regel inte har så vida jeans, utan mer "stuprör" eller vad det heter, och lite rakare om man säger så.
Vill helst inte klippa i dem jag har just nu tyvärr, sedan behöver man helst sy till det osv med ;)

[Tilde]
0

#2 Du kan ju köpa ett par nya, klippa av lite och vika upp någon gång - då slipper man sy :)

Fridaaaa
0

#3 Söker främst färdiga trekvarts 😉 
Känns sådär att köpa nya byxor och börja klippa osv i dem 😛 Får ev. bli ett alternativ om jag absolut inte hittar i vettigt pris och i min storlek som är färdiga så att säga 🙂

[Tilde]
0

#4 Å andra sidan får man dem så som man vill :) Men jag vet inte i så fall. 🤔

Fridaaaa
0

#5 Jo det är sant, men jeans alltså vanliga brukar oftast inte vara så billiga och eftersom jag ska ha dem på jobbet, ska de inte kosta så mycket heller eller ömtåliga. Och jag är ingen person som gillar att pyssla med sånt 😉

Men någonstanns finns det ju alltid att köpa, om inte nu, längre fram 🙂 Så går ju att fixa ändå.

Eriikaa
6

Vad är ett vettigt pris enligt dig? :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

emmaap
0

har sett en del på halens.se när jag kollat runt på sommarkläder. 
Tycker inte de är allt för dyra och har väldigt bra service och snabb leverans. Iaf när jag köpt mina klänningar där ifrån. 
Fast vet inte om de finns några du gillar förstås :) 
Även Ellos har en del.

Hälsningar Emma! :)

Fridaaaa
0

#7 Eftersom jag ska ha det till jobbet, så under 200-250 kr (vi får bara ersättning för upp till 300 kr om de går sönder eller så)

#8 Inte i jeans med fickor tyvärr. Kollat både på Ellos och Halens. Ellos hade bara ett enda vettigt par i min storlek och som var just i jeans och med fickor i rätt prisklass. Halens hade inte ett enda 😕

smellcaramell
1

finns jeans på cubus för 149 nu tror jag, bara att klippa till så är det klart 😉

Fridaaaa
1

#10 Måste sy med 😉 Och jag har ingen symaskin och jag kan inte så snyggt förhand (inte tålamod för det heller)  Jag gillar inte när man klipper rakt av och inte gör något sen nämligen. Så som jag skrivit högre upp: Söker färdiga 🙂 Men tack för tipset annars.

Och inte hittat på cubus för 149 kr, inte i min storlek eller som är i tum tyvärr (kollade senast igår)

smellcaramell
0

#11 attans då ! hah, skummläste bara lite snabbt och tipsade då jag själv drog sönder ett par jeans och gick och akutköpte ett par nya förra veckan, hah 😃 men du kan inte vika upp dom då? så gör jag med jeans som spricker uppe vid låren, klipper av en bit ner och viker upp ca 2 varv, blir rätt snygga shorts 😛

Fridaaaa
0

#12 Går bara på få av mina, blir för tajt om jag ska ta ändå upp vid knäna 😕 Använder nämligen mest stuprör/slim eller vad man ska säga, inte så vida jeans. Och brukar i regel kasa med också på vissa byxor, är också en anledning till att jag vill ha "färdiga" 🙂

[EmmiieErixon]
4

Köp ett par jeans i stretch och klippa av och vik som #12 sa då blir det inte lika tajt. Finns på typ Bikbok och veromoda för sjukt bra priser 🙂Det är nog det närmsta till vad du vill ha som går att komma på annars får du helt enkelt vänta och se om det kommer ut sen i vår, borde ju va dags nu 😛

Fridaaaa
0

#14 Läs #11 😉
Bikbok har vi tyvärr inte i stan, inte veromoda heller.

[EmmiieErixon]
8

#14 jag menade inte att du skulle sy, bara vika så som #12 sa läs igen annars…lycka till med letandet iaf 😛

Fridaaaa
2

#16 nej det sa jag inte heller att du hade sagt xD Men skrivit att jag behöver/vill sy, jag gillar inte att bara vika nämligen 😉 Svårt att få det jämnt och snyggt bland annat. Jag har läst vad #12 har skrivit, besvarat det med 🙂

[EmmiieErixon]
13

då så, jag tipsa bara vad som va enklast sen rör det inte mig om du inte tar åt dig av det. Som sagt bara det enklaste du bad om tips och det fick du😃 lycka till som sagt! 🙂

Fridaaaa
1

#18 Va? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Tar åt mig? Av vad? *förvirrad* Jag har inte tagit åt mig av något, och finns inget att ta åt sig av heller?
Jovisst bad jag om tips men hade redan fått tipset två gånger och sagt varför det inte går 😉

Aja, sak samma. Tacksam för tips men får hålla utkik efter trekvart i butiker/på nätet helt enkelt, borde komma in mer och mer nu 🙂

[EmmiieErixon]
5

ta åt dig tipset? vad annars? Saksamma i alla fall 😃

Fridaaaa
1

#20 Kunde likväl betytt något annat, att man tar åt sig av något annat, var därför jag undrade och var förvirrad.

