Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 968 ggr
NordicSunset
0

Ingen lust att gå till skolan

Hejsan! Jag behöver mest skriva av mig lite, men akulle gärna ta emot lite tips och så också. Det är så att jag har ingen lust alls att gå till skolan. Jag har inte en blekaste aning om varför det är så. Jag har jättebra kompisar, trivs på skolan oc har även bra betyg och så. Nu har det ju varit påsklov i en vecka men jag blev hemma när skolan började igen (lågt blodvärde och sånt). Jag vill helst av allt sitta hemma och se på film. Egentligen har jag inte lust med så mycket annat heller utan jag sitter egentligen bara hemma och ja, kollar på film/serier. Jag tror atten av anledningarna är serier.. Konstigt nog. Alltså öhm. Jag blir sjukt lätt beroende av serier och sist jag kollade klart en serie så var jag ledsen och helt konstig i flera dagar efter. Jag vet inte varför det är så heller, men jag fäster mig så vid serier. Och på något sätt känns det bättre att vara hemma pga det. Självklart så skippar jag inte skolan p.g.a att jag inte har lust för det men det känns så jobbigt bara. Vet någon vad det kan bero på? Kan tillägga att det har hänt lite saker, typ att jag förlorat 5 kaniner på mindre än ett år och så. Kanske inte det som påverkar, men det kan ju vara det. Läxor och så står jag ut med och kan göra, men just det att gå till skolan. :( Det är väldigt jobbigt att vakna och inte vilja gå till skolan men ändå vara tvungen. Väl när jag är i skolan har jag ju kul, men när jag kommer hem så känns det så igen.. I öveigt så är jag väldigt "lycklig"..

Be the best version of you.

• Zoella
petterssonP
0

Det där är fullt normalt. Ibland har man ingen lust alls, ibland är det roligt att gå till skolan. Det går upp och ner och är fullt normalt. Dra dig till skolan även om du inte vill, det kommer bli roligt när du väl är där med dina kompisar :) som sagt, alla känner så.

NordicSunset
0

#1 Ja men nu har det varit så ett bra tag. Som du säger ås blir det roligt när jag är i skolan, men när jag är hemma och speciellt över kvällen vill jag inte gå till skolan nästa dag.. Det är ganska jobbigt! :/

• Zoella
petterssonP
0

Ja men som sagt det är normalg. Trött påskolan bara. Det är så för alla. Har själv gått ur skolan och kände så också men fortsatte att gå då jag ville ha betyg. Är man hemma så missar man kanske ngt

Moalinn
0

Har haft det så i två år nu och ja, det är sjukt jobbigt men det är bara att bita ihop. Det du kan göra är att göra något du tycker är roligt på morgonen, kanske lyssna på musik (hjälper för mig), ta en stund med djuren, kolla på ett avsnitt av din favoritserie medan du käkar frukost, gå ut på en liten promenad - ja, vad som helst.

För mig blev det bättre när jag gick upp 1,5 timmar innan jag skulle ta mig till bussen, för då slapp jag stressa på en kvart. Kan inte säga att det hjälper alla men att gå upp tidigare för att hinna vakna och göra saker som man tycker är roligt kan fungera.

Jag älskar också serier något så otroligt och kan inte sluta kolla förrän jag sett klart alla avsnitt som finns ute så förstår vad du menar. 😃

Hoppas det blir bättre för dig, inte så långt till sommarlov om inte annat!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Scorpio97
0

Själv ser jag till att ha så lite tid som möjligt på morgonen, så jag inte hinner fundera på om jag vill till skolan eller inte… Sen har jag kroniskt huvudvärk, så jag stannar ju faktiskt hemma en hel del. Vilket väldigt snabbt blir en dålig vana, så se till att gå till skolan oavsett hur jobbigt du tycker det är. 

Sen märker jag stor skillnad nu när det börjar bli ljusare, jämfört med i vintras. Jag äter även D-vitamin, eftersom jag har rätt rejäl brist, och märker stor skillnad. D-vitaminbrist gör en trött, och kan orsaka deprission till och med. Så det kanske vore bra att gå till läkaren och ta blodprov, och kolla värdena? (: Är inte bara D-vitamin man kan ha brist på heller, även exempelvis järnbrist ger trötthet. D-vitamin är viktigt för att ta upp andra vitaminer, så om man har brist på D har man ofta brist på andra också.

//Jessie

NordicSunset
0

#4 Ja visst är det! aja det var ett smart tips, jag vaknar alltid så jag bara har en halvtimme på mig.. Så det kan ju hjälpa att vakna tidigare! :) Ja precis, det är ju skönt! :) #5 Ja men det egentligen inte på morgonen det händer utan på kvällen! mennen. Jag går till skolan ävenf ast jag inte har lust! :) Jag har också massa näringsbrist. Tar flera tabletter om dagen. :/ Kan ju bero på det också!

• Zoella
tusstuss
0

Ibland när jag cyklar till skolan, stannar jag och tänker "Äh, ska jag verkligen gå in? Kan jag bara inte cykla vidare och göra någonting i parken istället?" jag har aldrig skolkat, men ibland känns det som att jag bara vill det. Jättemycket.

Portal Is Love, Portal Is Life.