Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1749 ggr
Mackan98
0

Gomtandställning

Tjenare! Skaffade just en gomtandställning idag men jag har problem att vänja mig vid den. Jag har tills imorgon för tydligen så har jag en presentation imorgon så jag behöver lite hjälp. Vad kan jag göra för att vänja mig snabbare?

[rumelle]
0

Vad har du svårt att vänja dig vid? Känslan att ha den i? Äta? Prata? Det enda du kan göra är att fortsätta ha den i och försöka leva som vanligt. Om prata som vanligt är svårt kan du öva genom att ta en bok och läsa ur den högt för sig själv. Om det är en sådan tandställning som du kan ta ur själv så kan du ju ta ur den just vid presentationen i morgon.

Mackan98
0

Sant, men jag gillar inte ideen av att ta ut den såvida jag inte behöver äta. Det kanske bara jag som har det problemet men ja.

Jag har svårt att vänja mig vid allt, jag har nu suttit och läst högt från en nyhetsartikel och jag kan inte få 40% av alla konsonanter och vokaler rätt. 

Det känns även som att jag kommer råka svälja den, det här kommer vara min första natt så den kan nog bara vara jag som tror det.

[rumelle]
0

Det kommer säkert att gå bra. Visst känns det lite konstigt i början och så, men du kommer lära dig att prata med den i. Har aldrig hört talas om att någon skulle ha svalt en tandställning, så det är säkert bara en känsla du har. :)