Men har aldrig påstått att jag inte tar åt mig tipsen heller. Men man kan inte göra allting som alla tipsa om och allting passar inte alla heller, det betyder inte att man inte tar åt sig råd/tips heller. Men jag vill helt enkelt köpa färdiga för att det passar mig bäst, men för en annan kanske det passar att göra egna olika helt enkelt vad man gillar att göra 🙂 Och som sagt, är i förstahand ute efter färdiga, om jag verkligen inte skulle finna, får jag hitta någon som kan sy upp i så fall om jag hittar ett par billiga jeans som går att göra det på 😉

[EmmiieErixon]
15

#21 OMG helt otroligt jag orkar inte längre 😂

oh-la
1

zalando hade ett gäng om det är OK att dom går strax under knäna. sök på damkläder. vet inte om det är något sådant du tänkt dig?

http://www.zalando.se/damklader-jeans-shorts/

Fridaaaa
0

#22 Du behöver inte överdriva. Tips mottages gärna, annat skippas i tråden.

#23 Zalando har jag hört många varit missnöjda med. Har du beställt därifrån och varit nöjd? Och dem var inte i tum, vilket jag söker (M och såna storlekar skiljer det sig så himla mycket mellan tyvärr) så vet inte om man vågar chansa, för är samma på bonprix där jag hittade snygga 😕

Moalinn
1

Zalando har väl fri retur? Borde finnas någon storleksguide? Annars är det väl bara att chansa skulle jag vilja säga. Kan inte bli annat än fel 😃

Annars tycker jag att det är snyggt att vika upp byxor, så om man skulle klippa och sen vika är absolut inte fult. Tror dessutom ingen bryr sig. Men det är du som ska trivas i kläderna!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Fridaaaa
1

#25 Ja är det fri retur kan jag ju chansa, om man får tillbaka pengarna snabbt också, annars är det kört, eftersom jag måste hitta andra annars :/
Svaret på ditt sista stycke finns högre upp. Japp är ju viktigt, just därför vill jag inte klippa av och enbart vika byxor, utan just sy också och att det ska vara så jämnt som möjligt. Enbart vika långbyxorna jag har är tyvärr svårt på många av dem, då många är lite tajtare modeller, och så blir det för trångt ju högre upp man viker och det är inte vidare skönt :( Och har inga byxor här hemma jag vill klippa av heller, då jag nyligen rensat ut.
Jag bryr mig inte vad andra tycker, utan jag själv ska tycka det är snyggt plus skönt 🙂

Moalinn
1

Ja, de har både fri frakt och fri retur!

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

och här har du storleksguide!

Har beställt skor av dem och det har inte varit några problem.

Medarbetare på Djurfoto

Fridaaaa
0

#27 Låter toppen!  Men hittar ingenstanns hur lång tid det tar innan man får tillbaka pengarna om man skickar tillbaka :/ Får maila dem och fråga. Men ska kolla in där och se 🙂

Moalinn
0

"Så fort vi har kontrollerat din retur kommer pengarna för de returnerade varorna att återbetalas till dig." 🙂 Borde inte ta så lång tid, bör ju kontrolleras så fort det kommer in och de har väl en leveranstid på 3-5 arbetsdagar.

Medarbetare på Djurfoto

Fridaaaa
0

#30 Nej, låter ju inte som att det ska ta så lång tid 🙂

Fridaaaa
0

#32 nr 1 & 2 är över prisklassen (inte över 300 kr eftersom jag ska främst ha dem på jobbet så vill inte ha så dyra där).
Nr 3 fanns bara två storlekar kvar, och anges inte i tum, så osäker på storleken där, de är helt klart typ det jag söker. Så ska se hur de är i storlekarna innan jag ev beställer om de skulle kunna passa.
Nr4 fanns inte i min storlek tyvärr.
Men tack för tipsen! 👍

nykanin
0

Mvh Linnéa

Eriikaa
1

Vero Moda har. :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Fridaaaa
0

#34 Ja dem missade jag, får in på cubus och kolla in 👍

#35 Får googla och se om de har sida man kan beställa ifrån.

fidojunior
0

Zalando är bra och pålitligt. Jag fick pengarna tillbaka ganska snabbt. Cubus och Vila har sådana byxor, HM får säkert in snart också.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

#37  Tyvärr storlek M mm på Vila, det är så osäkert vad som passar om man inte testar i butik för brukar kunna skilja en del. (storleksguiderna är inte alltid att förlita sig på), men såg nu att de hade gratis frakt och gratis retur hmmm ja det är ju toppen kanske man vågar chansa ändå 😃
Ja cubus ska jag in igen och kolla i affären vad de har och prova.

Vad bra att du har bra erfarenhet av Zalando, för jag har hört flera som varit missnöjda.

fidojunior
1

#38 Tips: Läs omdömen på t.ex. Prisjakt.se så kan man se Vad folk var missnöjda med, vissa gnäller på småsaker… Sedan beror det väl på vad man har för krav. Jag har inga stora krav. Paketet måste inte komma till brevlådan dagen efter, kundservice måste inte svara inom 20 min osv… Jag beställer typ allt från nätet utan krångel haha. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Fridaaaa
0

#39 De jag läst/hört som varit missnöjda har varit längre levernas än vad som stått, de har fått fel varor eller så har kläderna gått sönder snabbt.  Men kanske ren otur.

Ja jag beställer också mest på nätet och brukar gå bra 🙂