Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1829 ggr
[vigge_]
0

Hur ser man äldre ut?

Hej!

Jag och min bästis ska se på DIVERGENT i helgen. Vi är 14 år och ska fylla 15 i sommar! Divergent har 15 års gräns….

Nu kommer frågan, hur ser man äldre ut så de tar in en utan att titta på leg etc.?

Annars hade vi tänkt att spontant gå med ett äldre par vid ingången och sen splittra oss!

Eller brukar man komma in i vilket fall?

Tova.O
0

Jag och mina kompisar är också 14 och fyller 15 men vi kom in utan några problem, de frågade inte ens efter leg. :) Den var riktigt bra! :D

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[vigge_]
0

Okej! Jättebra ❤️

Halcyon
1

Det är så olika mellan bio till bio. Jag var 14 när jag och min kompis skulle se breaking dawn part 2. Blev tagen åt sidan och de frågade efter legg. Fick panik och sa att snälla, jag är 15 jag lovar, du kan ringa min mamma och fråga om du vill, snällasnälla osv. Efter 10 minuter fick vi dock tillslut gå in. Så jag tror att det är väldigt olika. Förövrigt är Divergent huuuur bra som helst så give it a try!! Såg den för två dagar sen i London, mest för att Ellie Gouldings musik skulle vara med men den var superbra!!

we're always chasing that paradise

Cireea
0

Det är bara köra på, blir man tagen så blir man tagen och då kan man ju inte göra så mycket åt det 🙂Oftast kollar dom inte ens leg så om man bara beter sig normalt så går det nog bra.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Nelley]
1

ts: Ja ni behöver inte vara rädda, jag gick första gången på en 15 års film när jag var tolv tror jag tillomed det var typ nån xmen film eller nåt med min pappa🙂 heh okej jag kommer inte ihåg exakt men om du i kassan går till den som ser yngst ut för dem brukar typ förstå hehe. Men vad kul att ni ska på Divergent, har läst boken. Gudomlig, jag ska också på den i helgen. Nu är jag fjorton och jag är inte nervös *on any level* fast folk har ju tillomed sagt tilll mej att jag ser äldre ut än jag är. Är det första gången ni går på en 15års-gräns film? För när man har gjort det några gånger så lägger sej dimman typ. Oftast frågar dem ju inte ens hur gammal man är, och gör dem det så säj bara "jag är femton" så lugnt du kan så dem inte ser igenom😂 lycka till

Halcyon
1

Dock har reglerna blivit betydligt hårdare iår kring det här med 15 års filmer på bio då det är så pass många som "tar sig in".

we're always chasing that paradise

[Nelley]
0

#6 Sen när? jag gick senast förra året kanske augusti🙂

Cireea
0

Jag kan tänka mig att det beror lite på vars man bor också 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Nelley]
0

Då var jag tretton😂

[Tilde]
0

När jag var 17(?) skulle jag se en skräckfilm med min kompis på bio…. Vi blev stoppade och de frågade om vi verkligen var 15….. 😂

Men det är väl inte mycket de kan göra om du inte har ID med dig. Se självsäker ut och säg att du är 15. :)

Jetaime
1

Jag har fått visa leg när jag var över 18 på en film med 15-årsgräns… 😃

tonååring
0

#11 Man ska bara ta det som en komplimang.. Haha!